Inlägg från: mammasusan |Visa alla inlägg
  • mammasusan

BF juni 2017

Hej!

Hoppar in här då jag plussade igår dag 26 av 30/31 ändå blev det så skarpt, äntligen!

Har haft alldels på tok för många mf innan första via magen kom & efter han har det blivit ytterligare 6 mf.

NU hoppas vi att det har fäst ordentligt & stannar.

Är gärna med i fb-grupp.....

• mammasusan

Ansökte om medlemskap i fb gruppen för flera dgr sedan men har inte blivit i släppt ännu :(

• mammasusan

Skapade en hemlig fb grupp: Bf Juni 2017, om någon vill vara med skicka mig ett privat meddelande här på fl med ert fb namn & beskriv er profilbild så lägger jag till er .

Tänker mig en lagom liten grupp på max 100 medlemmar.....

A 27/6-06, V 26/4-09, G 26/10-14, Bf 22/6-17
  • mammasusan
    Smultronblomman14 skrev 2016-10-17 06:05:09 följande:

Hej jag plussade idag beräknad 21/6 med mitt andra barn, är 26år gammal. Våran dotter blir 3 i februari och ska nu bli storasyster om allt går vägen ????. Mår ni andra bra ännu? Inget illamående eller andra tecken?

Hej, grattis :). Jag mår för bra tycker jag, hade illamående & ömma bröst veckan före mitt plus, nu har jag nog inga symptom alls . Tänkte köpa ett nytt test idag.....bf 22/6
    A 27/6-06, V 26/4-09, G 26/10-14
  • mammasusan
    Crazy catlady skrev 2016-10-19 11:48:35 följande:

Är det vanligt att inte känna av graviditeten så mycket än ?! Är i vecka 5 (4+4) och känner knappt nått alls.. testen är dock väldigt starka.. o tröttheten är över normalt . men det kan oxå bero på att mina nätter är förjävliga.. sover aldrig riktigt bra.. vaknar jätteofta och drömmer mycket.. men inget mer kissande än normalt.. Inget ont i ryggen.. brösten ömmar lite då och då.. Inget illamående .. Inget mensvärk.. känner mig allmänt ogravid.. kanske lite mer törst än innan..

När jag väntade min son så hade jag jätteont i ryggen och brösten och molande värk i magen dagligen..

Lite nervig är man ju så klart..

Samma här känner mig knappt gravid alls vad. 4+6 idag men superskarpt på cb i förrgår så jag försöker slappna av. Men det är en märklig känsla att veta att jag är gravid utan märkbara symptom....gäspar iof massor, svårt att somna om då jag vaknar, knappt ömma tuttar, inte märkbart kissnödigare.....
  • mammasusan
    Crazy catlady skrev 2016-10-19 21:39:48 följande:

Till er som är som jag.. testoman.. hehe av ren nyfikenhet och stilla min oro..

Hur ser/såg era test ut i vecka 5-6 .. Alltså ca en vecka eller mer efter bim ..

Mitt pluss syns ju jättetydligt. Men det är inte ett knallrosa streck än.. kör bara med såna stickor från testlagret ..

V 4+4 såg mitt ut så här går in i v 6 (5+0) imorn

• mammasusan
    Angie87 skrev 2016-10-26 14:52:38 följande:

Hej!

Jag plussade för lite mer än en vecka sedan och är enligt appen i v 8 idag,(7+0), bf 13juni.

Jag har inte ringt MVC ännu men tänkte göra det i veckan.

Jag vill gärna göra att tidigt ultraljud då jag är osäker på graviditetens längd, jag fick ett missfall i augusti och hade bara en mes efter det sedan kom detta så jag vet inte riktigt hur min cykel är..

vilken vecka är ni i? hur mår ni?

Ni som har gjort tidigt ultraljud, hur gick det? såg man något? 

Jag mår ändå rätt okej, jag har molvärk i magen känns som mensen ska komma när som helst.. mer törstig än normalt som några skrev, mår rätt illa till och från men har inte spytt tack och lov! känner mig lite smått magsjuk typ hela tiden, ingen ordentlig aprit men äter jag inte så mår jag mer illa.

Finns det någon hemlig fb-grupp?

Finns 2 grupper vad jag vet som är hemliga en där vi ännu är få medlemmar, just nu 13 st kommer inte bli mer än max 100, den är hemlig ej sökbar. Skicka mig ett pm om du vill vara med med namn & beskrivning av profilbild
  • mammasusan
    doris123 skrev 2016-10-26 15:37:50 följande:

jag fick en inbjudan men kan ändå inte gå med i gruppen :/

Konstigt skicka mig dina uppgifter så testar jag lägger till dig igen ...
  • mammasusan
    Fru89 skrev 2016-10-30 19:35:08 följande:

Alltså, det slog mig precis att jag har en tuff uppgift framför mig. Vi har berättat för föräldrarna samt våra syskon nu (är i vecka 9) ååh dom blev så glada. Men...

...Det jobbiga är att berätta för min allra närmsta vän. Hon har nämligen försökt få barn med sin sambo i snart två år utan att lyckats mer än en graviditet som slutade i utomkveds. HUR ska jag lägga fram det för henne att jag är gravid? Har ni några förslag? Jag vet att hon kommer bli glad för min skull, men innerst inne kommer hon rasera. Hjälp!

Även om det är jobbigt så kommer hon säkert bli glad för er skull. Men vänta inte med att berätta & var sedan lyhörd med hur mycket info hon vill ha kring graviditeten etc sedan. Låt hellre henne ställa frågor etc, vae försiktig med att "klaga" etc....

Jag var själv barnlös i 5 år innan första kom & första via magen (men tredje barnet) kom efter 18 mf & 12 år utan skydd.....
  • mammasusan
    Moalipaula skrev 2016-11-09 20:12:15 följande:

Plussade för några veckor sedan! Bf 2/6, andra barnet och är 24, tyckte just att det sprattlade men jag måste väl ha inbillat mig, känns väldigt tidigt!

Förra gången kände jag rörelser från vecka 11+ & från vecka 15+ syntes det utanpå magen!
Svar på tråden BF juni 2017