Hur mycket ansvar har era tolv åringar?
Min mans 12 åriga dotter bor här varannan vecka hon har eget rum, o allt man kan tänka sig.. tv, mobil, dator osv osv osv.. precis som en tolv åringar ska ha enligt oss.. fyller också på hennes telefon, betalar diverse saker hon vill ha.. hon får månads peng på 500 kr .
Köper kläder skor osv minst en gång i månaden.
Men nu har jag börjar blivit riktigt irriterad på henne, hon hjälper inte till nånting alls...då menar jag INGENTING! Även om jag ber henne va snäll och plocka undan och torka bordet efter sig..det för hon inte.
Bet jag henne städa rummet plockar hon upp några plagg från golvet men lämnar skräp kvar.
Ja som sagt hon gör ingenting även om man ber henne, bad henne att duscha sist hon var här inte ens det.
När vi låter henne åka iväg och vara med kompisar har hon påstått flertal ggr att hon missat bussen och går in på affärer och gråter till personalen och säger att hon inte kommer hem.
Då har vi försett henne med busstabell i väskan och app på telefonen och det finns även busstalbell i busskuren, påmint henne om tiderna.
Hon ljuger och är manipulativ, går och hittar på saker till sin mamma och styvpappa. Dom mest konstiga sakerna.
Jag kan skriva hur mycket som helst, men nu räcker det jag står inte ut längre, jag blir irriterad så fort jag ser henne pga hennes beteende.
Min 7 åring och 9 åring tar mer ansvar och hjälper till och kan hålla tider.. det gör mig riktigt fundersam..
Så låt mig höra vad har era 12 åringar för ansvar hemma och även utanför hemmet?