• Superfurry

ivf / äd 2016/ 2017?

Maran73 skrev 2017-05-16 13:39:03 följande:
    Ok. Jag skulle skicka ett mejl med "attention" till båda läkare, markera som hög prio (om din mejlserver tillåter) och skriva "jag tänker ta den lägre dosen punkt slut!". För det verkar vara det NI vill??
    Tack Maran för att du skriver och hjälper mig att reda ut tankarna!!! skrivit till de två ggr nu (kan inte spama dem mer men det var bra förslag annars att skriva till båda) och väntar med spänning på svar!! Jag vet ej vad jag vill på ett sätt kör jag gärna 450 OM de kan ge en bra medicinsk förklaring till det annars kör jag 225 som det var bestämt då vi fick en bra förklaring till det. De är läkare och jag ska väl kunna lita på att de ger oss bäst vård? 

Ser också nu att jag har enbart recepet på två sprutor (hämtade bara en då de inte hade fler på apoteket) och tänkte inte alls på att kolla hur mycket de hade skrivit där. Så detta räcker ju inte långt. Då får jag igen kontakta min gyn som inte är här resten av veckan och jag hopaps at han svarar på sina mail ändå så att han kan hjälpa mig med dosen. STRUL mao :O
  • Superfurry

Sorry alla för mycket ego inlägg nu under dagen men som ni förstår så är jag förvirrad och rådvill! 

• Superfurry

hej hej! uppdaterar er med det sista nu!

Anledningen till att det var olika bud och att de hållit på och ändrat sig var tydligen att Svend som är ansvarig läkare på CFC och en ny läkare som jag och sambon pratat med tidigare höll på och diskuterade fram och tillbaka vad jag skulle ha för dos. Svend ville ha 450 och försöka få allt man kan få den andre ville satsa på mindre dos och så mindre ägg men bättre kvalitet. De lyckades kompromissa och till slut fick jag 300 och att at ett snäpp HCG varannan dag, samma protokoll som sist men mindre dosering. Jag är faktisk nöjd med det beslut! Känns bra att ligga mittemellan. Jag var orolig för att få för mycket och också orolig för att få för lite haha :) 

Så nu är man igång! tog första sprutan nu :)

Flisan: har inte hunnit skriva nåt om det med att du inte får göra IVF utan man, vad är det för nåt idiotisk? det får man genom landstinget ju!!! Sjukt att privata kliniker ligger efter i det. Ush ja vad arg man blir :( 

Maran: tack för alla stöd under dagen!

Smurfen hoppas allt är bättre med dig och detsamma gäller Undrande!

Massa kramar tjejer!

• Superfurry
    Jessy01 skrev 2017-05-18 06:10:34 följande:

Superfurry Grattis till startade!!! Håller alla tummar och tår!!! :)

Då kör vi tillsammans :) Jag började spruta igår!

Samma funderingar som du....de sa jag skulle börja på dag 1 av mens

samt ta 450 ie av menopur. Kändes för högt då sist

jag tog hög dos hade alla fragment.

Jag kör faktiskt lite på eget bevåg och dragit ner till 340 ca. Som du tänker...hellre

bättre kvalité än fler ägg! No fried eggs please :)

Ska läsa igenom tråden lite under dagen! Kram alla!

Hej Jessy! Vad kul att du e tillbaka!! Haha jag har samma, min sambo säger att jag inte ska läsa och skriva en massa på internet (läs familjeliv) men jag har sagt att jag får en massa tips och får råd och skriva av mig och nu säger han inget :)

Vad skoj att vi började på exakt samma dag! :) Jag tar 300 och ett klick ovitrelle. Håller alla tummar för oss!!!

