• Annabola

Pergotime

Nemi76 skrev 2017-02-24 08:26:06 följande:
    Nej, det tror jag inte. Men dagen innan nyårsafton, när Pergotime skulle sluta säljas, så hjälpte en jättesnäll tjej på Kronans Apotek oss att hitta var vi kunde hämta ut resten av receptet. Fick visserligen åka 10 mil, men ändå
    Det var det nog värt! Är pergotime bättre än letozol? Verkar som att många uppskattat Pergo?
  • Annabola
    Angeleyez skrev 2017-02-24 11:13:48 följande:

Jag beställde hem från nätet på loydsapotek istället för att fara runt. Bara ett tips. :)

Tack! Det var ju smart!
    Visste inte att det funkade på recept.. sällan jag äter receptbelagda mediciner..
  • Annabola
    UndrandeSökare skrev 2017-02-24 11:29:37 följande:

Annabola - Jo, det finns visst en tjänst där du kan kolla själv på vilket apotek som medicinen finns hemma !

Den sidan heter www.fass.se !!!

Skriv in namnet på medicinen du vill ha och tryck på knappen lagerstatus så får du välja i vilket län och på vilken ort/stad du vill söka i.Man kan även se det ordinarie priset på medicinen där (alltså priset man betalar i början av varje ny högkostnadsperiod). Har du redan kommit upp en bit på högkostnadsstegen så blir det ju billigare.

Kolla där först så slipper du åka runt till apotek som änfå inte har medicinen hemma i lager !

Lycka till !

Lysande! Tänkte att någonstans måste det ju finnas så man slipper fara runt som en skållad råtta ska kolla där... bara invänta BIM.. sen så lär jag ju behöva köra igång!
  • Annabola
    Nykär15 skrev 2017-02-24 11:32:35 följande:

Vi fick inte UL förrän vi begärde det, och det var först på 3:e omgången dubbeldos Letrozol. Så har ju inte haft nån koll på hur många ägg som mognat. Men då när vi kollade med VUL så hade jag två mogna den gången. 

Vi har alltid sex från mens och fram över ÄL, sen om VUL skulle visa på fler mogna så skulle vi ev inte få ta Ovtrelle för att lossa om det var mer än 2 ägg mogna sa hon. 

Så ni avstår alltså sex fram till VUL? För dagarna innan ÄL är ju de viktigaste, så jag har aldrig fått rekommendationen att avstå just de. 

Jo så sa hon.. att man ska avstå sex tills hon sett att det är "rätt tid" och då köra som först...? Känns väldigt, att satsa alla sina kort på ett tillfälle?? Eller.. jag vill ju säkra upp arta chanser det bra går..
  • Annabola
    Nykär15 skrev 2017-02-24 17:12:34 följande:
    Låter konstigt. Så gör iaf inte vi
    Ja jag tänker nog att jag ringer och frågar varför, om det finns någon anledning till det?? Inga frågor är dumma frågor.. får hoppas hon resonerar så
  • Annabola

Vad heter Letrozol mer? Var inne på fass.se för att reka lagersaldon på apotek i min närhet.. får massa olika träffar på Letrozol xx, ca 8 olika namn... eftersom jag aldrig hämtat ut medicinen så vet jag inte.. vet någon?

• Annabola
    Pinglann skrev 2017-02-25 08:16:16 följande:
    Dom som jag har hämtat ut heter letrozol actavis. Jag ringde till mottagningen och frågade om jag kunde hämta ut det, hon sa att det är precis samma bara olika tillverkare, apotekspersonalen får inte erbjuda dig något liknande utan det ska vara samma medicin på recept. Så lita på apotekspersonalen om dom erbjuder dig någon annan letrozol än det som står på receptet.

Vi har myst efter vul men denna gången ska vi börja tidigare så jag inte missar något med tanken på att jag fick på mensdag 15 tycker det är sent men jag litar på läkaren iaf:)
    Toppen! Tack! Svårt att veta annars vilken man ska söka på när man kollar sina närliggande apotek.. BIM på tis så efter det blir det att snabbt som attan hitta ett apotek med Letrozol!(räknar inte med att vara gravid denna cykel heller) Eller kan man "hämta ut" över nätet? Tyckte nån skev det i en annan tråd??
  • Annabola
    Ellifant skrev 2017-02-25 19:44:10 följande:

Ligger just nu och blir masserad under fötterna av min man,har ni test zonterapi? Jag hitta ett ställe där dom förklara hur man gör, kan vara värt att testa :) om det inte funkar så är det ju ändå väldig skönt. Haha

www.zonterapibarnloshet.se/download123/trepunkter.pdf

Annabola - jag beställer alla mina recept på apotea, man kan logga in med BankID. Och det kommer nästa alltid nästa dag! De hade alla sorter att letrozol, det ända som verkade svårt att skicka var ägglossningsprutan då den var tvungen att hållas kall.

