• Hemflyttad

Någon som ska göra FET under november?

Äsch, nu har jag riktigt ont i halsen. Ska man behöva åka på en förkylning nu också? Inte för att jag tror att det påverkar resultatet, men en sak i taget liksom ...

• Hemflyttad

Intressant, har märkt precis samma sak! Blir definitivt varmare och svettas mer av lutinus, kanske är därför?

• Hemflyttad
    Sjeldan skrev 2016-11-22 19:52:41 följande:
    Vilka av er tar någon typ av hormoner nu och varför?
    Jag tar lutinus och prednisolon .Det ingår inte alls i klinikens protokoll, de kör helst helt utan hormoner, men jag har haft det tidigare när jag var gravid med mina barn så de tyckte det var OK. Jag har en kort lutealfas och har ofta spotting flera dagar före mens, men med extra progesteron blir det mer normalt. Prednisolon är för att sänka immunförsvaret lite, troligen inte det minsta nödvändigt.

Hade gärna gjort helt utan hormoner, men detta kändes säkrast för mig.
  • Hemflyttad
    johjen skrev 2016-11-23 07:24:28 följande:
    Just pga min ålder och att detta kommer vara vårt enda FET som vi gör och ville ge det alla förutsättningar jag kan. Men som du säger, jag får lita på kliniken och tror att de gör det som är bäst för mig!
    Oroa dig inte för det. Verkligen. Kliniken har visat att deras protokoll funkar för dig, du fick ju ditt barn på första försöket. Du kan nog lita på att de vet vad de gör!
  • Hemflyttad
    Söndag skrev 2016-11-23 07:57:39 följande:
    Ja vi får väll se... som sagt magkänslan säger att jag inte är gravid ..

Blä vilken dålig morgon!! Och natt... hur går man vidare?! Fler försök vad har man råd med? Osv

Hoppas ni andra har en bättre morgon!!
    Men stackare, vet precis hur det känns. Många gånger man har testat tidigt och blivit besviken, samtidigt som man inte kan vara helt säker på att det är över. Det ÄR ju väldigt tidigt fortfarande. Det KAN fortfarande bli plus!

Magkänslan ska man nog inte lita alltför mycket på, det är lätt att känna sig uppgiven i den här karusellen.

Skickar en kram och håller tummarna för att det blir plus senare i veckan!
  • Hemflyttad

Bimbim - nu är mina barn bara 2 och 4 år, så jag har ingen aning om hur det är att ha en tonåring. Men jag förstår att du tänker på detta och att det känns jobbigt. Det låter ändå som att det kommer att gå bra, även om det blir turbulent ett tag först. Det är väl ingen brådska att berätta heller eller?

Verkar vara en fin och barnkär tjej, det kommer att bli bra!

• Hemflyttad

Fint Muffins! Glad

Vi har ju redan två barn, så det blir absolut inga fler IVF för oss. Känner mig otroligt tacksam. Har lagt flera hundra tusen på olika typer av behandlingar genom åren, det räcker gott och väl.

Mängder av husrenoveringar här med. Hade varit trevligt att typ åka på semester nån gång ... Obestämd

• Hemflyttad

Vet inte om jag ska testa på fredag eller vänta tills söndag. Tror svärisarna kommer fredag och åker lördag eftermiddag. Mens borde komma söndag om det inte har funkat men kan börja blöda lite på lördag. Vill helst inte att de ska vara där när jag inser att det inte har funkat. Men vill helst inte testa alltför tidigt den här gången för det är så knäckande.

Fredag är 6 dagar efter FET (11 dagar efter ÄL) och söndag 8 dagar efter.

Hur hade ni gjort?

• Hemflyttad

Jag kan inte bestämma mig för vilket som är värst, testa minus eller få mens...

Vi får helt enkelt hoppas att inget av det kommer att hända för oss!

Detta är ju min sjunde insättning och har aldrig fått plus, så det är svårt att tänka sig något annat resultat. Men sjunde gången gillt kanske?

• Hemflyttad
    Söndag skrev 2016-11-23 09:16:43 följande:

Tack allihop! Ursäktar mig lite för min negativitet :(

Självklart behöver du inte be om ursäkt. Ska du hålla dig borta från testen några dagar eller hur tänker du?

Förra gången (september) började jag testa tidigt och fick minus varje dag. Stirrade på de där jäkla stickorna i olika belysning osv. tills jag nästan lyckades övertyga mig själv att jag såg något. Man blir ju helt förstörd.

Som sagt, du testade jättetidigt så det kan absolut ändras. Har hänt många gånger förr, så vitt jag har läst. Hoppas hoppas!
Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?