Inlägg från: HoppasPåEnTill |Visa alla inlägg
  • HoppasPåEnTill

Pergotime

Hej.
    Är det någon som märkt att Pergotime påverkar ÄL-testerna? Jag har tagit Pergotime denna cykeln för första gången och började testa CD6.
    Sen har de billiga teststickorna sett likadana ut varje dag.
    Började testa med clearblue och fick idag utslag på den som visar 4 fertila dagar. På stickorna händer ingenting.

Vad tror ni?

• HoppasPåEnTill
    Angeleyez skrev 2017-01-03 18:25:51 följande:

Lycka till är idag i vecka 8 med en Pergo bebis :)

Underbart! Grattis!
  • HoppasPåEnTill
    Pinglann skrev 2017-01-03 19:15:30 följande:

Härligt att det har fungerat på vissa:). Jag trodde till 100% att det skulle funnka hos mig med men tyvärr! Allt känns bara hopplöst även om det var första gången med pergo. Vet inte hur länge man orkar hoppas.

Jag känner likadant. 4 cykeln, första med pergo.

Min mens är fortfarande helskum men nu kör jag mer pergo i alla fall.
  • HoppasPåEnTill
    Ellifant skrev 2017-01-03 20:01:35 följande:

Har läst att det flesta lyckas med pregotime inom tre gånger. Så det är bara på det igen, fast det känns helt hopplöst. Som tur är finns det fler saker att prova innan man kan säga att det inte går!

Just nu gråter jag för att jag vill inte vänta mer :(

känner mig så värdelös

Skickar kramar och pepp. Lider med dig.

Vad säger din gynekolog? Kanske kan du få prova det andra preparatet de skriver ut istället för pergo?

Vilka doser av Pergo har du tagit? Har du fått ultraljud gjort?
  • HoppasPåEnTill
    Pinglann skrev 2017-01-04 09:13:45 följande:

Jag vet precis hur du känner dig! Jag förberede mig mentalt att det kan vara negativit resultat på stickan vilket den va. Först kännde jag att det inte gjorde något, jag va rätt så stark. Men sen under dagen kunde jag inte hålla emot längre. Hela jul helgen och veckan därpå var så deprimerande!! Nee usch. Vet att man ska vara positiv, men efter 2 års försök så klarar man inte det längre. Det är jobbigt för övrigt med. Det känns som att alla väntar på att vi ska ha barn snart och hur ska man förklara allt detta för alla??...

Usch, så himla jobbigt. Man kan inte vara positiv jämt. Ibland är det ok att bryta ihop. Sen får man plocka ihop sig och försöka ta sig framåt. <3
  • HoppasPåEnTill
    Betrayed skrev 2017-01-04 11:41:45 följande:

Fick min mens idag, så på söndag börjar jag med första kuren (enkel) med Pergotime. Har aldrig tidigare ätit det och har fått det då jag har väldigt oregelmundna cyklar.

När på dygnet tar ni det, tänker mest för att slippa biverkningar så mycket som möjligt.

Jag tar dem på morgonen. Nu dubbel dos. Har inga biverkningar alls.
  • HoppasPåEnTill
    Pinglann skrev 2017-01-04 16:17:51 följande:

Jag tog mina tabletter efter frukosten och försökte ta dom varje dag vid samma tidpunkt. Jag hade inte heller några biverkningar.

HoppasPåEnTill hur länge har ni försökt?? Barn sen innan??

Elifant: jag förstår det med jobbet och gynntider. Jag jobbar så himla olika och brukar kunna få en tid strax innan jobbet på så sätt behöver ingen veta, hade bara blivit stressad ännu mer. Det känns som att man har inga uräkter längre, vad det gäller barn. Vi går helt enkelt ta nya tag och hoppas:)!! Min man kommer hem ikväll lagomt till ägglossnings helgen så vi får jobba på och hoppas. Känns så surt att inte ha tagit någon pergo eller letrozol denna månad :(.

Jag är singel och har hjälp av en privat donator. Jag är inne på 5 cykeln nu. Andra med pergotime. Jag har barn sedan innan men de börjar bli stora nu.
  • HoppasPåEnTill
    Ellifant skrev 2017-01-04 16:59:54 följande:

Jag tar med mina på morgon, den enda biverkning jag har är att svettningar på natten. Tycker även att alla hormoner tar lite på psyket framför allt vid mens.

Hoppaspåentill - tycker det är starkt jobbat att göra detta själv, min man får ta mycket av mitt humör som inte alltid är det bästa men samtidigt skönt att ha någon att dela det med. Jag ska hålla tummar och tår för dig :)

Pinglann - Det är bara att på det igen! Alltid lika kul att ha "måste" sex, haha

Har läst att det finns en del som blir gravida på månaden efter pregotime för att det finns hormoner kvar! Så det är inte omöjligt!

Jag håller tummar och tår för sig med :)

Tack snälla! Det går fint för det mesta men vissa dagar är det tungt.
  • HoppasPåEnTill
    Ellifant skrev 2017-01-05 10:15:57 följande:

Tänkte på det ingen av er som har testat reseptfri progesteronkräm typ progesterall, min syster har försökt i 11 månader och blev gravid när hon testa det. Jag får ju det på resept nu! Kan kanske vara värt att testa!

Jag ska prova med progesterAll den här cykeln tänkte jag.
Svar på tråden Pergotime