• GoJeonPa

    Vägrar ge ersättning!

    Hej! Jag har en bärbar dator, närmare bestämt en Lenovo Ideapad Y510P. Den har varit obrukbar till och från dagen jag köpte den. Den fryser till och jag får starta om, detta händer ca. 1 gång var 30e minut. Jag har lämnat den till lenovo själva för reparation, men de vill inte säga vad för slags reparation som utförts. Den har varit inne på "reparation" 4 gånger. Det som är konstigt är att de är inkonsekventa med att säga vad som är fel. Kan vara allt från det ena till det andra. Mitt problem är att nu helt plötsligt säger de att de inte hittar nåt fel på den och att jag inte kommer få någon som helst ersättning på grund av att det just "inte finns något fel". Jag behöver datorn i både mitt arbete och mina studier så jag undrar nu hur jag ska förhålla mig till detta enligt konsumentköplagen, och vilka rättigheter jag har.
  • Svar på tråden Vägrar ge ersättning!
  • GoJeonPa

    Jag köpte den från Lenovo direkt och jag har kvitto kvar men de säger själva att jag inte får någon ersättning då de inte hittar nåt fel själva, vilket jag tycker är struntprat. Men jag ska gå till konsumentvägledaren och kolla med dem. Tack för svar!

Svar på tråden Vägrar ge ersättning!