smurfen 11 skrev 2017-03-15 15:12:14 följande:
Jodu, sluta kämpa gör jag nog inte förrän jag är i klimakteriet! Min sambo sa igår, " du ger aldrig upp". Han kämpar inte lika mycket ska jag tillägga, blir väl lätt så, det är inte deras kroppar. Dessutom har han redan accepterat att han inte blir pappa och är också rädd för skador barnet kan få eftersom jag är äldre. Då nämnde jag ÄD igen som han också är tveksam till, så jag har en del motvind! Kanske ändrar han sig när han ser inte egna ägg funkar.
Tror det var denna fråga om ÄD, kanske både du och Pyret vet, OM FÖRSTA äD inte funkar, betalar man bara för FET då? Om ägg finns kvar från donatorn såklart. Hur mycket får man räkna med i kostnader när det gäller sprutor med ÄD?
Jag har varit i kontakt med min vårdcentral och bett om att få kola min blodproppbenägenhet, jag sa det gäller ivf och om man kanske behöver Trombyl, att kliniken vill veta det innan start. Jag har ju proppar i släkten, mamma har haft det.
Sen mejlade jag till Fertlilitetsplus i Stockholm, men fick mejlet i retur, så får ringa dom vid tillfälle. Om man som jag inte kan åka till Grekland, är den kliniken ett bra alternativ då? Kan de kolla upp lite i alla fall när det gäller immun?
På AvaPeter så betalar man för ett FET om man har blastos i frysen som du skriver. Jag tror att det kostar ca 15' SEK.
Vi hade både mediciner härifrån (på högkostnad - en del hade jag kvar på recept från tidigare behandlingar här i SE och en del fick jag utskrivet) och vi köpte mediciner när vi var i Ryssland. Det vi köpte i Ryssland kostade runt 5-6 tusen tror jag och det var nästan all östrogen man behövde samt stor del av progesteronet, prednisolon (immunförsvarshämmande) samt metacin som jag inte riktigt vet vad det var för).
Så här hemma fick jag en del östrogen (både tabletter och plåster) samt progesteron plus nedregleringssprutan Procrene och p-piller (som man ska ta i någon vecka runt nedregleringssprutan).
Sedan hade jag också på min lista 1000mg folsyra, 200mg magnesium och inför ÄD så skulle jag ta e-vitamin 400IU som jag köpte på apoteket och hälsokosten men det är inte så dyrt.
Kramar