GästenT skrev 2016-11-19 09:02:15 följande:
När hon har ont så ammar hon jätteofta för det verkar lindra lite för stunden? Men på dagarna sover hon 3-4timmar emellan amningarna. Vet inte om det är bra eller dåligt men hon verkar få svårare att sova överlag på kvällar/nätter om man väcker henne för amning på dagarna har vi märkt. Tror hon får i sig en massa luft om dagarna eftersom att jag verkar ha mycket mjölk så hon släpper bröstet 3-4 gånger innan hon börjar amma ordentligt och då låter hon nästan andfådd emellan varven. Ska se om det hjälper att pumpa ur lite innan nu när pumpen kommer. Vi har kört med Semper ett tag och hoppade aco D vitaminen ifall det var den. Nu kör vi Sempers droppar med D vitamin, den har samma innehåll som magdropparna fast även tillsatt D vitamin också. Borde ju inte ställa till då? :/
Hahah ska testa babblarna också! xD Fast är man inte helt kocko av allt skrik så blir man väl det av deras låtar. ;D Har märkt att hon blir jäklans lugn ibland av klassisk musik med piano och stråkar. Hahha. Fint ska det va vettu! Men vid magattackerna hjälper verkligen ingenting. Sambon gick med hörselskydd igår och henne på axeln. ^^ Tur vi ska flytta till hus nästa vecka för annars hade vi väl ändå blivit vräkta. :)
Men Gud stackare <3 vet du att hob har kolik eller är du osäker? Hoppas der ger sig. Men Lät ju som du hade en del överproduktion av mjölk - och ger ju mycket luft i magen plus illamående och oro.
Jag tycker isåfall du ska testa metoden med att tömma brösten som det stod om i artikeln ovan. Jag hade inte så mkt problem med skrikande bebis, men åt väldigt stressigt och väldigt mycket problem med läckande bröst som var så otroligt irriterande. Jag fick göra tämningsproceduren två gånger då de fyllde upp igen efter ca 2 dagar (men inte lika mycket som innan) men nu verkar det hålla i sig. Viktigt att du inte pumpar ut lite här och där när du får pumpen - om du kan undvika - för då stimulerar du ju produktionen. Då är det bättre att tömma helt en eller ett par gånger och därimellsn intervallamma mellan brösten för att sänks produktionen. Det är när bröstet vilar (och fylls upp) som produktionen minskar så viktigt att man då inte är där och pumpar.
Tips är att tömma när produktionen är på topp, vilket för mig (och de flesta tydligen) är runt 4-5 på morgonen. Kontrasten mellan de hårda spända bröst och mjuka var sjukt stor då också
Mssss lycka till!