Graviditetstest hos Werlabs
werlabs.se/vara-tester/graviditetstest
Ordpris 225kr
Med rabattkoden "LCHF" 180kr
Med hcgtest ska man gärna ta det vid några tillfällen så man kan se att det ökar som det ska. Det ska dubblera sig varannan dag om allt är bra.
Så här gör man:
Man går in på deras hemsida, klickar i det man vill ha, väljer provtagningsställe man vill gå till och betalar. Sen redan nästa dag kan man ta med sig leg och går till provtagingsstället man valt för att ta blodprovet. Man har 3 månader på sig att ta provet, ingen tidsbokning utan man bara går dit under öppettiderna.
Sen får man ett sms till sin mobil när provsvaret är klart och då kan man logga in på Werlabs hemsida och läsa provsvaret. Supersmidigt tycker jag !
Hur länge det dröjer innan man får svaret kan variera lite beroende på vilket/vilka prover man tar och vart man tar det. Vissa provtagingsställen har egna labb och då går det snabbare.
När kan man gå till ett anslutet provtagningsställe och hur lång tid har man på sig?Svar: Vi skickar remisser till anslutna provtagningsställen varje morgon som har öppet på vardagar (mer info om öppettider och adress på Provtagningsställen). Har man beställt sitt test innan 24.00 kommer remissen att finnas på provtagningsstället följande morgon, man kan gå dit från och med då. Remissen gäller i 3 månader. Missar man att gå under den perioden förlorar man analysen och man får inte tillbaka sina pengar.
Vad behöver jag ha med mig till provtagningen?
Svar: Ditt ärende hanteras via en elektronisk remiss och det enda du behöver ha med dig är en giltig legitimation. Ingen tidsbokning krävs.
Vem sköter provtagning och analys?Svar: Vi samarbetar med Karolinska Universitetslaboratoriet, Unilabs och Aleris som utför provtagningen och analysen. Dessa laboratorier är ackrediterade och ledande leverantörer till svensk sjukvård med högsta kvalitet och god tillgänglighet i många städer i Sverige.
Vilka har tillgång till mina analysresultat?
Svar: Endast du har tillgång till resultaten. Om du vill dela med dig av dina resultat till exempelvis en läkare, vårdgivare eller arbetsgivare så kan du enkelt göra det genom att skriva ut dina provresultat från din digitala journal. Om ett företag genomfört hälsoanalyser för sina anställda får företaget aldrig information om den enskildes resultat.
Vilka kan beställa analyser?
Svar: Alla personer över 18 år, med svenskt personnummer och mobilnummer.
Källa www.werlabs.se