• UndrandeSökare

ivf / äd 2016/ 2017?

Maran73 skrev 2017-04-13 10:52:51 följande:
    Tack snälla! Ska kolla in Werlabs.
    Provtagningsställen Werlabs Stockholm  ( 23 st )

Inget provtagningsställe hittades.

Karolinska Universitetslaboratoriets provtagning

Hantverkargatan 2D
    112 21 Stockholm

På kartan
    0.87 km

Aleris Medialab Sabbatsberg

Olivecronas väg 1
    113 61 Stockholm

På kartan
    1.57 km

Karolinska Universitetslaboratoriets provtagning Maria

Wollmar Yxkullsgatan 25, plan 2
    118 50 Stockholm

På kartan
    1.6 km

Karolinska Universitetslaboratoriets provtagning

Flemingatan 24
    112 82 Stockholm

På kartan
    1.63 km

Unilabs provtagning Ringvägen

Ringvägen 113
    10460 Stockholm

På kartan
    2.42 km

Unilabs provtagning S:t Görans Sjukhus

S:t Görans sjukhus
    11281 Stockholm

På kartan
    2.67 km

Unilabs provtagning Hammarby Sjöstads Husläkare

Hammarby Allé 93
    12063 Stockholm

På kartan
    3.13 km

Karolinska Universitetssjukhuset Solna

Karolinska vägen (huvudentrén)
    171 76 Solna

På kartan
    3.19 km

Unilabs provtagning Liljeholmen

Liljeholmstorget 7
    11794 Stockholm

På kartan
    3.42 km

Unilabs provtagning Dalens Sjukhus

Åstorpsringen 6 korridor B
    12187 Enskede

werlabs.se/provtagningsstallen/

• UndrandeSökare
    Graviditetstest hos Werlabs
    werlabs.se/vara-tester/graviditetstest

Ordpris 225kr
    Med rabattkoden "LCHF" 180kr

Med hcgtest ska man gärna ta det vid några tillfällen så man kan se att det ökar som det ska. Det ska dubblera sig varannan dag om allt är bra.

Så här gör man:
    Man går in på deras hemsida, klickar i det man vill ha, väljer provtagningsställe man vill gå till och betalar. Sen redan nästa dag kan man ta med sig leg och går till provtagingsstället man valt för att ta blodprovet.  Man har 3 månader på sig att ta provet, ingen tidsbokning utan man bara går dit under öppettiderna.

Sen får man ett sms till sin mobil när provsvaret är klart och då kan man logga in på Werlabs hemsida och läsa provsvaret. Supersmidigt tycker jag !

Hur länge det dröjer innan man får svaret kan variera lite beroende på vilket/vilka prover man tar och vart man tar det. Vissa provtagingsställen har egna labb och då går det snabbare.

När kan man gå till ett anslutet provtagningsställe och hur lång tid har man på sig?

Svar: Vi skickar remisser till anslutna provtagningsställen varje morgon som har öppet på vardagar (mer info om öppettider och adress på Provtagningsställen). Har man beställt sitt test innan 24.00 kommer remissen att finnas på provtagningsstället följande morgon, man kan gå dit från och med då. Remissen gäller i 3 månader. Missar man att gå under den perioden förlorar man analysen och man får inte tillbaka sina pengar.

Vad behöver jag ha med mig till provtagningen?

Svar: Ditt ärende hanteras via en elektronisk remiss och det enda du behöver ha med dig är en giltig legitimation. Ingen tidsbokning krävs.

Vem sköter provtagning och analys?

Svar: Vi samarbetar med Karolinska Universitetslaboratoriet, Unilabs och Aleris som utför provtagningen och analysen. Dessa laboratorier är ackrediterade och ledande leverantörer till svensk sjukvård med högsta kvalitet och god tillgänglighet i många städer i Sverige.

Vilka har tillgång till mina analysresultat?

Svar: Endast du har tillgång till resultaten. Om du vill dela med dig av dina resultat till exempelvis en läkare, vårdgivare eller arbetsgivare så kan du enkelt göra det genom att skriva ut dina provresultat från din digitala journal. Om ett företag genomfört hälsoanalyser för sina anställda får företaget aldrig information om den enskildes resultat.

Vilka kan beställa analyser?

Svar: Alla personer över 18 år, med svenskt personnummer och mobilnummer.

Källa www.werlabs.se

• UndrandeSökare
    Maran73 skrev 2017-04-13 11:56:25 följande:
    Stort tack, snälla du! <3 <3 <3

Absolut smidigt med svar via sms!!! Toppen. Då kör jag nog Werlabs då min gyn som sagt bara är i tjänst tisdag t o m torsdag... Det är supersmidigt när han HAR öppet dock, bara att gå dit mellan 8 och 12 på drop in.
    Wow, en gyn med dropp in, det är ju toppen. 
    Vad heter han? Vad kostar ett besök där ?

Ja, testa gärna Werlabs ! Jag är jätteglad att de finns, så kan man ta blodprover man vill själv utan att behöva få igenom det med en läkare först ! och som sagt var det finns ju många provtagningsställen att välja på. Kolla bara i listan jag
    klistrade in tidigare. Du hittar säkert något som är i närheten av dig.
    Bara att gå in och boka redan idag !

