• Hemflyttad

Någon som ska göra FET under november?

Ok, spännande! Hur ser ditt protokoll ut, blir det nedreglering eller hur funkar det? Har dålig koll numera.

• Hemflyttad

Muffins, hur går det för dig? Har du varit på ultraljud? Hur går det med stickorna?

• Hemflyttad

Hej på er!

Gammelpysen - du är väl på cykeln efter IVF-cykeln, eller? Cykeln efter kan definitivt vara konstig på alla möjliga sätt. Håller tummarna för att mensen kommer snart (om inget litet mirakel har inträffat...?)

Muffins - tråkigt att det går så segt. Hoppas det ser bra ut på torsdag och att du snart kan ta ovitrellen.

Sops - beklagar missfallet, vad tråkigt. Håller tummarna för att det går bättre den här gången!

A S E -Då ligger du i fas med mig. Jag brukar ha ÄL runt dag 17 men det kan variera. Förra dagen fick jag ÄL redan dag 12 men det var en knasig cykel och FET blev inställt. Börjar dock testa med stickor på dag 10, dvs på fredag. Jag har också ett 6 dagars embryo, på min klinik återför de alla blastocyster på dag 5. Tror det är olika, alla har väl olika statistik över vad som funkar bäst.

Sjeldan - Ingen erfarenhet av Linköping, min klinik har öppet varje dag för återföring som tur är. Får hoppas att det inte blir en söndag helt enkelt!

Själv har jag varit sjuk några dagar, inte mer än en kraftig förkylning men varit riktigt hängig. Hoppas det inte påverkar cykeln, men det borde det väl inte göra.

• Hemflyttad

Förresten, angående ägglossningstester. Tester ni bara på morgonen? Enligt Carlanderska ska man bara testa på morgonen men jag har upptäckt att jag har mycket korta stegringar. När jag var yngre fick jag utslag på morgonen men det var några år sedan jag höll på med ägglossningstester och det verkar ha ändrats. I augusti fick jag aldrig utslag och FET blev inställt. Sedan började jag testa även på eftermiddagen (på eget initativ) och förra månaden fick jag endast utslag på eftermiddagen. Tester bekräftade ägglossning.

Antar att det är ganska ovanligt att det är så här, men om någon av er som ska göra ostimulerad FET är osäker på att ni får utslag i minst ett dygn kan det vara ett tips att testa även på eftermiddagen ungefär då man tror att det bör vara dags... Enormt frustrerande om man missar en månad ju!

• Hemflyttad

Och jag är också 40 och går på Carlanderska i Göteborg. Har två barn på 2 och 4 år som blev till spontant efter 4 IVF och 1 FET utan resultat (jo, ett utomkveds som kostade mig ena äggledaren). Har haft två blastocyster i frysen sedan 2011. Gjorde FET med ena i september, blev inget. Blir vårt allra sista FET nu och har inga större förhoppningar ...

• Hemflyttad

Intressant att det är så olika med när man ska testa med ägglossningstester. Känns så himla osäkert med tajmingen, jag hade nog helst gjort stimulerad FET men kliniken har bättre resultat med ostimulerat så de vill köra på det.

Min klinik blev lite sura på mig för att jag testade på eftermiddagen/kvällen och ville först inte godta den stegringen. Men nu har de sagt att det är OK om jag får utslag på eftermiddagen. Får jag även utslag på morgonen dagen efter går de efter det, tror jag.

• Hemflyttad

Jag dricker redan minimalt med kaffe (aldrig lärt mig att gilla det), fast desto mer te... Det kan väl inte skada att dra ner om man dricker väldigt mycket kaffe, annars gäller väl att försöka leva någorlunda hälsosamt. Det är svårt att dra gränsen mellan att förbättra chanserna och att sluta leva. Och det är så klart olika för alla var den gränsen går.

Kul att vi är några stycken nu, ska bli roligt att följa er. Hoppas på många fina plus!

• Hemflyttad

På min klinik gör man VUL runt dag 10, om man inte brukar ha en lång cykel, vid ostimulerat. Tror man kollar att hinnan ser bra ut, och kanske är det även för att underlätta deras planering (uppskatta hur långt kvar till ÄL). Jag har även fått göra extra VUL efter omslag och blodtest för att kolla progesteronvärde, eftersom de inte riktigt har litat på mina omslag.

Alla kliniker kör säkert på vad de tycker funkar bäst med tanke på tidigare resultat.

• Hemflyttad

Jag hade också VUL idag och beräknas få utslag när som helst. Så vi är i fas!

ASE - åh, jobbigt! Hoppas hoppas det inte blir ÄL tidigare nu då så att du slipper vänta till nästa månad!

Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?