Domesticgoddess skrev 2016-10-12 15:47:58 följande:
Ja, borde definitivt bli ett positivt beslut! Inkomstuppgifter fr AG inhämtas oavsett bedömning av arbetsförmågan (såvida man inte har en sgi som fortfarande är aktuellt sedan tidigare) så just den aspekten säger inte så mycket. Däremot inhämtar vi (jag jobbar med sjukpenning) i princip alltid kompletterande uppgifter från läkaren i de fall det intyg vi fått in inte är tillräckligt för ett positivt beslut. När en sådan begäran skickas går en kännedomskopia ut till den sökande så inga nyheter är oftast goda nyheter :)
Den senaste statistiken jag såg var att 97% fick sin ansökan om sjukpenning beviljad fö så oftast går det bra. Vi har iofs fått ganska mycket kritik från den nya regeringen om att vi är för generösa i våra bedömningar så statistiken kommer troligen att ändras något om så inte redan skett.
Har bytt arbetsgivare men även jobbat 100% istf 80% och ökat inkomsten med 42.000 per år så det blir ju en annan nivå på SGI.
Ska ansöka om graviditetspenning också, arbetsgivaren kan inte anpassa jobbet mer än någon timme per vecka så det bör inte heller vara ett problem.
Vi är inte direkt beroende av min inkomst men det är ändå skönt att kunna slappna av lite, har varit en rörig väg fram till graviditet med flera missfall, utomkveds och IVF-behandlingar. Det har ju ingenting med foglossningen att göra och jag skulle hellre klara mig utan men det är på sätt och vis skönt med ett påtagligt symtom hela tiden.
Även om det känns skumt att ha så ont redan, körde till affären idag för att köpa kryddor, det är 5min åt vardera hållet och efter så ilade framfogen så ögonen tårades :'(