Tack för Ingo Ellifant! Lyckades hitta på ett hyfsat närliggande apotek och reserverade i väntan på mensen som såklart kom.. nu bara vänta till cd 3 och köra igång.

En fråga... min gyn sa att nu när jag äger Letrozol så ska jag komma på vul cd 13-14 typ så hon får se om ÄL är på gång.. nu till det kluriga.. hon vill att min man inte ska ha haft utlösning inna vi typ har sex på ÄL?? Jag vill ju maxa och ha sex regelbundet så att man inte missar ÄL?? Någon fått samma rekommendation?? Snacka om att minimera chanserna vid ÄL?? Eller??
  • Annabola
    Pinglann skrev 2017-03-02 21:25:03 följande:
    Jag har inte hört något om det! Dom vill att man ska vänta tills efter Vul för att se att det inte finns många blåsor. Vi har kört på sen i måndags varannan dag, 2 gånger blev det blir imorgon och till helgen. Jag var på vul idag, ska ta sprutan imorgon och köra på i helgen. Du borde ha frågat variför ni inte ska sexa. Det är så himla olikt från klinik till klinik
    Ja jag skulle ju ha frågat..!!
    Varför vill de kolla blåsorna egentligen? Tänker ju att skulle jag ha ÄL innan vul vill jag ju inte missa chansen? men man kanske ska lyda råden..
  • Annabola
    Pinglann skrev 2017-03-02 21:40:09 följande:
    Det är så att det inte är mer än 2 blåsor. Jag hade 1 på 17,8 och två små som det inte kommer bli något av. Hon sa med att det inte är alltid det finns något ägg i blåsorna utan att dom kan vara tomma. Så vi får se, nu blir det att hoppas igen och invänta bim
    Aha! Ja det ska bli spännande att se sen på vul.. äter ju Letrozol för att halvera min cykel tidsmässigt..hoppas verkligen att det fungerar! Annars kanske man får gå upp på dubbel dos? Slipper man ÄL dag 27 liksom..
  • Annabola
    Nykär15 skrev 2017-04-13 15:56:22 följande:

Vill ge er lite pepp!! Vi hade paus från hormonstimulering i mars, skulle påbörja ivf den 5/4 så de ville vi skulle vara utan sista cykeln. Åkte utomlands över äl, njöt av livet och att vara utan en massa hormoner. Kom hem och mådde knepigt, testade på äl+9 och visade ett svagt positivt, ökade kommande dagar och fick GRAVID 2-3 på digitalt dagen innan vi skulle påbörjat ivf <3

Så lycklig och har fortfarande svårt ta in det. Vad jag vill säga, ge inte upp!!! Kram på er

Grattis!!! Samma för mig, helt plötsligt bara.. är i vecka 5 nu fattar inget!! Letrozol funkade ju inte på mig sa min BM?!? (Skulle äta det för att halvera min cykel)... Jippie!!!
  • Annabola
    Nykär15 skrev 2017-04-16 10:26:57 följande:
    Mysigt! Då ligger vi rätt lika! Är v 5+4 idag <3
    Grattis igen så himla roligt.. vilken röta att vi båda skrivit ett tag i tråden och samma månad prickar rätt!! Plötsligt händer det!

Tror att mycket trots allt har med det psykiska att göra.. senare tiden innan pluset har det varit tumult på jobbet och väldigt mycket fokus där.. ångest och tankar på annat än just bebisverkstad. Inget lätt mönster att bara bryta.. men jag tror nog på att inte "tänka sönder" kan vara en möjlig lösning.. vilket verkligen är lättare sagt än gjort..
  • Annabola
    Nykär15 skrev 2017-04-17 07:31:02 följande:
    I mitt fall tror jag mest på att mitt TSH äntligen var lågt och stabilt, kroppen var redo bli gravid igen :)
    Exakt, så kul!! Jag åt ju Letrozol och börjar nu fundera på "risken" för tvillingar.. måste nog ta det med min BM på inskrivningen..!! Kommer skriva in mig där jag bor inte fortsätta i stan där jag gjorde utredningen..
  • Annabola
    TvåBarnsMamma skrev 2017-04-17 13:16:10 följande:
    Risken med letrozol är mycket mindre. Anledningen till att pergotime slutades sälja var pga risker för tvillingar. Så du behöver inte oroa dig. Säg att su skulle ha tre graviditeter på 3-4år då är chansen större att du skulle få tredje tvillingpar. Pga kroppen då släpper fler ägg. Är mer fruktsam.
    Jaha var det anledningen till att de drog in pergotime! Aldrig hört varför.. men då kanske jag ska sluta noja efter tecken på att denna graviditet skulle vara tvillingar vi får se helt enkelt... !
Svar på tråden Pergotime