Maran en fråga till dig, Jag har använt den ovitrellen som jag hade sen sist eftersom den legat i kylskåp och den har ju fyra månaders utgångsdatum och går ut i juni men nu kom jag på att den går ju ut snabbare när den e öppen! Hjälp och jag ha redan tagit ett klick!! Du som är gammal farmaceut, vad händer om jag tar för gammal HCG? Eller kanske det inte händer nåt men den har ingen verkan? Jag e så klantig! har för mycket i huvudet nu snart är det betygssättning och det är körigt på jobbet....!
    shrigley skrev 2017-05-18 18:08:24 följande:
    Grattis Maran! ???? Hoppas på lite egen tur snart..

det positiva är att jag slutade blöda till slut, efter 5-6 v.. jag var nedreglerad när jag tog blodprov i måndags, och igår kväll började jag med sprutor. Bara detta en bedrift för mig just nu, så illa är det. Nytt blodprov nästa måndag, och UL nästa fredag så får vi se. Kör nu maxdos på allt, 450 Gonal-F o mår ganska illa.... ????
    Vad skönt Shrigley! äntligen har du slutat blöda och du e också igång! vi är ju riktigt synkade här allihopa!! Vad skoj och hoppas precis som maran skrev att vi blir ett gäng ruvare!! :)

Nu ska jag vila mig lite och imorgon slutar jag lite tidigare och har faktisk ett nytt UL imorgon och det tyckte jag var tidigt men ja doctors order :O 

Sen så jag ska ut till solen och det samma på lördag! 

Kram alla!
  • Superfurry
    Maran73 skrev 2017-05-19 12:30:10 följande:
    Hmmm menar du att du tog ut den förra ggn och lät den ligga i rumstemperatur, och lade sedan tillbaka den? Eller vad? De är mkt stabila vanligtvis, injektionsvätskorna, troligtvis är det inget fel på den. Men, behöver mer detaljer.
    Hej Maran! Ju jag använde den sista försöket alltså i januari. Jag skulle ju ta en klick av Ovitrelle under det protokollet också och sen har den varit nedkyld i kylskåpet. Men den går ut i juni står det på den. Spå jag undrande ifall den var ok fortfarande? står ju att den ska användas inom 30 dagar efter att man öppnat den (alltså använt den första gången). Nu var jag hos CFC på UL och frågade sjuksköterskan men de visste faktisk inte!

Men ja så ligger det till!!

Jag hade btw 6 blåsor som, var jämnstora 3 på varje äggstock. Om dessa växer jämnt och bli lika stora samtidigt så kanske det blir hela sex ägg. JAg hoppas hoppas verkligen det!!
    Maran73 skrev 2017-05-18 10:16:37 följande:
    Ah, hon sa nog SMER - Statens medicinsk-etiska råd. De brukar hitta på liknande galenskaper...

Spännande m ÄP snart!!! Hur ser det ut med blåsor?

Ego: var på UL idag och allt såg bara fint ut! Puuuh! Så igen ett tickande litet <3 och min läkare var nöjd och belåten.
    jag missade detta ser jag nu!! Grattis grattis så kul!! du ger oss andra härinne hopp Maran!

Massa kramar allesammans!!

• Superfurry

Här var det livat!!! :)

smurfen 11 skrev 2017-05-20 09:35:24 följande:
    Hej Superfurry!

Läst dina panikfrågor i veckan om behandlingen, inte kunnat lägga mig i diskussionen av tidsskäl, men bra du fick lite input av Maran!

6 blåsor, bra, håller tummarna att alla utvecklas i jämn takt !

Hoppas detta nu ger resultat, dags för plus även på ivf sidan i tråden nu :)
    Hej Smurfen! Ja sex e ok! blev scannad på dag 4 i behandlingen så förhoppningsvis växer de jämnt. Det är ju för tidigt att säga då. Och kanske fler blåsor tillkommer. Tack för tummhållning! Ja det hade varit kul med IVF framgång också!
    Tuttis skrev 2017-05-20 12:37:38 följande:
    Glömde svara på andra frågan. Detta är vårt 4 äd försök, har gjort IVF med egna ägg tidigare. Gör våra insättningar i Malmö på RMC.
    Hej Tuttis välkommen till tråden! Jag tar tempen, men alltid i munnen. orkar inte ta det vaginalt eller rektalt känns lite avancerat. Tempen ska höjas efter äl och om man blir gravid så håller den sig hög och droppar inte vid mens... Vet dessvärre inte om den höjs ytterligare om man blir gravid? Dock hade jag ett tidigt missfall i oktober förra året och då var den ganska hög precis innan missfallet kom. 

