Inlägg från: KlunsSmurfen |Visa alla inlägg
  • KlunsSmurfen

Trump som president :( vad händer nu?

klyban skrev 2017-08-18 12:29:14 följande:
    Kanske du ska läsa igenom tråden en gång, så kanske du kommer på vad tråden handlar om här det senaste.
    Ska jag läsa 191 sidor som handlar om många olika saker för att jag antagligen har missuppfattat en mening i DITT inlägg som handlar om det senaste?
    klyban skrev 2017-08-17 16:58:11 följande:

Det är de stackars KKK som det är så synd om, som är så snälla och trevliga.
    De är så trevliga att de tycker det är rätt att tjejen dog.

Ska man försvar dessa grupper i samhället, så måste man glömma en jävla massa.
    Finns bara en enda sak dom har rätt i, och det är att vissa element på andra sidan är lika korkade dom som KKK(i detta fallet).
    Idag har fascister och andra extremister fått morgonluft, dock en grupp som ljuger så ofta de kan.
    Och sen begraver dig i nonsens tillbaka, och många tekniker de försöker sig på.
    Den vanligaste är två fel ska bli ett rätt, svartvitt är deras älskling som återanvänds om och om igen.

klyban skrev 2017-08-17 21:25:53 följande:
    Men nu pratar vi om skylla sina egna fel på andra, och tro det blir rätt.
    Det finns extremister på både höger och vänster.

• KlunsSmurfen
    nattuw skrev 2017-08-18 15:57:38 följande:
    Det finns redan en konsensus om att vissa högergrupper har en tveksam agenda och eftersom det finns en konsensus är det inget som behöver upprepas gång efter gång utan man kan lugnt nämna andra grupper utan att det ändrar synen på den första gruppen.

Det finns däremot andra hatgrupper kring vilka detta konsensus saknas och vars våld ofta slätas över enbart på grund av att de "iallafall inte är en högergruppering". Olyckligtvis leder denna vilja till överslätande även allt för ofta till en logisk tankevurpa där den som visar ringaktning för andra hatgrupper än de som anses stå till höger själv kommer att pekas ut som suspekt.

klyban skrev 2017-08-18 17:06:56 följande:

Det är bara för att flytta fokus ifrån denna grupp, som man tar upp andra.
    och därför är det mycket viktigt påpeka detta, så poängen försvinner.
    Och att man ser för v ad det är, dimridåer.

Dock ändrar det inte att det finns en del militanta antirasister som når upp till dessa KKK.
    Men som sagt vad poänglöst att börja prata om annat och skifta fokus.
    Ibland tror jag en del försöker lura sig själva, fast än ingen annan går på det.

"Det är bara för att flytta fokus ifrån denna grupp, som man tar upp andra"
    Är det verkligen så eller är det bara ursäkter för att släta över den andra gruppen?

nattuw har en bra poäng.
    Min bias: Jag är emot alla extrema, jag kan ju idiotförklara alla i tråden genom att skriva ett långt inlägg om vad höger extremister är och vad de gör.
    Ska man vara tvungen att göra det (jag länkade ändå till en video) innan man väldigt kortfattat förklarar en annan grupp som ÄR relevant för en händelse för att man inte ska flytta fokus ifrån första gruppen säger en hel del om andras bias och hur de tänker.
  • KlunsSmurfen
    klyban skrev 2017-08-18 17:04:20 följande:
    Dock pratar vi om en speciell grupp, och ta upp andras fel funkar inte som poäng.
    Är det DU som bestämmer vilken grupp som ska diskuteras?

Under två dagar samlades hundratals vit makt, högerextrema, KKK i Charlottesville och demonstrerade.
    Det samlades också ett gäng fredliga demonstranter som demonstrerade emot bottenskrapet.
    Den 12e samlas Antifa och BLM för att attackera vitmakt och det var inte för att försvara stadsbor eller fredliga demonstranter. Det hade varit en sak om ett bottenskrap slåss med ett annat bottenskrap på avskilt område men nu var det mitt i en stad. Man behöver inte vara särskilt intelligent för att fatta att våldet förr eller senare eskalerar så oskyldiga också drabbas.
    Jag hoppas att James Fields får livstid

En Antifa medlem slog ner en kvinnlig reporter, BLM jiddrade med polisen som vanligt är det ok? Om du inte tycker att det är rätt, varför ska inte dessa övriga grupper som Trump syftade på diskuteras?
    klyban skrev 2017-08-18 17:06:56 följande:

Det är bara för att flytta fokus ifrån denna grupp, som man tar upp andra.
    och därför är det mycket viktigt påpeka detta, så poängen försvinner.
    Och att man ser för v ad det är, dimridåer.

