• johjen

Någon som ska göra FET under november?

Tog ett dinglat test precis. Det var ett sådant som jag använde när jag plussade med sonen. Hade lovat mig själv att inte ta något test förrän imorgon men kunde inte hålla mig. Herregud är det sant? Hade nästan ställt in mig på att det inte skulle bli något syskon och googlade på ensambarn hela kvällen igår.. Det lustiga är att jag känner mig mindre gravid idag än vad hag gjort i veckan.. Jaja nu hoppas jag att lilla ärtan stannar där inne!!! <3
  • johjen

Tack snälla för alla gratulationer! Jag är överväldigad och tacksam och hoppas att detta lilla embryo ska utvecklas lika fint som sin storebror!

• johjen
    A S E skrev 2016-11-26 09:09:31 följande:

Grattis! Är så glad för din skull <3 jag testade oxå på rd5, på eftermiddagen efter jag hållit mej från att kissa en halvtimma. Skitdumt jag vet. Vart minus såklart. Så nu inger du verkligen hopp! <3 Har beställt ett digitalt test som kommer på måndag, så ska testa då om inte mensen kommit

Hoppas, hoppas, hoppas!! Jag tog vanlig clearblue först och den gav inte utslag men den digitala gjorde det på RD 6.
  • johjen
    Söndag skrev 2016-11-26 09:33:45 följande:

Å grattis!!!

Här stormade mensen in inatt och så ligger jag och sambon i magsjuka.... skrutt helg!!

Ska meddela kliniken och tror vi ställer oss på kö till att börja om...jag har medicinfri period april maj och sen oktober- dec nästa år!! Så hoppas de har möjlighet att hjälpa oss då...

Å vilken fruktansvärt tråkig helg! Lider med dig och hoppas kliniken kan hjälpa dig när du vill.

Kram!
  • johjen
    Hemflyttad skrev 2016-11-26 10:25:56 följande:

Grattis Johjen! Underbart! Där ser du att det var för tidigt första testet. ????

Var på konsert igår + stora sonen sjuk + kan inte sova av kortisonet = helt slut idag.

BIM imorgon, men har ökat progesteronet till tre om dagen, kanske kan hålla mensen borta lite till. Om den nu kommer.

Ska du testa imorgon?
  • johjen
    Muffins2017 skrev 2016-11-26 12:25:01 följande:

Hur är det med sex under ruvningen och tidig graviditet?

Har inte fått några förhållningsorder direkt..

vi har ju haft flera missed abortions så vi vill ju för allt i världen inte riskera ngt men frågan är om det ens finns ngn risk? Vad har ni hört?

• johjen
    Muffins2017 skrev 2016-11-26 12:25:01 följande:

Hur är det med sex under ruvningen och tidig graviditet?

Har inte fått några förhållningsorder direkt..

vi har ju haft flera missed abortions så vi vill ju för allt i världen inte riskera ngt men frågan är om det ens finns ngn risk? Vad har ni hört?

Oj blev inget på förra inlägget!

Min läkare sa att man ska leva som vanligt och ha samliv som vanligt så de har vi tagit henne på orden på! Däremot är man ju inte så jättesugen pga trötthet och uppblåst men förutom det är det ingen fara.
  • johjen
    Hemflyttad skrev 2016-11-27 10:43:46 följande:

Testade nu när svärföräldrarna åkt hem (sparade morgonurin i kylen) och det var extremt blankt. Idag är 8 dagar efter FET (Äl +13) och jag testade med Testlagrets test som är väldigt känsligt. Alltså räknar jag med att resultatet står sig. Skit också!

Helt slut efter den här veckan då jag har sovit så lite och även efter hela hösten (2 FET + 2 inställda försök). Vi har ju tänkt på dessa två embryon i frysen i över 5 år, så det är jättetråkigt att det inte fungerade.

Vem gör 7 återföringar utan ett enda plus, liksom? Varför funkar det inte?

Men jag har ju mina två underbara barn, så oerhört tacksam för dem. Vi kommer nog att försöka själva ett tag framöver, men känns inte så hoppfullt med tanken på min ålder 40 år + en äggledare + tidigare fertilitetsproblem. Dessutom vet jag inte om jag orkar rent psykiskt.

Stort lycka till till er som inte har testat än! Jag kommer så klart att fortsätta följa tråden och håller tummarna för er!

Å fy fasen vad trist! Lider med dig! Så jäkla orättvist att vissa kan yngla av sig hur mycket som helst medan andra får kämpa desto mer.. Skickar en stor kram till dig! Håller massor av tummar för att ni ska klara trean på egen hand!

Stort lycka till!

Kram
  • johjen
    Jullan skrev 2016-11-27 13:29:42 följande:

Hej! Får jag hoppa in här med er? Ni verkar ligga lite före mig. Vi hade återföring av en fyradagars tidigare idag och jag bara måste få berätta för någon ?? Vi gjorde ivf 2014 vilket resulterade i vår lille son som alltså är 2 år nu.

Jag läste lite tillbaka i tråden och det verkar vara fler av er som har testat positivt, stort grattis! Känns så himla häftigt det här. Hoppas verkligen att vi också plussar!

Vi har fått testdag 11 december. Hur långt innan det brukar man kunna få ett någorlunda tillförlitligt svar? På vilken dag har ni testat för första gången? ????

Hej och välkommen!

Vi fick också vår son 2014 genom ivf och har nu precis plussat med en blastocyst från samma "kull". Jag plussade på ruvdag 6 men än så länge är det väldigt tidigt och mycket kan hända! Hoppas ärtan stannar så länge den ska och utvecklas som den ska!
  • johjen
    Jullan skrev 2016-11-27 21:44:15 följande:

Är det någon av er som vet om det är vanligt att få uppsvälld mage direkt efter FET?

Jag har typiskt nog gått och blivit sjuk nu under eftermiddagen, lite feber. Hoppas verkligen att det inte påverkar chanserna för ägget att fästa .

Jag svullnade upp några timmar efter mim återföring och har varit svullen sen dess tyvärr.. Tror inte att lite feber påverkar dina chanser men kanske värt att stanna hemma och vila idag om du fortfarande känner dig dålig. Hoppas du mår bättre idag!
Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?