Inlägg från: GästenT |Visa alla inlägg
  • GästenT

Mammor från Tempar/Fertility Friend

eagle87 skrev 2016-11-21 12:41:58 följande:

Läser här varje dag men har inte haft ork att skriva... våran kille blir en månad idag.. jag mår lite bättre, tar ingen medecin... jag kan sova nu på nätterna när han sover.. han vaknar var 3 timme, vi ger ersättning...

På dagarna e han väldigt klängig O går knappt att lämna ensam... känns tungt och jag är ofta helt slut... huvudvärk O värk i benen...! Längtar så extremt till han sover längre på nätterna...

Grattis sajowacha till din bebis:)

Gästen Gud vad jobbigt med kolik... starkt att du hanterar de så bra... tycker ni alla e så grymma som ammar.... jag orkade verkligen inte :(

Åh va skönt att höra att du mår liite bättre och att det går åt rätt håll. Låt det ta sin tid, det kommer att bli bra även fast jag förstår att det kanske inte känns så just nu.

Det är okej att inte amma. Hade det inte varit för att jag är så envis och så stark i tron att det kan hjälpa till att förhindra allergier (med tanke på mina) så hade jag bara delvis ammat just nu. Det är svintungt med tanke på alla sömnlösa nätter och dagar och att det bara är jag och oftast mina bröst som duger. Känner mig helt fast mellan varven och totalt slut. Har även jag haft tufft med måendet sen slutet av första veckan men inte lika illa som för dig och det börjar ge med sig. Försöker så gott det går att tänka att det blir bättre... längre fram.. och sen försöka ha humorn uppe med sambon emellanåt. Men ibland vill jag bara gräva ner mig under täcket. Du gör helt rätt som gör det som fungerar bäst för dig! Vi gör absolut inte ett bättre jobb för att vi ammar. Du gör ett toppenjobb och du är världens bästa mamma till din lilla knodd. <3
  • GästenT

Herregud!! Om jag inte har blivit helt kocko och hjärndöd av all sömnbrist så att jag tagit helt fel på tiden så har vi fått sova 6 1/2 timme inatt... Helt säker på att vi äntligen fick henne lugn och att hon somnade 23... och strax innan 05.30 vaknade hon och ville ha mat!

Känner mig nästan som en ny människa med all denna sömn! xD Passa perfekt med tanke på att vi ska börja flytta idag!

• GästenT
    Loppan84 skrev 2016-11-24 23:07:32 följande:

Det här med övertrött bebis... hände igen ikväll. Har haft mycket besök och blev lite vandrande från famn till famn. Jag tror han blir överstimulerd och sliten v många människor. Det är andra gången denna veckan det varit mycket folk och han senare på kvällen gallskriker och är otröstlig utan förklarling. Vill inte ens amma (och det är kors i taket), klarar inte att somna trots att han i vanlig fall alltid somnar på kvällen om man håller honom stilla mot kroppen och inte ont i magen.

Någon annan som känner igen detta? Vad ska man göra isåfall? Undvika att samla många människor? Skärma honom i sin egen famn eller i vagnen? Säga att andra Inter får hålla honom när det är mkt folk?

Har exakt samma "problem"! Läste på någon vårdsida att dom kan bli överstimulerade stressade av förmycket intryck. Att typ mamma och pappas ansikte om dagarna egentligen är mer än nog i början för många spädbarn. Igår var en sån dag och jäklar va hon skrek. Det var inte kolikskriket utan övertrött/stressad gallskrik. Usch va hemsk jag kände mig som ändå varit delaktig i att hon var så trött och orolig. :/

Vet inte alls hur man ska göra eller tänka? Det går inte alls att få henne att sova bland folk. Även fast jag går iväg. Kommer du på något smart så hojta till. ^^
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-11-25 14:03:23 följande:

Ja samma här - var absolut inte magen eller nått utan han stirrade omkring sig överallt och var orolig bara stackars små. Men gäller det även om de sover i vagnen? Är ute på stan nu och är helt bananas med black friday men han har ju sovit hela tiden. Blir de stimulerade ändå av alla ljud och stök tror ni?

