• Filli89

BF juni 2017

Moalipaula skrev 2016-11-09 20:12:15 följande:

Plussade för några veckor sedan! Bf 2/6, andra barnet och är 24, tyckte just att det sprattlade men jag måste väl ha inbillat mig, känns väldigt tidigt!

Haha har oxå känt det men det är nog tarmarna som rör sig.
  • Filli89

Hej tjejer. En till orolig här. Jag fick en brun flytning i lördags och i samband med den strålade det mot magen. Sen försvann den. Men jag undrar har någon av er fått bruna flytningar ? har fått akut tid imorn på morgonen för att se om fostret lever, gjorde ul sist i torsdags och då såg vi hjärtat slå och lillen som sprattlade, men denna flytning oroar mig för ett eventuellt MA.

• Filli89

Okej. Tack alla som svarat. Fick gå på ul och lillen mådde bra. Hoppas ni alla mår bra<3

• Filli89
    Marbod skrev 2016-12-07 08:59:52 följande:

Hej alla, hoppas att ni mår bra! Har varit lite inaktiv här men såg att några skrivit om missfall, hemskt ledsen för deras skull. Det måste kännas fruktansvärt..

På torsdag går jag in i vecka 15. Och just nu känns det som att man famlar i mörkret lite. Det enda som säger att jag är gravid (bortsett från alla symptom) är ju grav-testet jag tog i september. Många verkar ju göra kub, vul och lyssna på hjärtat och allt vad man nu kan göra, inget av det har jag gjort och det känns som en evighet till rul den 11e januari. inte fören då, efter halva graviditeten, får man liksom bekräftat att det finns något som lever och växer i magen. Och att man har läst om missed abortion gör ju inte saken bättre.. Det är största oron, att komma till rul i v19 och få reda på att det inte finns något liv där inne.  

Är det fler som inte gjort några undersökningar nu innan rul och är lika nojiga?

Hej du. Förstår din oro. Vi alla är nog oroliga på ett lr annat sätt. Kub hade du ju kunnat få i v12 vf måste du vänta tills rul? Där ingår ju ultraljud o bm burkar låta en göra endast ul om man inte vill göra blodprovet (det sa min iaf) men vet ju inte var du bor och om ni får det gratis i ert landsting, bor SJ i Sthlm och här får man det. Sen kan du alltid boka privat ul kostar 550 kan vara värt om det dämpar oron.
  • Filli89

Hej tjejer, undrar om någon av er haft Uvi under graviditeten, lr om de känns annorlunda generellt att kissa ju längre gången man blir? Varje gång jag ska på toa känns d som en tryck någon slags värk men kan inte sätta fingret på de, och eftersom symptomen skiljer sig vid graviditet har jag ingen aning om de är uvi lr bara en del av graviditeten (förstföderska). Känner ni något särkilt när Ni går på toa?

• Filli89
    Jn1 skrev 2017-01-12 09:50:08 följande:
    Jag har haft, men däremot hade jag inga symtom alls. Är du orolig gå till din vårdcentral och lämna urinprov, uvi är inte bra för varken dig eller barnet, går man med uvi för länge kan det orsaka för tidig vattenavgång :/ hellre testa en gång för mycket än för lite
    Jo jag läste de. Har akut tid nu om en halv timma ska lämna urin prov. Hur upptäckte du att du hade det utan symptom ?
  • Filli89

Okej tack för svar tjejer. Var hos vc och gjorde urinprov visade negativt men hon skulle lämna för odling för säkerhets skull. Ska fråga på rul vad de där trycket beror på, har ju ett myom oxå, kan vara det. Oroar mig lite men finns inget att göra åt saken.

• Filli89

Ja har rul inbokat v18+ 5 (19) hon sa att d inte är någon ide Att kolla tidigare än 18+ för kan hända att man Ey ser hur allt utvecklats o det skapar bara oro.

• Filli89

Jag känner ibland, som små puffar bara men det kan gå dagar utan att jag känner något. Blir oxå orolig då. Rul nästa vecka så är nervös av någon anledning så rädd för MA, men d sägs ju att d vanligast o börja känna efter v22 o dagligen efter v25 så du behöver nog inte oroa dig

• Filli89
    Onemore skrev 2017-01-18 07:28:44 följande:
    Hej, har precis samma här (är i v.18). Tyckte jag kände ganska mycket i slutet av förra veckan, men ingenting sen lördags. Inte heller att det spänner/drar i magen (som när den växer), men det där går väl i vågor det också. När jag känt bebisen har det varit på vänster sida och mot mitten, inte höger. Blev också orolig därför, om det var något fel när den låg så. Är ju expert på att noja. Men försöker tänka logiskt att den bara vänt sig och ligger så jag inte känner något nu. Det är ju som sagt ett par veckor kvar tills man bör känna varje dag. Så vi borde ju kunna vara lugna :) Hoppas det går bra på ditt RUL! (Jag har mitt om 2 v.).
    Ja man nojjar allt för mkt, jag e Queen på de, så fort jah inte kännt på ett tag säger ja till min man att den kanske dött, att d kört nu.. o så lugnar han ner mig o så där håller vi på. Men När jag var hos bm för att lyssna hjärtat sa hon att bebisen gillar min högra sida, o de var oxå där ja ofta kände rörelser så de stämde, så de har nog favorit sidor hehe. Längtar tills man är säker på allt man känner faktist. När har du rul?
Svar på tråden BF juni 2017