• Superfurry
    Jessy01 skrev 2017-05-20 05:53:17 följande:

Godmorgon tjejer!

Skrev ett mail igår kväll (i hemlighet på toaletten ;) men det blev nåt fel

så raderades.

Hoppas ni mår bra allihop! Spännande m UL Furry! Själv gör

jag inte mitt förräns dag 10. I vilket syfte tar du ovitrelle nu? Borde jag med tänker jag hmmn....

Känner du ngt? Jag känner inte ett smack! Hur går det för er andra?

En stor kram i solen

Hej Jessy! oj det var sent! Jag har alltid gjort det första ul på dag 6 eller 7 tidigare så detta var rekordsnabbt vet ej varför de ville göra det så tidigt. Ju ovitrellen eller ja HCG i små småååå doser tar man för att höja äggkvalitet, det gjorde jag sist och fick ett superfint ägg tillbaka så jag hoppas på samma lycka nu!

Hur känner du dig? Jag håller tummarna för att någon av oss som gör iVf lyckas hade varit kul! Vi går nog vidare med äd efter detta (tänker vi nu) men kanske också lite beroende på resultat från denna ivf/icsi.
  • Superfurry
    Flisan9113 skrev 2017-05-22 09:48:51 följande:
    Hejsansvejsan! Ojjjj det är så mycket som händer i tråden att jag inte kan hålla i sär all.... sorry. Men en kortis till dig Maran: 8 blåsor och 6 ägg. På torsdag sätter de tillbaka en blastocyst.

Jag har haft kontakt med Läkaren Kåre på Triangeln IVF i Köpenhamn eftersom jag inte vill stanna kvar på Storken. Han föreslår att jag ska ta en äggdonation direkt... Varför har inte Storken gjord det under 5-6 försök på mig innan om äggen är så dåliga...? Jag fattar ingenting.

Blir bara så trött och orolig över dessa tvära kasst.
    Hej Flisan! Vi har också hört att vi kanske ska värdera äd från Triangeln, men att de kunde hjälpa oss. Så de sa båda. Kanske de gör det med oss gamlingar?
    smurfen 11 skrev 2017-05-22 16:40:19 följande:
    Hej Maran,

Japp, har ju bllandat Menopur så har ju det under kontroll tror jag ! Och bara progynon och lutinus? Great ! Inte så dyrt heller...har båda hemma kvar.

Däremot inte snackat med sambon om detta med äd, får ligga lite lågt då nu allt är så färskt efter ivf. Däremot, om vi gör det, vill jag inte bli för gammal...vi har så mycket med huset också, det ska målas och sambon tänker bara på målefärg nu...suck.
    Smulfen håller med Maran att ni kanske ska lägga en plan där båda blir nöjda. Jag försöker att prata så lite som möjligt om det med sambon utan mest det mest viktiga. Han hade nämligen en breakdown där i oktober med äd ivf ics och fan o hans moster som han sa. Så nu tar vi det i små steg, så ibland förvånar han mig med att slänga ur sig: men ska vi inte ta en trepack försök? och annat. Alla är ju olika man tar in små portioner av det som man tycker man kan klara. Kanske målarfärg är ju ett beslut, men en mindre avgörande sådan så det känns tryggt för din sambo nu.... Men trist ändå när man vill ha plan b redo! Hur tänker du inför äd då?

Ego: det känns mer och mer i äggstockarna men inte alls lika mycket som sist ändå. Nu på sjunde sprutdag. UL på fredag och jag skulle nästan tro att det blir äggplock på måndag nästa vecka om jag nu följer samma mönster som de andra försöken... Trist då jag inte vet ifall jag kan ta ledigt!mitt i betygssättning :O jag får kanske anmäla mig sjuk eller nåt. Sambon har också na¨mnt att han e superbuse nästa vecka. Har varit stressad över detta nu hela veckan!!!

