Inlägg från: Anonym (Lillan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lillan)

Lesbisk mamma

Skrev till mamma precis hur jag kände. Hon svarade att hon var så fruktansvärt ledsen över att vissa kunde påverka mig så mycket. Hon har aldrig tagit så illa upp som nu skrev hon. Nu började jag faktiskt grina. Har alltid varit pappas flicka, min syster mammas mamma betydde allting för henne. Hon var hennes allt. Och efter detta så lämnade hon bara henne.

Anonym (Bikille) skrev 2016-11-21 23:23:56 följande:

Seriöst, ring RFSLs jourtelefon o ventilera dina funderingar med nån som inte är fylld av bisarra fördomar. Din mamma är ingen incestuös hebefil. Klart du kan sova där, precis som att du känner dig trygg att din far inte förgriper sig på dig. Hon är lesbisk, hon är inget monster.

• Anonym (Lillan)

Min mamma har alltid hållt ihop alla, hon är så stark och snäll som person. Hon förtjänar inte denna fruktansvärd tragedin. Min syster har slagit henne, skriker hur äcklig hon är. Jag har tagit avstånd trots att jag är den enda som faktiskt bryr mig av pappa och min ena syster. Hon sover inte ens på kvällarna och det jag sa igår gjorde ont i henne. Att inte ens få krama sina barn för utom den lilla är nog fruktansvärt. Jag skrev till mamma att jag älskade henne.

Anonym (Undrar) skrev 2016-11-22 02:15:23 följande:

Din mamma kommer givetvis inte ta på dig på ett opassande sätt nu helt plötsligt!

Hon har med största sannolikhet vetat om att hon är homosexuell ett bra tag innan hon lämnade din pappa. Så varför skulle hennes beteende förändras mot dig för att hon kommit ut?

Att din mamma skulle ofreda dig är lika (o)sannolikt som att någon man i din släkt skulle göra det. Dina manliga bekanta/släktingar dras ju också åt kvinnor. Inte förgriper de sig på folk för det.

Det är ett STORT steg mellan att vara attraherad av personer med ett särskilt kön, och mellan att vara en lagöverträdare som inte kan styra sina handlingar. Och märk väl: bara för att du gillar killar så betyder ju inte det att du gillar ALLA killar. Detsamma gäller för alla andra människor. Man blir inte attraherad av exakt varenda en inom det kön man dras till.

Så, TS, lyssna inte på sånt struntprat. Din mamma verkar vara en ärlig och modig kvinna med ett stort hjärta och välvilja som behövde fatta ett extremt svårt beslut i livet. Straffa henne inte dubbelt för en sexualitet hon inte kan rå för. Försök se hur mycket sorg och oro som hon måste uppleva när hon tvingas välja mellan kärleken till hennes partner och att få fortsätta ha sina barn i sitt liv. Hon BEHÖVER inte utsättas för det. Hon kan mycket väl ha båda, om ni bara kan se henne som den person hon är bakom sin sexualitet.

Snälla TS, tänk på att det hon gjort inte är något ont mot DIG. Hon älskar garanterat er, och är förtvivlad över att bli så ensam när hon följer sitt hjärta för att må bra i livet.

Hon, och du, har bara ett liv. Slösa det inte på att ha en stor avgrund mellan er helt i onödan.

• Anonym (Lillan)

Ja absolut men känns så konstigt. Jag trodde pappa skämtade när

han berättade. Har hon levt ett helt liv med en lögn.

gemson skrev 2016-11-22 10:47:43 följande:

Tänk på att din mamma måste vara sann mot sina känslor också. Ingenting blir bättre av att stanna kvar i ett förhållande som man inte trivs i. Att hon tog det här beslutet måste varit otroligt svårt för henne. Hoppas ni kan försonas med henne nån dag.

• Anonym (Lillan)

Gud vad elaka människor det finns. Klart hon har ett jobb. Hon är ambulans sjuksköterska om du ville veta.

Anonym (jobb?) skrev 2016-11-22 14:56:23 följande:

Har din mamma ens något jobb eller skiter hon i det också?

• Anonym (Lillan)

Jag försöker. Är dock svårt för mig också har inte svarat på hennes sms alls idag.

Anonym (Undrar) skrev 2016-11-22 17:38:39 följande:

Jättebra TS! Fint gjort! Det är stort gjort av dig. Din mamma blev garanterat jätteglad över det.

Jag tror att din syster behöver tid bara, innan hon lugnar sig och ändrar uppfattning.

Hon protesterar nu i början, men om ett år eller så, så kommer hon nog ha vant sig vid och accepterat situationen.

• Anonym (Lillan)

Tror inte det. Hon vill inte ens ha barn. Räcker med hennes tre döttrar har hon alltid sagt.

Anonym (stöttardigts) skrev 2016-11-22 18:14:19 följande:

Hoppas inte din mamma får barn med sin nya kvinna dock är det ganska omöjligt.

• Anonym (Lillan)

Så är det absolut, sedan är det såklart jobbigt. Nästan alla barnen har tagit avstånd. Vi borde gå före hennes flickvän.

Dorian Ertymexx skrev 2016-11-23 04:10:09 följande:

Kanske inte. Många förnekar ju sin homosexualitet, förtränger den, och försöker leva ett "normalt" liv. Normer är starka grejer, på gott och ont.

• Anonym (Lillan)

Självklart. Kan bara svara för mig. Är inte homofob. Jag älskar henne oändligt. Hon vill träffa mig imorgon också.

Kalaspuff skrev 2016-11-23 20:21:35 följande:

Hade det varit lika jobbigt om hon hade lämnat er pappa för en annan man ist?

• Anonym (Lillan)

Mamma är arg för jag inte är i skolan men fick vara hemma för pappa. Han förstår att jag mår dåligt. Sa till henne, då sa hon det är din åsikt vet inte riktigt vad jag kan göra.

• Anonym (Lillan)

Ja absolut. Men tycker inte hon behöver bry sig när jag är hos pappa. Hon vill alltid vara delaktig.

Anonym (Undrar) skrev 2016-11-24 12:54:50 följande:

Hon blir arg för att hon vill att det ska gå bra för dig i skolan och i livet. Det är inte som hon är elak, utan för att hon vill dig väl.

Om du mår så dåligt pga situationen att du inte kan gå till skolan vill jag verkligen råda dig att prata med en kurator i skolan eller på ungdomsmottagningen.

Svar på tråden Lesbisk mamma