Maran73 skrev 2017-01-31 10:10:11 följande:
Hallå allihopa!
Hoppas ni mår bra! Hmmm vad skulle jag skriva nu?... Jo, kollade Gonal-F o Puregon, och som Jessy skriver så är de mycket lika, bara små strukturella skillnader (Follitropin alfa och beta) men båda är rekombinant humant FSH. Puregon produceras genom att använda äggstocksceller från "chinese hamster"! Hur coolt som helst! Vad mer... har inte kollat äggledare då jag ju blivit gravid två ggr naturligt.
Så, här en rapport från UL nr ett imorse. Tagit tre sprutor Puregon, och det har resulterat i 6 stycken lite större blåsor, 3 på varje sida, samt ett gäng smått på varje sida. De små kan också ta sig enligt min läkare. Vilket jag förstås hoppas! En aning nedslagen kanske, då han såg 11 stycken lite större vid denna tidpunkt förra gången. Men, men, kan gå hur som helst detta, som vi ju har lärt oss.... Är väl ingen idé att varken jubla eller gråta på detta stadie tänker jag. Mejlat Riga precis och frågat när jag ska tillbaka för nästa UL, torsdag eller måndag (min läkare är lite till åren och jobbar inte fredagar). Så det är bara att spruta vidare och vänta!
Jessy, skulle du sätta igång igen i slutet av februari, eller hur var det? Vilken klinik?
Hallå! Oj vad bra ja sex blåsor är ju helt ok, och det kan ju bli fler desto mer du sprutar! Så heja heja på dig och blåsorna!
Jag har faktisk ingen aning om skillnad på dessa så tack för infon. Vet bara att Menopur ska vara annorlunda och så läste jag i en annan tråd att Fostimon är tydligen väldigt likt Menopur i övrigt är jag ovetandes om deras förmåga :)
smurfen 11 skrev 2017-01-31 14:12:37 följande:
Japp, är som sagt knäckt, och det inte ens med ett försök!
Har inte orkat mejla den finska kliniken om vad jag skulle få istället bla bla. Men som du säger, det kan bero på kass månad, men värdena såg ju så bra ut, och 12 blåsor.
Har också gluttat på Triangeln...de verkar ok, lite liberalal i sitt tänk plus 5 dagars odling. Inte för att jag vet om nåt ens kommer till 5 dagar, men då är det iaf större chans att det är ok. Men om jag får med min sambo på ny klinik, ja vetekatten...berättade för honom igår att vi kommer få betala nya mediciner då eftersom vi inte gör det i Sverige. Tror vi skippar pgs, äsch känns så hopplöst, ursäkte min neggo syn på allt nu. Vi har avbokat hotellet i Finland och flyget , så får tillbaka hela hotellet plus halva flyget iaf.
Nä, vågar inte experimentera med älsprutan...dessutom behövs den kanske till nästa ev ivf försök. Alltså hur funkar pergo? Kan man bara få det hur som? Sett det slutat säljas dock men liknande finns väl kvar. Få man fler ägg då vid äl?
Ska göra koll på äggledare på min gamla ivf klinik om några veckor. Då om de funkar så är det garanterat nästan kassa ägg. Hur känns det?
Ska börja käka albyl minor om några dagar, lite blodförtunnande, ifall jag får små proppar till embryot, en del har ju problem med det, så det inte fäster eller dör tidigt. Har någon testat det?
Usch ja jag förstår dig! Jag har inte fått avbryta men jag har ju fått få ägg och sen att de inte delar sig. Det är ett jäkla s-it alltså. Det känns som om det är så mycket som går emot en :(
Ja Triangeln verkar bra och som du säger de odlar ju vidare i fem dagar. Vet ej om jag ens heller kommer så långt. Kan ju hända att jag enbart får ett befruktat ägg och vad gör man då? känns riskabelt att odla den vidare kanske lika bra att den åker in direkt efter två-tre dagar!
Du får vara hur neggo och deppig som helst. Vi är här för att lyssna och trösta. Alla här har ju varit med om motgångar och kämpar så bara ös på och sen hoppas jag att ni hittar styrkan att kämpa vidare om det kämpa vidare är det ni bestämmer er för att göra.
Apropå mediciner, skulle gissa på att Triangeln har gyn de samarbetar med och som kan ta UL och kanske skriva ut mediciner? Det hade CFC iaf. inte många i Skåne men en del i Stockholm och Göteborg vad jag minns!
Pergo får man utskrivet av en läkare gyn då oftast. Man tar tabletter från mensdag 3 eller 4 sen i fem dagar. Det ska lura hjärnan att släppa mer FSH i blodomloppet så att en blåsa bildas och växer. Jag fick alltid två blåsor på det (helt sjukt att jag fick typ hälften blåsor av vad jag får på IVF på fullt blås hormoner och Pergo som är sjuk mycket svagare!!!) ja sen fick jag äl spruta. Allting kollades så klart upp av gyn så hon bestämde när sprutan skulle sättas in...
Kan inte mycket om albyl dessvärre... Men fråga din gyn om pergo, kostar mindre och det kan ju hjälpa!
Hoppa hoppas att det känns bättre om några dagar Smurfen! och som ovan sagt, bara skriv av dig!