• Duckan

Någon mer som vill börja äta nyttigare? Kom igen så peppar vi varandra!

Blev omelett med skinka och lite ost i till middag. Hur bra är det egentligen? Maken slaskade kött och pommes. Igår åt han choklad. Hmpf.

• Duckan

Blir jag tjockare om det inte är grönsaker till? Idag hade jag bara lite paprika som jag åt.

Nu en morot att gnaga på.

• Duckan

Jag skojade lite Aniiee. Brukar ha mer sallad till, men latmasken var framme idag

• Duckan

Grahamsbullar!!! Sa jag att jag älskar bröd och då gärna nybakat med drypande smör.

• Duckan

Dagens schema blir:
    Frukost, gröt (torrt utan tillbehör)
    Lunch, linssoppa med fröknäcke och ost
    Mellanmål keso med kanel och havregryn
    Middag oklart

En lunch-löp på det, 6 km.

• Duckan

Nej, jag föredrar gröten som den är. Ibland festar jag till det med en skvätt agave-sirap.
    Jag är för snål för att köpa färska bär och frysta har jag bara i smoothie. 

• Duckan

Middag ute, den lokala bara. Kött och sallad kanske lite potatis till. Köpte en propd som jag kanske unnar mig i afton.

• Duckan

Ja, sån "nyttigare" pudding. Det sprack lite. Var så hungrig att jag kastade i mig en stekt potatis och sås innan jag hann blinka! Ursäkta mig, men helvete vad gott det var!

• Duckan

Det är sötningsmedel i propud, ja.

Jag brukar kunna hålla mig till lite godis, men denna höst har jag spårat ur med godis och karbs.

Åt inte min pudding. Spar den till en annan gång.

• Duckan

Jag är en sån som "vill ha några bitar", hetsäter sällan godis, men som nu då jag ätit det varje dag. Då blir jag sur på mig själv.

Svar på tråden Någon mer som vill börja äta nyttigare? Kom igen så peppar vi varandra!