GästenT skrev 2016-12-14 10:22:06 följande:
Haha han verkar ju ändå så harmonisk den lille krabaten! Skönt att kaffet verkade vara boven i dramat. Jag kan räkna på 1 hand hur ofta jag druckit kaffe sen hon föddes, har inte alls samma sug så kaffet är nog inte det som påverkar henne. :/ Det jobbiga är stt hon har sååå svårt att somna och somna om hela dygnet runt. Och hon är bara nöjd och kikar runt i 10min, sen skriker hon för att hon vill bli runtburen på axeln, sitta duger absolut inte. (Aj min rygg..) och det är enda sättet att få henne att somna också. När hon är övertrött är det också skrik som gäller. Det enda positiva i hennes förbannade temperament är att hon är stabil som satan i nacken. Hon håller ju huvudet uppe själv dygnet runt när hon är på axeln liksom. Och när hon blir förbannad när hon ligger på mage på soffan så lyckas hon åla sig framåt och till och med lyckats vända sig till rygg typ 3 gånger. Pms tjej man fått. Haha.
Ja men jag har aldrig snappat när han är hyper då har jag båda händerna fulla med att försöka hålla honom så han inte ska kasta sig från famnen eller med huvudet
om han blir det igen (men peppar peppar försvinner det med koffeinet) så ska jag snappa till dig. Men ja 90% av tiden är han superharmonisk och lugn och sen är han hyper. Finns inget mellanläge med lite smågnällig bebis. Gråter gör han stan aldrig förutom när han va i det där utvecklingssprångwt och nån enstaka gång. Men när han är hyper så ropar/skriker han rakt ut typ "gaaaah" och "ha!" Etc.
Förresten va det inte mycket kaffe hör heller men har haft Cola zero som min treat sen fl - är ju så förbannat törstig hela tiden och försöker undvika socker. Men det är borta nu. Finns en butik här i Oslo spm har svensk julmust måste försöka ta mig dit snart