Inlägg från: Seven Costanza |Visa alla inlägg
  • Seven Costanza

Långt hår på medelålders?

Var bor du? Där jag kommer ifrån var det så i min mammas generation, men inte nu längre. Känner du dig som en "mogen dam"? Fick du barn tidigt? Jag har sex år kvar till 38 och har svårt att tro att jag kommer känna mig som en mogen dam då.

• Seven Costanza

Anledningen till varför man skulle klippa håret som "äldre" är väl att många får sämre hårkvalité med åren - tunnare med mindre lyster - men det borde inte vara än på några är när du är närmre klimakteriet. Om ditt hår är tjockt och fint ju ingen anledning att ens överväga att klippa det och om det börjar bli sämre ska du klippa det för att DU vill och inte pga någon gammal regel.

• Seven Costanza
    Lilla Gs mamma skrev 2016-10-31 23:24:51 följande:

Tack för svaret! Nej, jag känner mig inte alls som någon mogen dam. Det är bara det att alla jag känner i min ålder har page eller kortare, och när jag hörde en väninnas barn reflektera över att "alla tanter klipper av sig håret när de blir gamla (läs: över 30)" så tänkte jag att jag kanske ger ett löjligt intryck...

Aha. Det hoppas jag inte för jag har själv ingen avsikt att klippa det än på ett tag och i så fall inte pga ålder.
Svar på tråden Långt hår på medelålders?