amandahyytiainen skrev 2016-11-18 10:05:35 följande:
Man känner sig så hopplös som sagt, kunde inte ha sagt det bättre själv! Jag tänker alltid för långt fram och tänker alltid det värsta. Vad gör vi liksom om provrörsbefruktning inte funkar? Ska vi leva med det faktum att vi kommer vara barnlösa om vi isåfall inte adopterar eller liknande?
Vi skulle ha gått till Octavia-kliniken i Stockholm först då jag fått tips av en annan tjej som fått hjälp där.
När jag kom dit fick jag vet att behandlaren gått i pension och tipsades om Sophiahemmet istället och det är dit vi går nu.
6-8 månader låter hemskt, visst, vilket som är underbart då man längtar efter ett barn men man vill ju gärna ha så kort väntetid som möjligt..
Ibland tänker jag ännu längre fram med. Tänk om vi blir gravida och får missfall. Tänk om man får ett jättesent missfall, tänk om barnet dör vid födseln. Det är kört när man väl börjar tänka. Man tänker att man kommer vara så glad och orosfri om man väl blir gravid, men det är väl 9 månader av annan oro istället.
Och om man inte blir gravid, överlever förhållandet då?
Nej nu får vi styra om tankarna lite. =)
Typiskt med den kliniken.
Ja i längden spelar det ju egentligen ingen roll att det tar lite tid, så länge man får sin lilla bebis. Men man har ju redan försökt på egen hand och vill inte vänta längre. Man vill vara gravid nu direkt.
Hoppas det funkar med er nästa insemination.
Skönt att kunna vädra sina tankar här och veta att man inte är ensam. Givetvis önskar man inte någon annan detta, så förstå mig rätt.