• Anonym (jullängtan)

Hur göra med adventskalender?

Jag har två barn som är 2,5 år och 5 år som jag kommer göra en paketkalender till med antingen en liten sak som dom får eller en gemensam aktivitet eller en godis på helgen. 
    Har även två bonusbarn 14 år och 11 år. Ska man ge något till dom fast dom inte uppskattar det. Om, bör jag göra så dom får något varje dag även när dom inte är här? Annars funderar jag på att dom bara får något den helgen dom är här, blir ju bara två saker och mina får 24 saker/aktiviteter. Blir inte det lite orättvist?

• Svar på tråden Hur göra med adventskalender?
  • Anonym (Dumheter)
    Anonym (Fia) skrev 2016-10-14 17:14:41 följande:

Så länge varje förälder är rättvis mot alla sina barn. Kan däremot inte förstå varför ts ska behöva kompensera om pappan tycker att det är onödigt med paketkalendrar.

Äsch, rättvisa är inte viktigt. Varför ska det vara rättvist bland biologiska barnen när det är okej att behandla andra familjemedlemmar olika? Det låter dumt.
  • Ess
    Anonym (Dumheter) skrev 2016-10-14 16:28:08 följande:
    Aldrig att jag skulle acceptera att min man behandlade mina barn annorlunda än våra. Han hade fort blivit ensamstående om han hade struntat i mina men hade krävt att jag skulle påstå att det jag fixat till dem var från oss.
    Brukar du berätta vem av er som gett vad?
    Min man ger tex födelsedags presenter till sina barn, men han står inte och säger att denna är minsann från mig, och sen står jag och säger att utav mig får ni inget. Det är från vår familj sas.
  • Anonym (Dumheter)
    Ess skrev 2016-10-14 19:00:55 följande:

Brukar du berätta vem av er som gett vad?

Min man ger tex födelsedags presenter till sina barn, men han står inte och säger att denna är minsann från mig, och sen står jag och säger att utav mig får ni inget. Det är från vår familj sas.

Ja. Varför skulle jag inte ge mina barn preaenter från MIG? Om mannen vill vara ned får han betala för det och det gör han om han inte köper egna saker till dem.
  • Anonym (jullängtan)
    Anonym (Dumheter) skrev 2016-10-14 13:59:18 följande:

Klart att även de ska få något. Varför skulle de vilja vara utan???

Vad bra att du inser att det kan vara orättvist att dina barn får 24 paket var (!!!!) medan hans barn/ungdomar får 4... *facepalm*

Bör jag göra 24 paket eller paket dom dagarna dom är här hos oss? 
    Tänker om det blir orättvist som du skriver att mina får 24 packet och dom får 12? 
  • Anonym (Dumheter)
    Anonym (jullängtan) skrev 2016-10-14 21:08:08 följande:

Bör jag göra 24 paket eller paket dom dagarna dom är här hos oss? 

Tänker om det blir orättvist som du skriver att mina får 24 packet och dom får 12? 

Bäst är väl att ge dem tid med er, bio för äldre barn eller äventyrsbad med bara de äldre och även någon liten sak som örhängen från Glitter eller kanske ett presentkort på bio. Att ni har tänkt på DEM är viktigare än att antalet paket är lika många. I min värld.
  • IsDimma

Fråga dom. Det är väl enklast.
    Och om det inte går så hade jag gett dom lite dyrare saker dom helger dom varit hos er och så inget dom andra dagarna. Det hade också varit det alternativ jag själv valt när jag varit i deras ålder.

• Anonym (jullängtan)
    Anonym (Dumheter) skrev 2016-10-14 21:16:54 följande:
    Bäst är väl att ge dem tid med er, bio för äldre barn eller äventyrsbad med bara de äldre och även någon liten sak som örhängen från Glitter eller kanske ett presentkort på bio. Att ni har tänkt på DEM är viktigare än att antalet paket är lika många. I min värld.
    oj, om dom äldre ska på äventyrsbad och inte mina får följa kommer dom bli väldigt avundsjuka. 
  • Ess
    Anonym (Dumheter) skrev 2016-10-14 19:32:29 följande:
    Ja. Varför skulle jag inte ge mina barn preaenter från MIG? Om mannen vill vara ned får han betala för det och det gör han om han inte köper egna saker till dem.
    Vi brukar aldrig redogöra vem presenten är från, utan vi bara ger den. Jag köper till mina närstående och han till sina, sen är det från "oss". Det funkar här, det blir aldrig något tjafs om hur mycket eller lite man vill ge till någon.
  • Anonym (Fia)
    Anonym (Dumheter) skrev 2016-10-14 17:51:27 följande:
    Äsch, rättvisa är inte viktigt. Varför ska det vara rättvist bland biologiska barnen när det är okej att behandla andra familjemedlemmar olika? Det låter dumt.
    Det kan väl inte bli mer rättvist än att varje förälder ger lika till alla sina barn?

Sen att du i din familj tvingar din man att ge lika till alla barn i familjen gör ju att dina äldre får dubbelt, både från din man och från sin pappa. Då blir det ditt val att de yngre barnen konstant får mindre.
  • Anonym (Fia)
    Anonym (Dumheter) skrev 2016-10-14 19:32:29 följande:
    Haha! Nåde din man om han inte ger lika till dina äldre barn men du kan inte ens tänka dig att dela med dig av presenter?!?! Han måste alltså betala för att bli älskad av dig? För om han inte betalar så åker han ut. Härlig inställning till kärlek!
Svar på tråden Hur göra med adventskalender?