BF juli 2017
Hej, jag testade ju äntligen positivt med CB för en vecka sen (efter BIM+10) och fick Gravid 1-2, testade mig idag igen och förväntade mig 2-3, men fick samma. Bör jag oroa mig?
Hej, jag testade ju äntligen positivt med CB för en vecka sen (efter BIM+10) och fick Gravid 1-2, testade mig idag igen och förväntade mig 2-3, men fick samma. Bör jag oroa mig?
Vi väntar första :)!!
Jag håller på att tempa varje dag, nu imorse låg tempen på 36,54 och igår 36,75. Den har alltså gått ner och nu blir jag lite orolig då flera säger att det tyder pp missfall på g. Någon annan som vet något om tempen?
När jag fick missfall gick tempen ner efter missfallet eller om det var samma dag... Minns inte. Absolut int innan.
Min temp har också sänkts men även höjts igen nu så lägg inte så större vikt vid det skulle jag säga:)
Usch, igår fick jag blod på pappret. Väldigt lite. Vid ena besöket på toa och sen var det inget mer men nu på kvällen idag såh jag bruna flytningar i trosorna. Nu blev jag genast rädd att något är fel :(!!
Min förra graviditet var jag på VUL 2 ggr innan vecka 10 pga att jag blödde, det var antagligen sköra slemhinnor. Denna gång blöder jag näsblod istället varje gång jag spyr.
Så det behöver absolut inte vara missfall, håller tummarna att det går bra tjejer!
Oj skickade innan jag svarade :D
Bruna flytningar är ju bara gammalt blod. Tänk på att blodkärlen är skörare nu och det kan bli att de små brister, då kan de komma bruna flygningar som är fullt normalt
Jag tänkte kika med er hur ni sedan ska berätta för era nära och kära att ni ska ha barn, ska ni göra något speciellt :)?
Var på vul igår v 6+2 såg ingenting. Togs blodprov och nu ringde läkaren mig angående att det troligen är ett utomkveds :(!! Usch
Åhnej! Men får man inte jätteont då??
För ett år sen när jag var gravid och hade jääääättteont misstänkte dom utomkveds....
Usch hoppas för din skull att det inte är så och att du kanske inte är så långt gången som du tror. Så det inte syns än liksom<3
Är så otroligt rädd för missfall. Har varit på gyn vid två tillfällen och hon kunde inte se att det var början till missfall men var ändå osäker på grund av att hon enbart kunde se hinnsäcken i livmodern. Tog ett blodprov. Eftersom att det var högt värde på blodprovet så ville hon ha in mig igen efter två dagar för ett blodprov och för att se så att det inte var något utomkveds? Vid första besöket låg hcg på ungefär 12000 och vid andrs besöket 15000 men fortfarande inget i hinnsäcken. Och jag känner inget olustigt, har fortfarande symptom som jag hela tiden haft. Är jätte orolig. V 6+6 nu.
Grattis till alla :)!! Själv har jag en ofostrig graviditet har dom konstaterat. Man ser bara hinnsäcken i v 7+4. Ska få ytterligare information om mitt blodprov jag lämnade imorse och sedan få reda på hur jag ska gå tillväga sedan. :(!
Nej va trist:( beklagar:(
Åh nej! Vad tråkigt... beklagar verkligen. :(
Får jag fråga vad en ofostrig graviditet innebär? Har inte riktigt förstått..
Åh, vad hemskt! Var med om ett MA i juli förra året och då fortsatte moderkakan att växa så att jag hade massa gravsymptom, kräktes etc trots att fostret var dött. Vet hur hemskt det är. Så ledsen, skickar en varm kram och hoppas att allt går bra med tabletterna.