Inlägg från: Anonym (Lillan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lillan)

Lesbisk mamma

Jag kommer ta bort den här tråden är inte kul att bli anklagad faktiskt. Det finns många ungdomar och så fort man startar en tråd så är den fejk och ingen tror en. Bäst att vara ensam och bära på detta.

• Anonym (Lillan)

Är väldigt svårt. Läste ett inlägg nyss också där folk anklagar kvinnan för att vara troll det är fruktansvärt.

Anonym (?) skrev 2016-11-17 19:01:51 följande:

Oavsett vad du väljer att göra så hoppas jag att du fått lite nya tankar av de seriösa svar du fått.

• Anonym (Lillan)

Men du måste förstå hur jag och alla andra som får höra dehär känner det är inte roligt, får vi unga aldrig be om hjälp för då är vi troll som hittar på. Det finns mamma ungdomar som har problem och också behöver prata. Gäller inte bara ungdomar vuxna får också höra ordet troll. Träffade min mamma idag.

Anonym (?) skrev 2016-11-17 19:10:50 följande:

De som ropar troll dyker alltid upp i alla trådar, strunta i dem och strunta i dem som bara vill provocera dig. Men om du mår dåligt av att läsa här ska du låta bli. Jag tror att vi fått fram de råd vi har till dig. 1)Din mamma kan inte hjälpa vem hon älskar 2) Din pappa borde inte belasta er med att han mår dåligt 3) Din syster är inte ditt ansvar, men om du vill försök få henne att kontakta kuratorn 4) Var öppen och ärlig mot din mamma med vad du tänker och känner istället för att stänga henne ute. Kram

• Anonym (Lillan)

Gud ja oehört stelt. Hon började gråta, hon var det inte stelt för men jag svarade bara mm ungefär.

Anonym (Bikille) skrev 2016-11-17 20:16:36 följande:

Va bra att du träffade din mamma. Var det väldigt stelt?

• Anonym (Lillan)

Min syster skrek hon kom hem från skolan när jag stod pratade med mamma. Hon använde riktigt elaka ord. Då blev vi osams sa till henne att jag kan inte försvara mobbning.

Anonym (Tyygf) skrev 2016-11-17 21:08:42 följande:

Men visa din mamma lite känslor! Det måste ju vara oerhört jobbigt för henne också! Tänk inte bara på hur du mår, utan hon har också känslor.

• Anonym (Lillan)

Det hon sa skulle mamma kunna anmäla henne för. Jag är som jag är men skulle aldrig någonsin kalla någon för äcklig lebb, hora, fitta. Slå till en person det är inte okej.

• Anonym (Lillan)

Jag förstår hur du tänker också. Hur alla ni tänker. Men är inte kul att höra att ens morsa levde i misär av hennes anhöriga.

Anonym (Bikille) skrev 2016-11-18 14:03:30 följande:

Är du född på 1800 talet? Jag hoppas att du inte för de värderingarna vidare till dina eventuella barn. Det vore ju trist om de hamnar i en sits där de får leva i misär för att nån annan ska vara lycklig

• Anonym (Lillan)

Mamma skickade ett sms och skrev att hon är ensam hela helgen. Och ville att vi skulle komma, eller åtminstonde jag. Borde jag åka dit? Eller stanna och hjälpa pappa med min syster?

Anonym (kalle) skrev 2016-11-18 13:59:46 följande:

Ja, tänk om livet vore så enkelt som du beskriver. Ungefär som en film där en manusförfattare kan ge människorna dom egenskaper som behövs för handlingen.

Men så enkelt är inte livet - Vi kan tyvärr inte styra våra känslor - vi är slavar under dom och kan inte leva efter hur andra tycker vi borde göra.

• Anonym (Lillan)

Jag börjar acceptera situationen mer och mer, tack vare er här. Jag frågade henne om hennes flickvän också. Vill träffa henne snart känner jag. Hon kanske är jätte snäll.

Dorian Ertymexx skrev 2016-11-18 15:35:36 följande:

Så... när dina barn är vuxna och har ett eget liv är det FORTFARANDE din plikt att plåga dig resten av livet (som kan vara långt eller kort) för att de inte ska behöva rucka på sin världsbild en smula? Är det det du vill att dina barn ska göra också? Lida med någon de inte älskar, eller kanske rentav hatar? Någon som - gud förbjude - slår och våldtar dem? För att det viktigaste är att stanna tillsammans?

Jag tycker inte man ska stanna i en relation som inte ger en något. Det är inte bra för en själv, det är inte schysst mot partnern, och det är definitivt inte ett positivt exempel för barnen.

• Anonym (Lillan)

Jag är den enda som bryr mig. Min syster skrek lesbisk hora. Ja mamma är snäll oftast fast hon och min syster bråkar hon hela tiden.

Plupp73 skrev 2016-11-18 17:41:47 följande:

Underbart! Jättefint att du öppnar dig för att släppa in din mamma igen. Om din mamma är en fin person inombords så är säkert hennes flickvän en bra person också när du väl lär känna henne.

Lycka till!

Svar på tråden Lesbisk mamma