• johjen

Någon som ska göra FET under november?

Strandhem skrev 2016-10-30 21:46:19 följande:

Hej Alla kämpar

Är nog inte inloggad just nu men tänkte hoppa in i denna tråd om ok.

Ska testa Stickan imorgon men tror tyvärr att jag precis genomgått ett misslyckat FET med bladtocyst. Testade i fredags 9 dagar efter insättning och då neg. Dock informerad att jag måste testa imorgon igen innan jag slutar med progesteronet. Hoppas hoppas.

Funderar dock om man kan köra direkt på denna mens som sen tyvärr kommer. Någon som vet. Är det mindre chans och vara lite ivrig???

Välkommen!

Hur gick det igår? Hoppas stickan visade positivt!

Tror jag väntade 10 dagar innan jag testade med sonen som jag i och för sig gjorde ET med. Men det bör ju inte spela någon roll.

Vet ej om man kan köra på nästa försök med än gång, kolla med din kliniken för säkerhets skull.
  • johjen
    Strandhem skrev 2016-10-30 21:46:19 följande:

Hej Alla kämpar

Är nog inte inloggad just nu men tänkte hoppa in i denna tråd om ok.

Ska testa Stickan imorgon men tror tyvärr att jag precis genomgått ett misslyckat FET med bladtocyst. Testade i fredags 9 dagar efter insättning och då neg. Dock informerad att jag måste testa imorgon igen innan jag slutar med progesteronet. Hoppas hoppas.

Funderar dock om man kan köra direkt på denna mens som sen tyvärr kommer. Någon som vet. Är det mindre chans och vara lite ivrig???

Får jag fråga hur det kommer sig att du tar progesteron under FET? Jag frågar eftersom jag kommer göra mitt FET ostimulerat och undrar om det är olik för olika kliniker?
  • johjen

Jag vill också ha progesteron efteråt, vill ju göra allt jag kan får att det ska ta sig. Detta kommer troligen bli vårt enda försök och vi har bara detta embryo. Är det läkare man ska prata med? Sköterskan som tog mina prover sa att man inte ger progesteron vid FET om det inte finns särskilda skäl..

• johjen

Väntar på mensen.. Brukar vara på gång vid det här laget men knappt någon pms alls eller andra tecken att den är på gång. Måste vara för att jag väntar på den!

• johjen

Verkar som mensen är på gång här också! Ska man ring när den har kommit igång helt eller? Jag kan ha lite blodblandad flytning första dagen..

• johjen

Å herregud jag har blivit erbjuden ett nytt jobb idag som jag tackat ja till. Trodde aldrig jag skulle få det med de villkor jag ville ha så lite paff nu.Blir mycket bättre för mig på det personliga planet med det nya jobbet men frågan är om jag ska köra igång med FET nu o november eller vänta tills efter nyår? Jag börjar det nya 2 januari...

• johjen

Tack för grattis!

Hemflyttad, du har rätt inte aktuellt med någon mer IVF för oss om vårt FET inte tar sig. Blir detta försök och inget mer. I alla fall vad vi känner i dagsläget.Jag är 40, sambon 42 och vi har ju vår fantastiske son och tänker inte genomgå några mer behandligar. Om FET inte tar sig fortsätter vi nog försöka själva ett tag till då det inte finns några konstraterade problem men det har ju inte tagit sig hitills trots 4 år och oskyddad sex..

Jag har tidigare i livet nästan alltid låtit mitt arbete gå före allt annat men gör nu ett val så gör att jag kan sätta familjen främst. Dock kanske jag inte vill börja ett nytt jobb med att vara gravid fast åndå har vi tagit beslutet att köra igång nu.. 

• johjen
    gammelpysen skrev 2016-11-04 21:07:00 följande:

Hur gick det?

Altså fredag nästa vecka, 11 november.

Hur går det för dig?
  • johjen
    Sops skrev 2016-11-07 08:49:46 följande:

Får jag hoppa in här? Gjorde en FET i augusti som slutade i ett tidigt missfall (bara ett par dagar efter plus på stickan). Har precis fått mensen så hoppas på att vi får göra en ny FET om ett par veckor.

Självklart, välkommen!

Hoppas att november är en riktig turmånad för oss alla!
Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?