Kom bara ihåg att använda rabattkod ! De jag känner till just nu är "LCHF" och "Fertilitetsguiden", men det kan finnas andra koder också om du söker på nätet så hittar du säkert. De ändrar rabattkoder då och då.

Lycka till !
  • UndrandeSökare
    Jessy01 skrev 2017-04-13 13:04:50 följande:

Tack undrande för svar! Och supergrattis till graviditeten! Underbart att höra! :)

Tänkte bara kolla ang öppen donator....vad får man reda på vet du eller ngn? Bara ögonfärg etc eller lite mer?

Min läkare sa att bär man barnet vid ÄD formas barnet till 30 procent efter den som bär det

Furry- jag hade ägguttag i fredags.. dåg bra ut 9 äggblåsor 5 ägg. Fagen efter ringde det och sa att INGA blivit befruktade . Totalt knäckt :( Har ett försök kvar dom blir, om jag orkar psykiskt, i augusti. Mitt problem med ÄD är även pengar tyvärr. Tråkigt att sådant ska sätta stopp men men...

Furry du frågade efter infp ang. kortison...vill gärna ge dig så maila om du fortfarande intresserad

Kram på er allihopa!

Jag beklagar verkligen Jessy att inget ägg blev befruktat. Jättetråkigt.

Jag vet tyvärr inte hur mycket info man får vid öppen donation,
    för vi kollade inte ens på den möjligheten. Men jag vet att man får inte veta donatorns kontaktuppgifter som förälder. Utan när barnet är 18 år så kan
    de få veta vem donatorn var (om barnet vill).

Det bästa är nog att man kontaktar olika kliniker som erbjuder just öppen donation och frågar vilka uppgifter man kan få om donatorerna på just den kliniken.

Enligt vad jag vet så kan man få öppen donator i Danmark, Finland och Island.
    Det kan finnas i fler länder också, om du söker på internet hoppas jag du hittar mer info.

Kontakta gärna F-kassan också så får du mer info om vad som gäller om man vill söka ersättning av dem för donation utomlands.

Jag kan tipsa dig om denna sida om du inte redan sett den:

www.familjeliv.se/forum/thread/57763470-ersattning-for-vardaggdonation-utomlands/1/nick/57763470
  • UndrandeSökare

Maran - Tänkte på det där du sa med att du var orolig så att inte något var fel på ugnen.

Har du gjort någon immunutredning? Tar du några stödmediciner nu förutom östrogen och progesteron?

Jag har gjort immunutredning och det är pgr av det jag nu använder stödmediciner. Det var också därför jag gjorde PGS, för att veta att blir det missfall nu så beror det på min kropp och mitt immunförsvar, inte på felaktiga embryon.

Nu menar jag inte att gå händelserna i förväg, men OM det skulle bli minus, så be då kliniken åtminstone om Trombyl och Prednisolon nästa gång. Det ökar chanserna rejält inför nästa försök ! Trombyl kan förhindra proppar och kortison lugnar immunförsvaret.Själv tar jag både Trombyl, kortison och blodförtunnande sprutor dagligen.Tidigare tog jag också IL..

• UndrandeSökare

Men det bästa isåfall är att resa till Dr D på Life clinic eller Serum i Aten för en immunutredning. Man får MYCKET bättre utredning hos Dr D, än man får i Sverige. I Sverige hittade de inget medan han hittade vad som var fel på mitt immunförsvar.

• UndrandeSökare

Jessy - Jättetråkigt det där med att ÄD ska kosta så mycket pengar. Ni har inte alls råd då? Så om inte Fkassan kan hjälpa er kommer ni inte gå vidare med fler försök alls ?

Det finns ju alltid stiftelser och stipendier man kan söka. Om du frågar på ditt bibliotek så kan de hjälpa dig. Det finns både böcker man kan läsa samt att man kan söka på nätet. Biblioteket vet mer.

Vi finns här om du vill prata !

Vet inte hur mycket pengar vi betalat, men enbart utredningen hos Dr D kostade 20.000kr plus flyg, hotell, mediciner etc. I Riga kostade det ca 100.000kr men då har vi valt en del extra. Grundpriset är ca 64.000 för 3 dagars ägg.

Glad Påsk !

• UndrandeSökare

Superfurry - Välj det allternativ som känns bäst för dig tycker jag ! Låter bra att du gör saker du känner för och mår bra av. Hoppas det går bra för dig på tävlingen och att du har en bra påsk. Vilket datum skulle din sambo få svar på sperma dna fragmentationstestet?

• UndrandeSökare

Maran - Vid insättning fick jag min koordinators mobilnr och tillsagd att omedelbart höra av mig oavsett tid på dygnet vid spottings, blödningar och andra symtom. Fick inte du det?

Kontakta din koordinator direkt om du har spottings !

Viktigt !

• UndrandeSökare

Maran - Använder du Lutinus eller Utrogestan som jag tipsade dig om? Utrogestan vaginalt ger mig aldrig några problem. Man pillar in dem med fingret (obs! se till att man inte har långa eller vassa naglar naturligtvis).

Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?