Oj tjejer vad ni varit aktiva!!! 21 sen jag var inloggad sist :) Kan svara nu hemma, hoppas jag inte missar någon! skumläst tråden nu! :)
UndrandeSökare skrev 2017-03-24 00:17:47 följande:
Ego: Det går framåt här ! Har fått besked från min koordinator
att donatorn fick ut 13 mogna ägg och att 12 blivit befruktade.
Nu ska de odlas till blastos och göras PGS.
Insättning blir 28/3. Spännande !
oj oj oj! vilken bar resultat! Grattis :) då har ni några syskon att tillgå ;) såg också att ni skulle använda er av babyglue och sätta in 2 embryon. Bra tänkt!! Hade jag också gjort :) håller tummarna hårt för dig nu Undrande och lycka till imorgon!
smurfen 11 skrev 2017-03-26 12:27:15 följande:
Superfurry,
Jaha, då har du också tänkt börja med kortison och albyl! Som du säger man behöver komma över sin nojor, jag är likadan! Tar du din syrras grejer då? Var det denna veckan spermietestet skulle göras?
Maran,
Så bra din mans spermier är bra! När är det dags för allt? Härligt det låter med er semester, hoppas ni är utvilade.
Jadå jag har börjat med albyl iaf, men inte kortison då det visade sig att de tabletterna syrran hade inte innehöll kortison. Vet ej hur jag ska göra...... med allt :/ arghh så svårt! Precis som dig så är jag livrädd att misslyckas igen! Vi ska kolla de små rackarna nästa fredag. ântligen!! hoppas verkligen at tde är pigga och välmående! Lätttre att ordna om det är mina ägg som e kassa ju!
Maran73 skrev 2017-03-26 20:49:09 följande:
Hej du! Jo det var helt fantastiskt! Så härlig natur, och alla djur vi såg på nära håll! Lejon, giraff, elefant, gaseller, zebror, gnuer... Och på lite längre håll noshörning (där hade vi tur!) o flodhäst. Dessutom en gepard m tre halvvuxna ungar som jagade ikapp och fällde en bock precis framför och vid sidan av vår bil... Samt en leopard m liten unge i ett träd, och m ett byte som hon släpat upp dit. Så, rekommenderas!!! Zanzibar vackert, vaaarmt och väldigt lugnt. Mer än nöjda!!!
Se ovan mitt svar t Undrande, det rusar framåt mot vår tur! Kan ju också vara t hjälp i ditt funderande, om ni prövar en gång till m vanlig IVF och det skiter sig igen, så går det verkligen fort om ni vill byta till ÄD! Här vilar inga halta löss...
Beror förstås på om det dyker upp några hinder, men klinikerna utomlands verkar för det mesta mkt effektiva. Jobbigt för dig, att det känns så motigt! Stor bamsekram! Kan bara säga att vi INTE ångrar våra två IVF, trots resultatet. Vi har verkligen försökt, och då är det lätt (are) att gå vidare tror jag.
Underbart Maran!!!! låter riktigt fint! Har bara varit i västafrika i Nigeria. Ghana och Elfenbenskusten. De hade inte så mycket djur, eller ju de hade, men inte så mycket som just Tanzania som är känd för det har, vi reste och backpackade (längesen) så det blev mest annat vi gjorde. Besökte stränder och byar och hade det gött :) älskar Afrika skulle lätt åka dit igen! Så kanske kanske Zanzibar då nästa gång! Och så spänande att du också kör igång snart! många på g just nu :)
Cakh skrev 2017-03-27 14:51:50 följande:
Hej på er alla
Jag är på ruvardag 10 idag. Tar lutinus 3ggr/dygn. Igår upptäckte jag lite svagt ljusrosa flytningar på trosskyddet samt kom med lite ljusrosa på lutinuspinnen. Min första tanke var: Nu kommer mensen det är kört!! Sovit oroligt inatt och sprungit på toa många gånger för att kolla om mensen kommit igång. Men inga fler rosa flytningar. Har nån av er andra oxå upplevt detta?
Hej Cakh, jag hade det så och jag fick mens sedan, detta på ruvardag 14. Det behöver ju inte betyda att du också får det, kan ju vara en s.k. nidblödning, de brukar komma ca en vecka-10 dagar efter att man haft ägglossning. Ge inte upp! Inte förrän mensen har kommit igång ordentligt!!!
nu till ego :)
Vi fick svar från triangeln nu (de hade inte mötestid förrän i maj så detta är den första minuset för den kliniken! att de sköter allt genom mail) jaja, det går bra för oss att starta ändå. De sa att de erbjuder oss försök med ISCI, men de rekommenderar också att vi "värderar" äggdonation då vi haft så dåliga resultat. Så ja det hjälpte inte mycket i vårt beslutprocess så att säga.... Så där är vi nu!!!
Vad ska vi göra??? hjälp!!!! :/
Jaja nu väntar en del betänketid. Men alla råd är välkomna! Kram alla