Jag tycker inte hon blir lika påverkad om hon lycka sova sig igenom besöken. Fick henne att somna i bärsjal i onsdags under flytten och det var folk som hjälpte till oss hela dagen och det skramlade och vad KAOS! :P Men då var hon inte så panikorolig på kvällen. Så kanske är samma för din småtting nu när han sovit så gott genom allt stök. :) Vi ska iväg och äta ikväll hos sambons mamma och pappa eftersom det är så rörigt med flytten så ska ta med både vagnen och bärsjalen och se hur det fungerar. :/
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-11-27 22:34:47 följande:

Vår bebis är helt vild här hemma på kvällarna. Nu ikväll är det bara pappa som gäller, mig hatar han för då vill han ha bröstet hela tiden men sen blir han vansinnig på just bröstet och gallskriker samtidigt som han suger (igår oxh idag). Har dock extremt sugbehov men tar bara nappen en minut här och där så slutar med att han ligger oxh suger på sambons lillfinger. Nu har han gjort det sen 25 minuter och det är det enda som gör honom nöjd. Nu ör han säkert övertrött också för det har börjat gå många timmar igen sen han sov, men vi har varit proaktiva och försökte söva honom redan för flera rimmar sen och dö var han inte övertrött. Också tänkt på minimum av stimulering.

Hjälp hjälp hjälp, blir så ledsen av att han är så ledsen. Hjärtskärande. Och om detta "bara" är utveklingssteg - går det över av sig själv? Efter hur lång tid isåfall?

Här sitter vi båda i soffan med samma problem. Skrik och gråt pga övertrötthet, inte magknip. Har också försökt att förebygga men det gick åt skogen. Vi varvar mellan att försöka trösta och bära och ge bröstet tills hon blir galen.. då får sambon ta över och bära lite. Jag tror man får fortsätta att testa runt lite så tills dom ger med sig. Även fast det är fruktansvärt när dom skriker såpass. :(
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-11-27 23:03:30 följande:

Ja jösses. Han tog till slut bröstet här och somnade sen utmattad på mig. Dock hsde vi visst ett annat problem i tillägg till övertröttheten - mjölket i ena bröstet hsde sinat något. Inte slut men bara sprutade inte som han är van vid (blockamningen har äntligen gett resultat med minskad mjölkproduktion) men jag fattade inte att jag skulle byta bröst eftersom jag aldrig behövt det innan utan har bytt var tredje amning trots stt det varit mycket kvar. Så till slut när hag erbjöd andra bröstet tog han det. Dock är detta bara sista timmen det kan varit så för innan det var det gott om mjölk i andra också och då var han redan övertrött. l Nu ligger han äntligen i sin säng oxh sover. Men igen har han då varit vaken i 5,5 timme. Har verkligen försökt ge honom lugn och ro - vyssat och vaggat, inte för ljust, ingen tv eller liknande på hela dagen oxh inga folk - men han har ändå kämpat mot sömnen i åtminstone 3 timmar. Säg till om du kommer på något smart. Jag ska till BVC imorgon och väga så frågar då om detta kan va utvecklingssteg och hur länge det isåfall håller i sig normalt så hoppas vi det går över snart. Våra små är ju bara ett par dagar mellan väl så kunde ju va så atr de var i samma fas. Min föddes 28e oktober (en månad imorgon Yay) när föddes din nu igen?

Gud han skönt!! Man får ju nästan lyckoruset när dom väl somnar. Och va bra att blockamningen gav resultat. :) Hon äter så ofta nu dygnet runt så känns som om brösten inte hinner bli särskilt fulla för mig just nu. Än så länge håller hon låda här mellan varven. Just nu duger nappen och pappa men får se hur länge. Haha. Aaah hoppas dom säger något vettigt. Själv ska vi till BVC på torsdag inkl. rutin läkarbesöket. :) Ja det är rätt nära dom. Hon är född 31a, men känns lite tidigt då för utvecklingssteg nu? Men har också läst att dom kan få lite kvällsångest och oro överlag framåt kvällen så kanske är det bara? Fattar inte hur man kan kämpa emot tröttheten så länge...

