ivf 2017
Är det någon i gruppen som gör IVF i Göteborg?
Är det någon i gruppen som gör IVF i Göteborg?
Hej!
Jag är mitt uppe i vårt första ivf försök, har tagit Synarel i 11 dagar nu och mår skit! Men det är hu tydligen bra säger kliniken för det visar att min kropp reagerar på sprayen. Första gången biverkningar är bra. någon annan som tagit synarel? Hur mådde ni?
Första sprutan tagen!
Shit, otroligt att vara igång!! :)
Pratade med Sahlgrenska idag, tyvärr blir det v 8 (ska höras på fredag igen för en sista eventuell chans på v 7 men det såg inte så bra ut för det)
Så en vecka till med sprayen.
Ställer till det med jobb också så lite besviken men så är det...
Hahah helt sjukt men ut kan man titulera sig ruvare ???? Ett perfekt litet embryo sättes in i dag 13:45! Var meningen att vi skulle fått tillbaka två men den ene hade inte delat sig så bra så den ska få vila några dagar så får vi se om den kan hamna i frysen!
Nu kommer nästa väntan..testdag är den 21.
Jävla posten.... förlåt mig nu men är lite irriterad.
Hade släppt tanken av att det blir v 7. De ringer och säger vi kör v 7 börja med sprutor idag! Yes tänkte jag. MEN de har inte fått blodprovet jag tog igår och vågar inte chansa då det finns indikationer på att jag inte är helt nedreglerad... förstår att de gör så. Beslutet är helt rätt men jag HATAR studdsbollskänslan i att ena stunden ha hopp och andra helt i botten. Är väl såhär en IVF- resa ser ut men ändå...
kan vara värre, absolut men just nu känns det inte så bra :/
Usch vad jobbigt och frustrerande..man blir ju så ledsen. En månad bort känns som en evighet när man vill nånting...när blir det start i stället gissar du?
Själv ska jag ta nya TSH-prover på tisdag. Innan det är nere under 2 så får vi inte starta IVF. Så under tiden försöker vi själva. Känns som man hela tiden möter nya hinder...hoppas innerligt det har gått ner mer denna gången..sist hade det bara sjunkt 0,9
Hej alla kämpar.
Jag och min sambo var hos fertilitetsläkare på vårt sjukhus den 26/1. Han dömde ut migoch totalt och sa att jag aldrig kommer bli gravid utan ivf. Jag har noll ägglossning.
Vi har lämnat alla blodprover och spermaprov,väntar bara på svaret ang spermierna. Direkt när läkaren har fått detta skickar han remiss till huddinge sjukhus.
Hoppas verkligen inte att det tar 8 månader som jag läst att det förväntas kunna ta.
Jag har lite frågor, vad kostar sprutorna man måste ta? Visst är det bara tre ivf som är betalda? Läste om någon som gjorde sin sjunde och skrev att det va sista betalda.
Hur många lyckas på första försöket?
Lycka till allihopa.
Hej alla kämpar.
Jag och min sambo var hos fertilitetsläkare på vårt sjukhus den 26/1. Han dömde ut migoch totalt och sa att jag aldrig kommer bli gravid utan ivf. Jag har noll ägglossning.
Vi har lämnat alla blodprover och spermaprov,väntar bara på svaret ang spermierna. Direkt när läkaren har fått detta skickar han remiss till huddinge sjukhus.
Hoppas verkligen inte att det tar 8 månader som jag läst att det förväntas kunna ta.
Jag har lite frågor, vad kostar sprutorna man måste ta? Visst är det bara tre ivf som är betalda? Läste om någon som gjorde sin sjunde och skrev att det va sista betalda.
Hur många lyckas på första försöket?
Lycka till allihopa.