Dock ändrar det inte att det finns en del militanta antirasister som når upp till dessa KKK.
    Men som sagt vad poänglöst att börja prata om annat och skifta fokus.
    Ibland tror jag en del försöker lura sig själva, fast än ingen annan går på det.

Jag har inte sett några höger inlägg som försöker släta över vad högerextrema gjort men viljan att släta över vad andra militanta demonstranter gjort verkar finnas
    Är du säker på att du inte projicerar?
  • KlunsSmurfen
    klyban skrev 2017-08-19 11:32:32 följande:

Ja, eftersom det diskuteras ur en specifik händelse, så funkar inte två fel ska bli ett rätt.
    Eller peka finger på andra som är dumma mot dig.
    Var och en får ta sitt ansvar, och detta fallet råder det noll tvekan om vem som är den agiterande sidan som gav detta resultat och en död.

Men den man extremhöger vill inget annat än projicera sina egna problem på andra och helst sin motståndare, genom diverse medel.
    Allt så dirigera om fokusen ifrån dom, och marginalisera saker som mord.
    Vilket du gör dig skyldig till här, och avsett vad du svarar så fortsätter ditt försvarande av att det ska vara okey och döda denna genom pekfinger på andra.
    Ledsen så funkar inte världen även om du vill det.

Och vända på argument får du försöka med någon annan, så lätt lurad är inte jag.

Kan du inte förklara i detalj med argument baserade på fakta hur du kom fram till det påståendet så kommer jag att dissekera dina påståenden och slå dig med fakta om hur patetiskt du argumenterar.
  • KlunsSmurfen
    klyban skrev 2017-08-19 15:17:07 följande:

Fakta är att man försöker få bort fokus ifrån den händelsen, genom börja svamla om andra som gjort fel.
    Funkar aldrig, inte heller för dig.

Du får ingen fler chans, sluta svamla och kom med fakta som stöd för dina påståenden.
  • KlunsSmurfen
    @klyban:
    Dock pratar vi om en speciell grupp, och ta upp andras fel funkar inte som poäng.
    Lögn. DU vill endast prata om en grupp men tråden handlar inte om KKK.
    Tråden handlar om Trump och indirekt KKK eftersom de finns i USA.
    Gör en egen tråd om du enbart diskutera KKK.
    Att släta över andras fel funkar inte som poäng för ditt Trump hat.

KlunsSmurfen skrev 2017-08-18 23:34:07 följande:
    Är det DU som bestämmer vilken grupp som ska diskuteras?

Under två dagar samlades hundratals vit makt, högerextrema, KKK i Charlottesville och demonstrerade.
    Det samlades också ett gäng fredliga demonstranter som demonstrerade emot bottenskrapet.
    Den 12e samlas Antifa och BLM för att attackera vitmakt och det var inte för att försvara stadsbor eller fredliga demonstranter. Det hade varit en sak om ett bottenskrap slåss med ett annat bottenskrap på avskilt område men nu var det mitt i en stad. Man behöver inte vara särskilt intelligent för att fatta att våldet förr eller senare eskalerar så oskyldiga också drabbas.
    Jag hoppas att James Fields får livstid

En Antifa medlem slog ner en kvinnlig reporter, BLM jiddrade med polisen som vanligt är det ok? Om du inte tycker att det är rätt, varför ska inte dessa övriga grupper som Trump syftade på diskuteras?Jag har inte sett några höger inlägg som försöker släta över vad högerextrema gjort men viljan att släta över vad andra militanta demonstranter gjort verkar finnas
    Är du säker på att du inte projicerar?

Ja, eftersom det diskuteras ur en specifik händelse, så funkar inte två fel ska bli ett rätt.
    Eller peka finger på andra som är dumma mot dig.
    Var och en får ta sitt ansvar, och detta fallet råder det noll tvekan om vem som är den agiterande sidan som gav detta resultat och en död.

Men den man extremhöger vill inget annat än projicera sina egna problem på andra och helst sin motståndare, genom diverse medel.
    Allt så dirigera om fokusen ifrån dom, och marginalisera saker som mord.
    Vilket du gör dig skyldig till här, och avsett vad du svarar så fortsätter ditt försvarande av att det ska vara okey och döda denna genom pekfinger på andra.
    Ledsen så funkar inte världen även om du vill det.

Och vända på argument får du försöka med någon annan, så lätt lurad är inte jag.

