• Filli89

BF juni 2017

Oktober23 skrev 2017-03-25 13:10:26 följande:

Hej!
    Tänkte kolla lite med er som har barn sedan tidigare och till er blivande föräldrar.. kommer ni att köpa skor till era bebisar trots att de inte går? Jag har sett lite olika och tänker själv att det är väl ganska onödigt med skot när de inte ens går? .. eller? Tänker jag fel?

Jag hade inte tänkt köpa skor när bebisen inte kan gå. Tycker det ser så obekvämt ut med hårda skor för en som bara ligger, såna mjuka skor ja men inga riktig skor, onödigt med pengar dessutom som blir för små efter en vecka haha. Generellt tycker jag att En bebis ska ligga bekvämt med typ bara mjuka, gosiga o bekväma kläder som bodys o söta newbie kläder typ. Ser så hemskt ut med bebisar i jeans o skor. Ja vet att jag inte hade velat ligga i sånt iaf så jag tänker detsamma för bebisen.
  • Filli89
    Lee*** skrev 2017-03-25 19:22:25 följande:

Filli89, hur mår du? Hur går det?

Det går bra fina, haha trodde aldrig det i och med att alla läkare sa att vår flicka inte skulle klara sig så är vi överlyckliga över att vara i v28 imorgon.
  • Filli89
    Lee*** skrev 2017-03-29 21:17:21 följande:
    Vad härligt. Då har hon stora chanser att klara sig utan komplikationer:)

Men du har varit sjukskriven? O tagit det mycket lugnt?
    Jaa hoppas på att få gå lite längre dock, så less på sjukhus efter tre veckor av liggande där, har jah verkligen inte lust med neo.

Jaa jag blev sjukskriven redan v19 när allt började, så ligger mest hemma o inte gör någonting. Lite halvt tråkigt faktist då jag velat förbereda så mkt, nu har allt fallit på maken stackarn,jobba heltid och ta hand om hemmet,men men sånt e livet. Tänkte jag kan börja fixa o dona lite kanske efter v34 lr nått om jag kommer så långt. Hur går det för dig?
  • Filli89
    Lee*** skrev 2017-03-29 22:51:14 följande:
    Vi får verkligen hoppas att hon vill stanna många veckor till.

Jag mår bra , men lite orolig då och då. Mycket har med att göra med vår resa.

Har moderkakan i framvägg så tog lång tid innan jag kände bebisen tydligt. Men nu känner jag bebisen flera ggr per dag. Har varit inne på förlossningen 1 gång för att lyssna på hjärtat, igår åkte vi också in pga att jag har haft väldigt vattniga flytningar då och då, men allt såg bra ut o bebisen mådde bra. Så nu hoppas jag att jag klarar mig på besöken hos bm.

9,5 veckor kvar till bf, vad jag längtar. Men då kommer nog andra oroligheter att komma. Därför kommer vi köpa ett andningslarm, så man själv får sova:)
    Är det sant? stackarn.. ja vår resa har inte varit lätt näe. Ja det är jobbigt när man inte känner kan jag tänka mig.

Det ända positiva med mitt drama är att ja har så lätt att få tider, har spec mvc hos två olika sjukhus pluss min vanliga bm så d blir massa kontroller. I början blev jag orolig tre fyra dagar efter varje kontroll men ju längre tiden går nu är jag lugnare. Har en kontroll idag faktist. Så vi får se va som händer. Det kmr gå bra fina. Hade oxå jätte vattniga flytningar en period trodde d var vattnet som gick men det var det tydligen inte. Kram.
  • Filli89
    Nilla6 skrev 2017-04-11 20:36:51 följande:

Var idag hos läkaren på mvc för att jag haft så ont när jag sitter och kissar lr gör nummer 2. Har tydligen en massa åderbråck i underlivet som trycker på:( hon kände även på livmodertappen och den hade förkortats till 2 cm och uppmjukad så nu ska jag få remiss till mätning av tappen med ul samt göra ett tul. Vecka 28+4 idag.