Jaja det ordnar sig på nåt sätt! 
  • Superfurry

Men hur skriver jag? Smulfen och att sambon är superbuse? det är han ju haha men jag menade så klart Smurfen och att sambon var superbusy ;)

Flisan9113 skrev 2017-05-22 09:48:51 följande:
    Hejsansvejsan! Ojjjj det är så mycket som händer i tråden att jag inte kan hålla i sär all.... sorry. Men en kortis till dig Maran: 8 blåsor och 6 ägg. På torsdag sätter de tillbaka en blastocyst.

Jag har haft kontakt med Läkaren Kåre på Triangeln IVF i Köpenhamn eftersom jag inte vill stanna kvar på Storken. Han föreslår att jag ska ta en äggdonation direkt... Varför har inte Storken gjord det under 5-6 försök på mig innan om äggen är så dåliga...? Jag fattar ingenting.

Blir bara så trött och orolig över dessa tvära kasst.

Flisan! Grattis ett fint äggskörd! Har du hört något mer om hur det går med dina små ägg? Det finns en del kvinnor som har gjort ED alltså embryo adoption på tråden "47:s samlade pärlor". Läste mycket i den tråden innan och det var alla kvinnor där som fick mig att äntligen ta beslutet att äd är också en väg. Kanske inget vi provar än (då vi just nu kör en vanlig ivf) men det är absolut en plan B som både jag och sambon är helt ok med :) Hålelr tummarna hårt för att du får en fin blastocyst på torsdag!!!
    Maran73 skrev 2017-05-22 22:57:55 följande:
    Superspännande tycker jag! Du får helt enkelt få matförgiftning el dyl, i ett sådant här läge är det ok att ljuga sig blå!!!
    Haha jag vet! Jag e bara så plikttrogen och tror att nåt hemsk ska drabba mig ifall jag ljuger! ;) men jag har fått lov att sätta vissa betyg senast nu i veckan vilket underlättar. Det är mest 3:örnas då de ska ta studenten och deras betyg ska skrivas ut i fint papper hehe :) Å andra sidan har många av dem kastat in handuken nu och bara ägnar sig åt baler, fester och annat som hör studenten till. En härlig tid :)

Jessy: ja jag har känt som mensvärk men det kan vara annat också. Kände mer  sist med då hade jag fler blåsor! Vi hade väl börjat på samma dag i tisdags?  

Ego: Nervositeten börjar komma nu. Hur kan man utsätta sig för detta om och om igen? Jag gapar som sagt inte efter mycket. Drömmen hade varit om jag får ut fyra-fem ägg och två blir fina nog för att sättas tillbaka. Bryr mig inte om att få nåt till frysen osv. tror faktisk att det inte går att få nåt till frysen med så få ägg som jag får. Men jag skulle gärna vilja ha två embryon tillbaka. Så om dessa sex blåsor fortsätter växa sig fina så finns det ju chans att det kan bli två fina mogna ägg. Vi får se! skulle gärna ha gjort ett UL nu snart men måste vänta till fredag... gahhh...

Kramar tjejer nu back to work ;)
  • Superfurry
    UndrandeSökare skrev 2017-05-23 10:13:39 följande:

Superfurry - Tråden heter "Redan47's samlade pärlor".

Eftersom hon som startade tråden kallar sig Redan47, men hon hann bli 49 innan hon fick enäggstvillingflickor på 10:e och sista ÄD (eller om det var dubbldonation) försöket hos ivfSerum med hjälp av immunmedicinering. De satte in 2 embryon, ett dog, det andra delade sig och det blev enäggstvillingar. Men hon fick havandeskapsförgiftning.

hehe ju jag vet att den heter så. Är bara lat på att skriva :) 

Ja jag vet! Det har ju gått bra för i princip alla i den tråden vilket gav mig hopp. Man är ju rena ungdomen också i jämförelse med många där, så det ger också hopp. Att det aldrig är försent!!!

:)
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?