• Muffins2017

Någon som ska göra FET under november?

Hur är det med sex under ruvningen och tidig graviditet?

Har inte fått några förhållningsorder direkt..

vi har ju haft flera missed abortions så vi vill ju för allt i världen inte riskera ngt men frågan är om det ens finns ngn risk? Vad har ni hört?

• Muffins2017
    Hemflyttad skrev 2016-11-27 10:43:46 följande:

Testade nu när svärföräldrarna åkt hem (sparade morgonurin i kylen) och det var extremt blankt. Idag är 8 dagar efter FET (Äl +13) och jag testade med Testlagrets test som är väldigt känsligt. Alltså räknar jag med att resultatet står sig. Skit också!

Helt slut efter den här veckan då jag har sovit så lite och även efter hela hösten (2 FET + 2 inställda försök). Vi har ju tänkt på dessa två embryon i frysen i över 5 år, så det är jättetråkigt att det inte fungerade.

Vem gör 7 återföringar utan ett enda plus, liksom? Varför funkar det inte?

Men jag har ju mina två underbara barn, så oerhört tacksam för dem. Vi kommer nog att försöka själva ett tag framöver, men känns inte så hoppfullt med tanken på min ålder 40 år + en äggledare + tidigare fertilitetsproblem. Dessutom vet jag inte om jag orkar rent psykiskt.

Stort lycka till till er som inte har testat än! Jag kommer så klart att fortsätta följa tråden och håller tummarna för er!

Så oerhört trist! Underbart att ni har 2 barn men det känns orättvist som sagt att man inte själv ska få bestämma hur många man vill ha! Och längtar man så längtar man ju.. Men jag hoppas att det blir spontant! Snart!
  • Muffins2017
    gammelpysen skrev 2016-11-27 20:09:03 följande:

Hej alla,

Har tagit en liten familjelivspaus för att koppla av efter vårt misslyckade IVF i oktober. Nu är jag här igen, fick mens i onsdags (4 veckor efter haft slutade med progesteronet) och började med letrozole i fredags. Om jag räknar rätt så blir det återföring runt Lucia.

Såg att vissa plussat här inne - stort stort grattis!

Hoppas ni får en bra julklapp då! <3
  • Muffins2017

Det finns att köpa små dopplers, men dom funkar inte fören efter v 12 tyvärr. Jag hade en förra graviditeten. Den var ändå till bra hjälp för att dämpa oron.

Jag kan inte se ngt mönster på symptom den gången det blev min son och dom 2 missed abortions jag haft. Nästan mindre symptom med min son, vilket oroar Magnus eftersom jag har ganska mycket symptom.. igår hade jag väldigt ont i magen och jag mår lite illa, ömma bröst osv.

Test dag idag, så nu ska jag ringa kliniken och säga att jag är gravid. Känns lite läskigt.. jag är ju jätteglad men också väldigt orolig för missed abortion igen..

• Muffins2017

Jag kör också med digitalt. Testar ett par dagar efter att den "borde" slå om för att undvika att den visar fel och jag blir orolig.

Ska förhoppningsvis testa 3+ på söndag. (5+2) sen är det ingen mening att testa mer vilket känns läskigt. Testen är ändå en sorts tröst.. har bokat vul om några veckor. Är fullkomligt livräd för att det inte ska se bra ut..

Vågar inte gå med i ngn gravid grupp eller skaffa ngn gravid app..

• Muffins2017

Gravidappar är kul! Det är mer att jag inte vågar för det känns så osäkert. Helt irrationellt visserligen.

När jag var gravid i somras hade jag "ovia" som jag tycker var väldigt bra.

• Muffins2017

Ja man räknar från ägglossning. Så 3+ på veckoindikatorn innebär 5+ Graviditetsmässigt.

• Muffins2017
    johjen skrev 2016-11-30 05:10:45 följande:

Shit nu testade jag igen med veckoindikatorn och det stod gravid 1-2 när det borde stå gravid 3-4.. Fick stundtals illamående igår men kam bero på att jag hade en väldigt stressigt dag. Veckoindikatorn borde slått om som igår men vi får väl hoppas att det inte gett utslag än. Som sagt, hade mer symptom med sonen i början och därför jag nojar nu. Försöker tänka, det blir som det blir, jag kan ändå inte påverka något men mycket står på spel...

Du menar att det ska stå 2-3? Vilken vecka är du i nu?
  • Muffins2017
    Hemflyttad skrev 2016-11-30 09:15:57 följande:

Jag är verkligen glad att jag testade tidigt för annars hade jag nog trott att jag var gravid nu. Jag brukar ALLTID få mens trots Lutinus, men den här gången har det inte riktigt kommit igång än. Nu har jag slutat helt med Lutinus och det har börjat en aning. Segt. Har så klart fortsatt testa och det är helt klart minus.

Konstigt att det varierar så. Men har heller aldrig haft sömnproblem av kortisonet tidigare så kanske är det något som gör att min kropp är känsligare för medicinerna den här gången. Även jämfört med försöket i september.

Jag ska boka ett uppföljningssamtal med kliniken, ska bli intressant att höra varför de tror att det inte har fungerat. Fast de kommer väl bara säga att det är otur. Tänkte även höra om det finns något att göra för att öka chanserna att bli gravid igen utan IVF. Man kan väl få drömma lite...

Så kände jag också förra FET. Hade helt klart trott att jag var gravid..

Tråkigt att det inte funkade den här gången. Hade ni några frysta kvar?
  • Muffins2017
    Sjeldan skrev 2016-11-30 08:38:45 följande:

Jag kunde inte hålla mig längre... Testade imorse och fick "Gravid 2-3 veckor"! Bästa morgonen!

Underbart!!! Grattis!!
  • Muffins2017
    johjen skrev 2016-11-30 09:22:47 följande:

Vecka 5, 4+1..

Då är det ju precis så det kunnat slå om, vänta några dagar så har det säkert ökat!
  • Muffins2017

Någon som kan länka till listan? Skulle vara kul om vi uppdaterar hur frysåterföringen har gått!

• Muffins2017
    johjen skrev 2016-12-04 07:07:06 följande:

PS hade ni skrivit in er på mvc redan nu eller väntat till efter första ultraljudet? Ds

Jag väntar nog för det känns läskigt. Men egentligen är det ju bra att höra av sig så man får en tid. Är ju mycket ledighet nu.

Grattis igen till plusset!

Vart skriver ni som blivit gravida nu? Ngn gravidtråd?
Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?