Jag har oxå en förkortad tapp, går in i vecka 30 idag men jag har ett så kallat cerklage som håller den eftersom den är endast 1cm kvar av den. Men mitt började v19+3 så d satte den för att förhindra mf men v28 är väldigt bra ändå för barnet klarar sig rätt bra o 2cm kan hålla några veckor till såvida du inte har en aktivitet lr infektion som påverkar tappen. Ta det lungt o vila mkt, inget bärande lr storstäd/handling lr liknande. Vad säger läkarna?
  • Filli89
    Nilla6 skrev 2017-04-12 12:54:54 följande:
    Nej jag vet, är 3e barnet så då händer väl saker tidigare, stressar mycket tyvärr, har en 17 månaders hemma och en 8 åring så blir ju mycke bärande och vila finns lixom inte:( hade gbs med yngsta sonen så.dom fick stoppa upp det med sprutor och ge för lungmognaden. Var öppen 4cm i vecka 38+0. Får se vad som sägs efter mätningen.
    Jaha okee .Ja då förstår jag att det inte blir mkt vila. Hoppas det löser sig ändå.
  • Filli89

Hej tjejer är i v31, och har sedan förrigår börjat få jätte ont i fingrarna samt leder. Har läst lite om karpaltunnelsyndrom, någon som haft det? Hemskt ont speciellt på morgonen.

• Filli89
    Nilla6 skrev 2017-04-28 21:50:49 följande:

Jaha en bit av slemproppen släppte igår i vecka 30+6, slemmig klump med blod i som låg i toan. Mådde skit efter, fick frossa och blev jätte bajsnödig, sen dess hade jag bara molande i mage och rygg, men vid 18.10 idag fick jag rätt så regelbundna sd, hade ca 11 st på 1 timme. Vissa gjorde riktigt ont men sen dess har der kommit några stycken men inte lika ofta. Fått tidigare tid till läkaren iaf, den 9e maj istället för 23e så får se vad som hänt med tappen då.

Ska du inte åka in till förlossningen då? För d är ju för tidigt för SD, har oxå samma problem men blev inlagd förra veckan 4 dagar pga SD fick dropp som stoppar värk och kortison för lungorna om hon kmr för tidigt är i 32 nu. Åk in du ska absolut inte sitta hemma med 11 SD på en timma.
  • Filli89
    Nilla6 skrev 2017-04-30 19:48:03 följande:
    Jag åkte in igår, asså dan efter de regelbundna sd för jag kunde inte sova men va ingen påverkan på tappen så blev bara hemskickad. Har haft ont sen dess men inge regelbundet, hade lite flytning med rosa i igår kväll men det kan ju ha kommit efter undersökning. Jag blev inlagd i vecka 31 med yngsta sonen pga gbs och regelbundna värkar och fick då sprutor mot värkarna och lungorna. Sen öppnade jag mej till 4 cm innan vecka 37. Så får följa upp detta hos läkaren den 9e. Se om det påverkar tappen nåt.
    jaha okee. Min tapp är ju grovt påverkad, har bara 7-8 mm kvar av den så kanske df jag får mer hjälp. Men ändå de kollar väl upp dig med ctg o ser dina sammandragningar? Hoppas det löser sig iaf.
  • Filli89
    Sommarnatt10 skrev 2017-04-30 21:39:04 följande:
    Det där är ju så olika vad bm å liknande tycker... hade sammandragningar i min förra grav från v16... ingen fara sa alla (å visst han kom någon dag efter bm) mem vet en tjej som blev sjukskriven på typ samma premisser... denna gång har jag haft samma å även onda sammandragningar/verkar ett par nätter/vecka... väntar tvillingar å har tagit upp det med bm, ingen fara säger hon (har inte blivit undersökt v32 nu) eftersom det onda bara är på nätterna å "bara" håller i sig någon timme, "hinner" jag ju inte prata med fl el åka dit... hoppas iaf att de stannar några veckor till (gärna till v36)
    Asså SD är ju normalt men vad alla läkare sagt till mig är att de ska inte göra ont o ska absolut inte vara täta, för isf är det värkar. Jag har haft ont när mina värkar satt igång, tog tid senast och det var bara 3 minuter mellan varje värk när bm sa Att ja skulle åka in, dessutom var det ett par st på en minut och på ctg visade det värkar som låg på nästan 70 så det var ju på g. Utan värkstoppande droppet hade jag nog fött förra veckan. Ibland får man olika hjälp fast det är exakt samma problem man har tyvärr.

Usch så less på denna graviditet nu faktist, för min egen skull vill jag att hon kmr nu men för bebisens skull vill ja att hon stannar minst 1-2 veckor iaf.
Svar på tråden BF juni 2017