• Jn1

BF juni 2017

Smorrisson skrev 2016-10-22 20:56:34 följande:

Hej! Jag förstår din oro och jag kände likadant. I vecka 5 kände jag absolut ingenting. Vecka 6 typ molvärk men inte varje dag och humörsvängningar. Ordentliga symptom kom inte förrän typ vecka 7. Trötthet, illamående, kräkningar och ömma bröst. Men fortfarande skiljer det mycket från dag till dag. Är i vecka 9 på måndag

Precis samma här å! Så du behöver inte känna att det är nå konstigt. Sen kommer dom berömda "spökveckorna" mellan vecka 12 och 20, där vissa inte känner något alls :)

Jag går också in i vecka 9 på måndag! :)
  • Jn1
    karinora skrev 2016-10-23 11:31:08 följande:

Jag plussade för runt 2 veckor sedan och det är beräknat till 4 juni 2017! Jag är 23 år gammal och väntar mitt första barn. Ska bli spännande ????

Vad roligt, grattis! :) jag är också beräknad till 4 juni, blir första här å :)
  • Jn1
    mammsen79 skrev 2016-10-24 12:58:35 följande:

Ni som plussat har ni haft en mellan blödning i början av graviditeten? Och isåfall när plussa ni? Är orolig då jag inte ska ha mens förren 1/11 hade ägglossning den 16 eller 17 oktober

Vänta med att testa iallafall till dagen innan beräknas mens. Testar man för tidigt kan det ge felaktigt svar, både negativt och positivt.
  • Jn1
    doris123 skrev 2016-10-24 13:29:24 följande:

fast nä... det kan aldrig ge ett felaktigt positivt svar.

Okej, vet inte av egen erfarenhet men var en tjej som skrev i ett forum att hon hade tagit ett test ca en vecka innan mensen, och det var positivt, hon tog sen ett till test någon dag innan mens och det var negativt. Mensen kom som vanligt och det visade sig att hon inte var gravid. Men som sagt, jag såg det ju inte med egna ögon, men känns också konstigt om någon skulle ljuga ihop en sån historia.. :)
  • Jn1
    Fru89 skrev 2016-10-25 19:43:09 följande:

Godkväll! Känns som att tråden börjar bli ganska stor (även om det är väldigt roligt att ta del av så mångas tankar och funderingar) så jag tänkte om det fanns intresse att starta en till tråd? Det finns ju en som heter Bf 27maj-3juni. Så jag tänkte förslagsvis att den nya skulle bli "BF 4juni-11juni"?

Absolut, jag är på :)
  • Jn1
    LinneaM93 skrev 2016-10-25 20:27:18 följande:

Hej igen! Måste fråga: är det NÅGON annan som är grymt törstiga HELA TIDEN? Dricker säkert 3-5 liter per dag? Och törsten går inte bort... Är i vecka 6 (5+4 vad jag vet), detta har hållt på i ca 3 dagar. Är rätt obehagligt när inget släcker törsten :(

Jag känner mig också törstig ofta, dricker betydligt mer nu än förut. Men jag tror att jag blir törstig för jag är slut liksom :)
  • Jn1
    Smlan skrev 2016-10-25 21:17:19 följande:

När har ni andra fått komma på första besöket till barnmorskan? Jag fick tid 6/12 då jag är i vecka 10+5. Det känns så extremt långt fram. Skulle gärna ha velat göra ett tidigt ultraljud också vilket många vekar få göra. Känner mig väldigt besviken...

Jag var på mitt första besök den 7e denna månad, en vecka efter att jag hade plussat, ska på mitt andra besök nu på torsdag :) är väldigt individuellt från landsting till landsting. Jag skulle också vilja göra tidigt UL, alternativt vul, men det görs bara om något verkar vara fel här.. så jag får gott vänta på rul :)
  • Jn1
    Smlan skrev 2016-10-25 21:53:12 följande:

Spännande. Vad fick du göra på ditt första besök och vad ska du göra på ditt andra?

Första besöket var mest att jag fick berätta om mig själv, vart jag jobbar, vem min sambo är, hur det känns att få barn, om jag har någon sjukdom osv. Sen fick jag ställa mina frågar och funderingar. Innan jag gick fick jag en bok om graviditeten, och lite andra informationsbroschyrer :) nu andra mötet ska jag ta bl.a. blodprov, kissprov och blodtryck, det är allt jag vet :)
  • Jn1
    enilorac81 skrev 2016-10-27 12:55:57 följande:

Skicka till SYSKONRESAN@OUTLOOK.COM för att gå med i fb gruppen

Mailade dig för någon dag sen, men ingen inbjudan till någon Facebookgrupp? :)
  • Jn1
    Smlan skrev 2016-10-30 07:45:55 följande:

När berättar ni för er omgivning om graviditeten? Jag och mannen har pratat om att försöka hålla oss till vecka 12. Vi är båda nervösa över missfall. Om 2 veckor ska jag ha några tjejkompisar på besök. Jag träffar dem bara ca 2 gånger per år så jag hade planerat att berätta för dem att jag var gravid trots att det bara är i vecka 8. Mannen tycker att detta är helt orimligt och att jag borde ställa in helgen eller komma på någon bra vit lögn. Han tycker att man berättar för familj i första hand och sen vänner. Hur skulle ni resonera?

Hihi jag berättade för min bästa vän innan jag ens hade berättat för blivande pappan :) berättade sen för honom och ytterligare 2 vänner innan familjen fick veta.
Svar på tråden BF juni 2017