• Jn1

BF juni 2017

Hoppar in här jag å :) blir min och killens första, bf 4 juni, längtar så! :) just nu mår jag som en påse skit, bebis gör sig ständigt påmind, mår riktigt illa nästan jämt, har redan ont i ljumskarna och benen svullnar haha.. vi berättade för våra föräldrar i helgen som va, genom att ge dom en varsin present med ett hjärta i där det stod "världens bästa mormor/morfar/farmor/farfar" kan säga att det var väldigt uppskattat! :)

• Jn1
    Oktober23 skrev 2016-10-10 11:57:59 följande:

Igår eller idag bör borde min mens komma men jag hoppas att den absolut inte kommer. Så att jag istället är gravid och att jag får vara med i denna grupp. Hoppas hoppas hoppas!

Håller alla tummar och tår!
  • Jn1
    Jojjo92 skrev 2016-10-11 15:11:36 följande:

Någon som varit på eller fått tid till vul? Fick tid bara vecka då jag är 6+2. Hoppas jag får se ett litet hjärta då. :)

Åh jag vill också! Har bara fått information om att boka vanligt UL i månadsskiftet december/januari, känns som en evighet.. får alla möjlighet till vul, eller är det olika från landsting till landsting? När jag var hos bm frågade jag när man får höra hjärtljuden och då sa hon efter UL, och sedan under varje besök, men jag tror hon menade lyssna med en doppler(?) vill så gärna lyssna nu, tror allt blir mer verkligt då! Är i v 7 (6+1)
  • Jn1
    Cirrban skrev 2016-10-17 11:01:58 följande:

Grattis till er alla! :)

Jag plussade för 3 veckor sedan och har bf 9 juni 2017.

Det är mitt första barn och det känns helt overkligt!

Mitt illamående började förra veckan och det är så sjukt jobbigt!

Jag bor i Gävle , några fler som gör det?

Grattis! Plussade också för 3 veckor sen, bf 4 juni :) blir första för oss med! Jag ska förmodligen flytta till killen i Sandviken, är dock inte Gälve men inte långt därifrån! :)
  • Jn1
    Grodan1234 skrev 2016-10-17 16:12:19 följande:

CarinElisabeth, såg nu längre upp när jag scrollade. Grattis och lycka till med allt.

Jag funderar när jag ska ringa bm..

Har väl inte bråttom egentligen, mannen fick veta sent igår kväll, han vart väldigt förvånad men självklart glad!

Vart sjukskriven förra måndagen pga stress, det känns ju sådär just nu. Sen hur jag ska lyckas dölja detta ett tag på jobbet om några veckor känns omöjligt! Mår redan illa.

Fler som är nervösa över jobbet?

Jag har berättat får få kollegor bara, eftersom jag har ett tungt jobb. Chefen får veta efter årsskiftet, när jag har varit på UL :)
  • Jn1
    Karesse skrev 2016-10-18 18:39:11 följande:

När är allas första besök hos barnmorskan?

Jag fick via hjälp av sambon en tid 7/11. Vågade inte ringa från mitt jobb då nån kunde höra. Då ska jag vara i v.10, är beräknad till 7/6-17. Men vad som missades att säga är mitt medfödda hjärtfel och eventuellt risker med det. Borde jag ringa och försöka komma tidigare?

När ska man normalt gå på sin första tid?

Jag undrar även vad ni har för symtom? Jag kan få väldigt ont i magen stötvis, går alltid över men kan komma och gå lite. Sen extremt dålig i magen...

Hur har ni det?

Vad sent alla verkar gå till bm? Jag ska dit den 27/10, på mitt andra besök. Hade mitt första besök den 7/10, då var jag i v6 (5+3) tror jag, fick tid en vecka efter jag jag hade plussat. Mår tidvis som en påse skit, mår så fruktansvärt illa, och har ont i magen mer eller mindre varje dag. Har även ont i brösten, är kissnödig och äter som en häst
  • Jn1
    Fru89 skrev 2016-10-20 09:58:55 följande:

Mitt illamående har dragit igång. Värst på morgonen och jag måste knapra i mig knäckebröd innan jag kliver upp. Får leva med smulor i sängen ett tag...

Så fort jag blir minsta hungrig under dagen kommer illamåendet tillbaka och jag får gå o småäta nötter och saltlakrits. Det börjar bli svårt att smussla med hemligheterna för kollegorna (jobbar i butik så det är svårt att smita undan) går in i vecka 8 på lördag, så jag får väl stå ut med det här en månad till ungefär

Jag är likadan. Småäter ofta för att lindra illamåendet, oftast frukt och nyponsoppa.

Jag läste på Livsmedelsverkets hemsida att man inte bör äta mer än 50g lakrits per dag, så du vet :)
  • Jn1
    Snorhyveln skrev 2016-10-21 11:02:23 följande:

Haha Gud så spännande :) jag har faktiskt också funderat på tvillingar då vi har tvillingar och trillingar på båda sidor :O och min man är enäggstvilling (otroligt mkt tvillingar hit o dit).

Jag ska på inskrivning nästa vecka på onsdag!

Spännande med tvillingar! :) men det är bara kvinnan som bär på tvilling- och trilling genen, inte mannen :) har man några speciella symtom när man bär på fler än en, någon som vet? :)
  • Jn1
    Maddis94444 skrev 2016-10-22 13:28:54 följande:

Idag har jag fått en liten blödning men mest brun i färgen! Håller jag på att få ett missfall?? Är i vecka 6 (5+5)

Har en ganska molande känsla i magen också, inte lika stark som vid mens men det känns ändå märkligt!!

Behöver inte vara ett missfall. Har du blödigt något mer? Hur mycket blod? Jag fick en pytteliten brun flytning i onsdags, men inget mer. Jag behövde inte oroa mig, det var vanligt fick jag till svar. Molande värk kan man ha ändå, sk växtvärk :) har du graviditetssymtom annars? Har dom avtagit/försvunnit?
  • Jn1
    Maddis94444 skrev 2016-10-22 20:09:30 följande:

Jo mina symtom är kvar, fortfarande ömmande bröst.. men antar att dom inte bara försvinner direkt heller :/

Blödningen ökade en del och blev lite mer slemaktig. Jag har inge ont eller känner av något.. nu är det knappt nå blod alls längre. Så jag antar att jag precis haft missfall.

Okej, det kan vara ett MF, lika väl som att det inte behöver vara det. Ring till 1177 och berätta och be om att få åka in och göra ett vul :)
Svar på tråden BF juni 2017