Iskristall skrev 2017-01-29 14:37:51 följande:
Hej! Tack för att du tänker på mig! <3
Vi har det kämpigt! Dottra vill inte gå upp i vikt som bvc vill och har börjat plana ut/gå ner i viktkurvan. Bvc vill att vi ska ge ersättning. Men jag är lite emot det. Nu verkar hon inte längre vilja ta flaskan heller som gick så bra tidigare (men samtidigt är jag lite glad att hon inte vill ta den då jag är rädd för tuttförvirring och ännu mer problem med amningen) och koppmatning och bröstmjölk på tesked är så drälligt och så har hon börjat dreggla alt spotta ut. Jag har tagit hjälp av amningscentrum och en hjälpmamma, så nu försöker vi oss på lite intensivamning och pumpning i ett sista försök innan nästa bvc besök en bit in i februari. Då vill bvc sköterskan se viktuppgång, om det inte har skett i den utsträckning hon och deras kurvor vill vet jag inte vad hon kommer säga :-/
Hur går det för er med skrik och mage?
Apropå hur länge det sovs på natten...så har lilltjejen i två nätter nu sovit 7h sammanhängande!! Och jag som skulle intensivamma dygnet runt. Bägge nätter har jag ställt klockan för att väcka och amma. Men tydligen har jag stängt av klockan för jag har inte vaknat utan bara stängt av larmet
Åh va sent jag svarar! Va tufft med vikten och maten! Går det framåt eller hur fungerar det nu? Det måste vara jättetufft om man verkligen vill amma och det inte går eller är tillräckligt. Men du kämpar ju på så otroligt mycket och skulle du behöva ge ersättning tillslut så kanske det till och med är skönt? Hur kommer det sig att du inte vill ge ersättning? Vi fick ju rådet att ge flaska med ersättning eller bröstmjölk på natten eftersom jag inte kan somna om efter amning och jag sov så otroligt lite i början men jag har slitit mig igenom. Både på gott och ont. Har mått rätt dåligt på kuppen pga så lite sömn och inte orkat med vardagen.. så ibland undrar jag om det var värt. Men nu är vi igenom den tuffa fasen. Sover fortfarande "lite" men inte som i början. Vet inte ens varför jag inte ville ge ersättning... haha
Skriken är mycket bättre sen vi slutade med mjölk. Hon är fortfarande en allmänt gnällig bebis. Hon visar missnöje och vad hon vill/inte vill genom att skrika och gnälla. Haha. En enveten surmule!! På gott och ont. :) Men det värsta skriken försvann när vi slutade med mjölk. Vi testade ju att börja igen för att "provocera" och hon blev mycket skrikigare igen. Inte panikskriken riktigt men myyycket mer skrik. Hon har det jättetufft med gaser och svårt att bajsa. Men vi vet inte hur vi ska hjälpa henne med det. Fick råd om laktulos av barnläkaren men hon kaskadkräks av den och har inte fått tag på läkaren för att få något annat tips. Men hon är så mycket bättre :)