Något som är lite skönt är att man börjar höra skillnad på alla skriken oftast.
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-11-27 23:28:06 följande:

Håller med - börjar också bli bättre på att höra skillnad. Problemer är när man vet vad felet äe men knte lösningen (som övertröttheten hehe) nej tror inte det är för tidigt. Vecka 4-5 är vanligt oxh klart våra små genier är tidiga

Börjar också verkligen känna av tröttheten. Har gått på lyckohormobee eller nått fran till nu tror jag, men sista dagarna är jag varan så trött. Brukar ju inte kunna sova dagtid men idag kollapsade jag 1,5 timme på soffan när han sov. Så skönt! Hoppas du hittar tid att vila?

Haha nej precis! Shit va jag önskar artt det fanns en manual till dom ibland. :)

Nja jo. Senaste dagarna har det inte funnits någon tid till att vila. Vi är ju mitt uppe i en flytt och jag har ju bara varit med henne. Men eftersom att hon har varit så bökig nu dygnet runt så har jag inte fått vila eftersom att ingen kunnat avlasta mig mellan varven. Sambon fixar med flytten och när någon annan har henne så blir det ju panikskrik hela natten så hjälper ju inte mycket. Min mamma hade henne medan jag åt häromdagen för hon bara skrek. Men då blev hon bara ännu mer stressad och orolig och kvällen var förstörd. Nu är allt flyttat till huset och lägenheten är städad men nu ska ju allt packas upp.... vi har inte ens internet och tv klart så är lite dött här. xD Och nu har sambon börjat att jobba denna vecka. Jävlar va hon ska få äta upp det här när hon blir äldre. ;)
  • GästenT
    Symetrical skrev 2016-11-28 09:36:46 följande:

Här lyckades världens förmodligen klantigaste morsa (har i mina dagar bland annat lyckats med konststyckena att ramla på ett bananskal och trampa på en kratta och på så vis åsamka ett tjusigt ärr på hakan) att bryta/stuka sin lilltå genom att krocka med ett barn på öf i fredags. Mitt på min egna födelsedag! XD

Tröstade mig med att inhandla inte bara ett, utan två par nya svarta byxor för det facila priset av à 100 svenska riksdaler! Minst sagt hypad helg!

Älskar att brallorna är lite högre i midjan. Typiskt sånt man uppskattar när man börjar bli lite till åren.

Hahah. xD Barn är fasiken farliga. Grattis i efterskott och grattis till ett bra kap med byxorna! Ser ju supersnygga ut. :) Hur gammal är din knodd nu förresten? :O
  • GästenT

Jäklans vilket fint hår era barn har!! Blir lite smått avundsjuk! Och riktigt fin färg, ser ju färgat ut på båda era barn sajocawa och Symetrical. Jag tror våran tös får som mig, råttis vid födseln sen kritvitt och sen råttis igen med åren. xD

Skönt att det gick så bra vid 3månaderskontrollen Symetrical. :) Hur länge går man till BVC varje vecka?

• GästenT
    Iskristall skrev 2016-11-30 03:50:47 följande:

Här är vi nattsuddare! Igår natt var bebis totalt hysterisk. Ville inte komma till ro för fem öre.

I natt bättre, bebis somnar efter amning, men bara i min famn. Vilket gör att ja inte kan sova. Får absolut inte lägga ner henne då vaknar hon och blir ledsen och skriker. Så här sitter jag med sovande bebis i famnen och bara längtar till morgonen!

Usch så tungt! Vi har det oftast likadant. Gallskriker när jag ska lägga ifrån och tar tid att få henne lugn och att sova om nätterna. :/ Men det som oftast fungerar för oss är stt vänta 10-15min tills hon kommit ner i djupsömn innan man flyttar henne och då värmt upp sovplatsen med en vetekudde. Så när man lyfter över henne är sängen varm och gosig. :)
Svar på tråden Mammor från Tempar/Fertility Friend