Fler lögner.
    Du tycker inte själv att du går över gräsen när du gång på gång anklagar någon att aktivt skydda högerextremister utan att ha några belägg för det?
    Det patetiska skuldbeläggandet som kommer när någon skriver något du inte vill att de ska skriva.
    KlunsSmurfen skrev 2017-08-19 15:08:03 följande:
    Kan du inte förklara i detalj med argument baserade på fakta hur du kom fram till det påståendet så kommer jag att dissekera dina påståenden och slå dig med fakta om hur patetiskt du argumenterar.
    klyban skrev 2017-08-19 15:17:07 följande:

Fakta är att man försöker få bort fokus ifrån den händelsen, genom börja svamla om andra som gjort fel.
    Funkar aldrig, inte heller för dig.

Lögn.
    Du skriver att det är fakta men du kan inte komma med fakta.
    KlunsSmurfen skrev 2017-08-19 15:23:04 följande:
    Du får ingen fler chans, sluta svamla och kom med fakta som stöd för dina påståenden.
    klyban skrev 2017-08-19 16:16:01 följande:
    Vi ser ju bara dig, hur du försöker rikta om fokusen ifrån dåden, till såna som bara var där och bevisligen inte gjort nått fel.
    Ännu en lögn. Du kan inte ge dig, du fortsätter att tillskriva mej något jag inte skrivit utan att ha några belägg för det, det är inget annat än en halmdocka. Så jävla patetiskt.

Trump vill inte peka ut de som stödjer honom så han skyddar dem indirekt, kritiken mot honom har varit befogad och det är inte första gången det händer, det finns inga bevis öht att han sympatiserar med varken rasister eller högerextremister.

Att han senare peka ut båda sidor som våldsamma och sätta etikett på dem är inte att skydda den ena sidan, det är att se dem ansvariga för det de gjort.
    Trump:
    "What about the 'alt-left' that came charging at, as you say, the 'alt-right'?? Trump asked. "Let me ask you this: What about the fact they came charging ? that they came charging with clubs in their hands, swinging clubs? Do they have any problem? I think they do.?
    Den uppenbara lögnen.

Du försöker aktivtgenom attbegränsa det som hände Charlottesville till ett enda dåd. Du kan inte ha missat vad det handlar om, ett medvetet fakta fel = lögn.
    Ett patetiskt försök vinna poäng för ditt eget svammel. Det blir ännu mer uppenbart när du inte kan förklara hur du kom fram till det.

Jag har skrivit att två sidor gjorde fel utöver dådet som jag utpekar som en enskild händelse för att det är ett terrordåd (#1880, #1920, #1942), ändå anklagar du mej för att dra fokus från ett mord och att försvara att en högerextrem begick ett terrordåd och att dra fokus mot oskyldiga när det är uppenbart att jag inte gjort det.
    Patetiskt.

"Den vanligaste är två fel ska bli ett rätt, svartvitt är deras älskling som återanvänds om och om igen"
    Det handlar om identitetspolitik, ur deras perspektiv blir våld och rasism alltid rätt. Antifa utgår också ifrån identitetspolitik, de är rasister och använder våld.
    Antifa gör som alt left de klumpar ihop liberaler och konservativa med rasister, det är inte bara högerextremister de jävlas med.
    Deras våld har eskalerat den senaste tiden och mainstream media har blivit kritiserade för att vara tyst om dessa militanta kommunister som påminner om fascister. Antifa är en av grupperna Trump i första hand syftar på.

Utgår man inte från identitetspolitik blir två fel är alltid två fel eftersom det är moraliskt fel och olagligt hur man än vrider och vänder på det.

Du drar medvetet fokus från Antifa, du skyddar militanta kommunister, allt fokus ska ligga på KKK och det finns ingen anledning att behandla dem rättvist. Två fel blev ett rätt, du kan inte ens förklara dig och du försöker sätta punkt på det genom skuldbeläggande. Du använder själv identitetspolitik men det är ju inte fel när du själv gör det din hycklare, i dina senaste inlägg du projicerar dina egna fel på andra.
    Det säger en hel del om dej som person och det säger sig självt vilken nivå du hamnar på när du får slut på argument..

Den mördade kvinnan var antagligen "civil rights activist" (har blivit utpekad som det), någon som kämpar och demonstrerar för civila rättigheter/mänskliga rättigheter. Inte en militant demonstrant.

Är det du är så rädd för, att det skulle ha varit en våldsam aktivist så du måste släta över det så inte "stackars KKK som det är så synd om, som är så snälla och trevliga." har en ursäkt?

