-
-
Svar på tråden Vägrar ge ersättning!
-
Vart köpte du den? Kan du gå tillbaka till dom?
Har du kvittot kvar, bra gå då till konsumentvägledaren i din kommun och be om råd och hjälp.
-
Jag köpte den från Lenovo direkt och jag har kvitto kvar men de säger själva att jag inte får någon ersättning då de inte hittar nåt fel själva, vilket jag tycker är struntprat. Men jag ska gå till konsumentvägledaren och kolla med dem. Tack för svar!
-
Spelar väl ingen roll om de hittar felet, det ÄR fel på den. De får väl ge dig en ny och slänga den gamla på tippen?!GoJeonPa skrev 2016-10-28 15:50:40 följande:
Jag köpte den från Lenovo direkt och jag har kvitto kvar men de säger själva att jag inte får någon ersättning då de inte hittar nåt fel själva, vilket jag tycker är struntprat. Men jag ska gå till konsumentvägledaren och kolla med dem. Tack för svar!
-
Du har rätt att häva köpet och få pengarna tillbaka om de fått upprepade chanser att åtgärda felet men misslyckats. Att de inte hittar felet är inte samma sak som att det inte finns ett fel. Hävda återköp enligt konsumentköplagen och hota med allmänna reklamationsnämnden om de inte ger med sig. Det brukar göra susen.