Inlägg från: Miss jag |Visa alla inlägg
  • Miss jag

Foglossning, sjukskrivning-beviljade/avslag

Hej! Jag är gravid i vecka 27 med mitt första barn. Har sedan den 7/9 varit sjukskriven för foglossning. De första 2 veckorna (jobbar inom äldreomsorgen) betalades av min arbetsgivare. Jag sökte sjukpenning fr.o.m. den 19/9 men ännu inte fått svar. Är det någon som nyligen blivit sjukskriven för just foglossning? Hur gick det för er? Beviljade/avslag? Ska även tillägga att jag vid mitt besök på mvc fick reda på att mitt blodtryck var vad läkaren kallade det "gränsblodtryck" 145/90. Hon förlängde min sjukskrivning och la till detta. Kan det ha någon "positiv inverkan" på hur de bedömer min sjukskrivning? /orolig blivande mamma

• Svar på tråden Foglossning, sjukskrivning-beviljade/avslag
  • Miss jag

Kan även tillägga att jobba nu skulle vara otänkbart då smärtan ibland är så olidlig. Kan inte böja mig ner, lyfta tungt eller hjälpa till vid förflyttningar. Allt som ett jobb inom vården kräver! Ibland är det bara ett projekt för mig att ta mig ur sängen/soffan. Uha!

• Miss jag

Tack för era svar! Jag följer mitt ärende på dess hemsida över "mina sidor". Än står det bara att det är mottaget. Jag skickade in min ansökan den 27/9. Så de har ju tid kvar tills det gått 30 dagar. Men min bm sa att när man har det blodtrycket jag har så är det väldigt sällan de nekar då det handlar om både mig och barnets hälsa. Men oron att få avslag finns ändå! För jag kan inte jobba nu. Mitt jobb kräver att man är rörlig. Sen är stress något som man dagligen möter där och det känns inte bra när man vet att blodtrycket är förhöjt. Har ansökt om graviditetspenning fr.o.m. 14/11 så det är inte många dagar kvar tills dess. Har dock inte fått svar om det, men det är väldigt sällan man blir nekad det med mitt jobb!

• Miss jag

Kontaktade FK idag då jag fortfarande inte hört något alls. Min handläggare var på möte hela dagen men henne jag fick prata med sa att han börjat mitt ärende och det stod inget om att han ville ha kompletterande uppgifter. Hon trodde det såg ljust ut men ville inte lova något. Han skulle kontakta mig imorgon. Är orolig att han inte vill ha några kompletterande uppgifter för att han bestämt sig för avslag. Vad tror ni?

• Miss jag

Min sjukskrivning gick igenom! Tack och lov. Hade aldrig klarat jobba med denna foglossning.

Svar på tråden Foglossning, sjukskrivning-beviljade/avslag