• Muffins2017

Grattis Johjen! Då har alla på listan kommit till återföring ändå, det är ju jättebra!

• Muffins2017

Jag har tjuvtestat och fått ett svaaaaagt plus inom tiden och allt! Känns jättebra, men det är aldeles för tidigt för att vågar säga att jag är gravid. Kan likagärna bleknat bort i morgon. Men det känns såklart lite hoppfullt!

Tyvärr har jag haft 2 Missed abortions så även om hcgt skulle stiga perfekt nu i dagarna då börjar bara ny oro.. men jag hoppas och gråter om vartannat!

Tänk vad kul om vi får 100% lyckat resultat i den här tråden!

• Muffins2017

Jag har ingen som helst skillnad i symptom om mam jämför den här och förra FET som misslyckades. Men det är ju så tidigt och knappt synbart plus ännu..

Jag väljer att testa tidigt för att hinna vänja mig gradvis vid ett eventuellt minus... och att inte få upp hoppet i onödan. Förra FET hade jag flera dagar försenad mens (trots att jag slutat med progesteron) samt tydliga "graviditetssymtom", så jag är glad att jag testade tidigt då och visste att det inte berodde på graviditet annars hade jag varit säker på att jag var gravid..

Det är vad som funkar bäst för mig, men om man kan hålla sig till testdag och får ett minus så är det ju mer slutgiltigt och säkert, damma sak med plus. Då har man ju sluppit vetskapen om eventuella kemiska graviditeter och supertidiga missfall. Så det finns ju definitivt för och nackdelar med båda.

Min lilla antydan kan ju mycket väl vara försvunnet i morgon, men jag håller tummarna så dom blir blå!

• Muffins2017

Nej man måste verkligen själv välja det som man tror är bäst! Det finns väl heller inget sätt att komma runt hur plågsamt ett minus är.. jag mår själv jättedåligt under testperioden och blir ett manisk. Men jag mår ännu sämre om jag inte testar.. typ

Ja jag har haft en svag skugga från ovitrelle i förrgår och helt borta igår och nu starkare, så det bör inte vara den.

• Muffins2017

Har också svårt att inte googla hysteriskt och överanalysera minsta symtom/brist på symtom.

Helt sjukt egentligen vad påfrestande det här är.. väntan på äl som ska bli på rätt dag och inte får missas, väntan på att tina upp ägget och se om det klarar sig, om återföringen går bra. Sen typ2 dagars lugn innan det börjar klia i fingrarna att testa och analyser symptom osv.

Får man negativt test så rasar det, blir det positivt börjar oron för om hcgt ökar som det ska!? Har man ngt symptom på graviditet typ illamående eller molvärk? Är det mindre symtom nu än igår? Det kan inte vara bra!

Sen har jag 2 missed abortion i bagaget. Det ena i v 13 det andra upptäckte vi v 8. Så för mig slutar inte oron fören efter lyckat ultraljud i v 12 typ.. sen tar den iochförsig inte slut utan antar bara en annan form och är inte riktigt lika olidlig...

• Muffins2017

Kul att höra alla symptom. Jag har också varit lite varm. Lite retligt humör, liiite känningar i brösten och livmoder, samt väldigt svagt illamående.

Däremot har jag varit piggare än vanligt och tidigare graviditeter har jag ju varit tröttare..

Men jag tror att jag kanske är piggare pga att jag känner mig glad och lite försiktigt hoppfull. Har varit så deppig..

• Muffins2017

Jag var ostimulerad förra försöket. Det ska tydligen va bättre chans på ostimulerat, men den här gången hjälpte vi till med lite menopur och ovitrelle för att det var lite segt (ojämn cykel efter missfall).

Hur länge ska ni som tar progesteron, göra det? Till testdag?

Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?