Det är inte första gången du tillskriver andra saker som de inte skrivit och försöker bygga argument runt dina lögner som du inte har några belägg för.

Kan du inte förklara i detalj hur du kommer fram till dina slutsatser kommer jag att se dig som en paranoid, patetisk hycklare som inte tvekar att ljuga när du känner för det.

[...]
    [...]

ja, de brukar göra det precis som DU gör. Två fel blev ett rätt.
    Patetiskt.
    Nej, det är DU som försöker begränsa det till en grupp, gör en egen tråd om du enbart vill diskutera KKK eller lägg ner ditt patetiska svammel.
  • KlunsSmurfen
    klyban skrev 2017-08-21 15:44:17 följande:

Dock pratades det om KKK, och hur man försöker rikta om fokus till såna som inte hade någon delaktighet i våld och död i incidenten.

Svårare än så är det inte.

Och nej, det är inga två fel ska bli ett rätt, utan en beskrivning på vad som sker här och omriktande av fokus ifrån de som dödade människor.

Självfallet begränsar vi ett terrordåd av högerextremister, till just dessa högerextremister i USA.
    Och det är rätt tydligt att vi inte har fel heller, då KKK ledaren tyckte det var bra hon dog.
    Varför ska vi prata om andras våld, när vi pratar om KKK och detta?
    Vad skulle syftet vara och prata om andra, när vi har en specifik situation, annat än leda bort fokusen.
    Vi ser ju vad du gör, du kämpar som en tok och få uppmärksamheten ifrån KKK, kan det vara så att du
    sympatiserar med KKK?
    Annars finns det noll logik med ditt beteende.

Och där kom den du är inte bara lite paranoid, men upp till bevis då istället för att slänga ur dig en massa patetisk smörja.

• KlunsSmurfen
    Tow2Mater skrev 2017-08-21 16:02:07 följande:
    Det handlar om att man kanske inte kan skylla allt bara på EN grupp.

Låt oss veta hur rättegången går, finns det nån sanning i vad videon anses visa så blir han troligtvis frikänd.
    Alla rutorna var hela innan han körde in i folksamlingen, bilen accelererar väldigt kort efter den blir lätt attackerad.
    Jag är väldigt tveksam till att han var så skräckslagen att han inte tänkte sig för.
  • KlunsSmurfen
    klyban skrev 2017-08-21 21:32:03 följande:

Förstår nu att det är tråkigt för dig att jag inte låter dig flytta fokus ifrån KKK.
    Kanske det är dax för dig och förklara för folk vad du är för någon, nu ser det ut som att du är i samma läger som KKK, för så frenetiskt försvarande är sällan man ser annars.

men upp till bevis då istället för att slänga ur dig en massa patetisk smörja

Kan du inte förklara i detalj hur du kommer fram till dina slutsatser kommer jag att se dig som en paranoid, patetisk hycklare som inte tvekar att ljuga när du känner för det.

• KlunsSmurfen
    If You Condemn Antifa, Are You Excusing Neo-Nazism? | Daily Wire
    In their ongoing attempt to paint everyone on the Right in the darkest hues, some mainstream Leftists have decided that anyone who slams Antifa must be a Nazi sympathizer. This started almost immediately after the Charlottesville white supremacist terrorist attack, when President Trump suggested there was blame on "many sides."

That?s a rather incredible statement, since Antifa has been radically violent over the past couple of years. They?ve initiated riots in Sacramento, Berkeley, and Seattle; they?ve threatened violence in Portland, Chicago, and Dallas. They just spent the weekend attacking police officers.

But the ?don?t condemn Antifa or you?re a Nazi sympathizer? talking point has become quite popular

It?s fair to say that Nazism is a uniquely evil philosophy, more evil than the communist philosophy, even though the communist philosophy of Antifa was responsible for tens of millions of deaths globally. So if we were to say that communism is as evil as Nazism, we?d be wrong. By the same token, if we were to whitewash communism, we?d be even more wrong.

But this whole argument is a fraud anyway. Very few Americans stand in favor of Nazism, and the Left?s game of broadening out the label ?Nazi sympathizer? is merely a political ploy. Antifa is evil. So is Nazism. Two things can be evil at the same time. Anyone who doesn?t believe that should do a little historical research on Stalin and Hitler.

www.dailywire.com/news/19981/if-you-condemn-antifa-are-you-excusing-neo-nazism-ben-shapiro

Svar på tråden Trump som president :( vad händer nu?