Inlägg från: bluebird6 |Visa alla inlägg
  • bluebird6

38+ och försöker bli gravid.

Här är mina äl + 8-9 och det var positivt. 
    Ibland tror man nästan man får önskestreck när man stirrar så ögonen går i kors. 

Vul nästa onsdag 6+4 
    Så nervös. så rädd..
  • bluebird6
    Milou3 skrev 2017-06-13 19:48:44 följande:
    Det kommer gå fint ska du se :)
    Tack, jag hoppas på det.. 
    Lite svårt att fokusera på något annat just nu.. 
    Nykär15 skrev 2017-06-14 07:57:10 följande:
    Åh närmar sig redan VUL, vet hur tiden sniglar fram till det första. Det kommer gå bra! Hjärta

Ja, de vill hålla koll med medicineringen iom att blir det samma igen så kan ju tydligen hormonet förlänga innan kroppen fattar. Så koll om en vecka och sedan 3 veckor igen. Och så kommer det vara tills vi passerat vissa veckor.

Förstår det där du menar med snigelfart. V.15 redan för dig. 
    Jag är glad för v 6 just nu. 

Men  alltså, jag måste få säga, jag läcker bröstmjölk. Igår klämde jag lite lätt för jag tyckte jag kände en konstig knöl (mjölkkörtel antagligen) men iaf så kom det några droppar. Aldrig upplevt så här tidigt och inte en av de 4 sista ggr.
    Inte ens med pojken som vi har.. 

• bluebird6
    Nr 3 på G skrev 2017-06-17 10:47:49 följande:

Försökt läsa ikapp lite för att lära känna er alla, skulle vara snällt och kul om ni alla ville köra en kort presentation om vem ni är och var ni befinner er i bebisbakandet  <3

Suck vilken evighet...11 dagar till BIM, verkar som de flesta av oss har BIM runt månadsskiftet

Börjat ta 1/4 magnecyl varje dag nu utfall jag är gravid för att se om det isf kan hjälpa, jag har ganska många mf/ma (6 st) bakom mig men med barn mellan dem. 

Hej.. VÄLKOMMEN! :)
    39 år är jag och mannen i mitt liv är 35. Vi har en gemensam son som är 8 år.
    Vi har försökt några år.  
    Flera tidiga mf bakom mig
    (en operation för en dermoidcysta på v äggledare så under nästan hela 2016 blev jag inte ens gravid pga den)
    och nu senast 2 Ma (senaste i feb) 

Bebisbakar på riktigt just nu (6+0) men har svårt att tro att det skulle gå vägen denna gången när det inte gjort det förut.
    Så jag hänger lite här och hejar på er och räknar liksom med att vi snart sitter här igen och väntar på Äl för att sedan vänta på Bim och vänta på första Vul.. 

nej usch det kändes väldigt negativt, men efter förra MA var det verkligen nattsvart länge och vi visste inte ens om vi vågade försöka.
    väntade på utredning...igen och så plussade jag.. 

Men vi håller tummar och tår och så klart är vi glada.

Lycka till!
  • bluebird6
    Milou3 skrev 2017-06-17 17:41:26 följande:

Har inte testat mer sen i förrigår. Men mitt test jag tog då ser ändå ut att vara svagt svagt positivt vid just genomlysning som du skrev Nykär. Ju mer jag tittar på bilden desto mer konfunderad blir jag. Fortfarande noll symptom och tänker inte testa mer. Men att det kan bli så här gör ändå att det väcks ett liiiitet hopp.

Tycker också det är svagt svagt- Tycker det ser ut som det jag tog som du tyckte det syntes på?! 

När hade du BIM? 
  • bluebird6
    Milou3 skrev 2017-06-20 10:39:04 följande:
    Det här kan man väl lita på?
    Klart du kan lita på det!! Grattis.. 
    Sa ju att det såg ut som mitt streck på Äl +9.. :)

vad roligt. 
    Nu håller vi alla tummar och tår tillsammans! 
  • bluebird6
    Milou3 skrev 2017-06-20 10:57:54 följande:
    Ja du hade rätt!!!

Så otroligt lycklig! Kunde ju inte hålla mig till sambon heller, ringde och stammade fram det.

Nu behöver jag råd ang progesterall. Ska jag öka dosen nu? Och när ska man trappa ner?

Har BIM i morgon och fick tidigt mf sist, så kommer ju försöka vara chill och tänka på annat. Men ändå wiiiiii såå glad!!!
    har för mig att det står på papperet som kommer med tuben att blir du gravid så kan du långsamt öka dosen till 100 om dagen. 

jag får ju extra progesteron nu. Tror det ger 90. Så jag kletar en liten klick från min sista tub varje morgon utöver det också. 

olika hur stark dos man får tror jag? 
    Vad ligger/låg du på Nykär? 
  • bluebird6
    Lykkeliv skrev 2017-06-20 23:00:07 följande:

Fick ett positivt gravtest i em. Ett sånt testa tidigt test. Är på bim -3

Har inte tagit temp, ägglossningstest, rr el nåt annat mer än folsyra! Är lite i chock idag! Har liksom typ noll symtom. Har haft sug efter apelsinjuice sista tiden men de kan jag få annars med, dock längesen nu.

Grattis LYKKELIV. 

Det ploppar upp en del plus nu.. vad roligt att se att det går:) 

Här är det vul idag kl. 9 (6+4) och jag är ett nervvrak. Våra tidigare ärtor har ju dött runt v 10 så ett bultande hjärta betyder egentligen ingenting för mig idag. 
    nytt vul om 2-3 veckor, då kanske jag kan lugna mig om det fortf utvecklas som det ska. 

Lycka till..
  • bluebird6

Tack så mkt alla för lyckönskningar idag. 

Hittills allt bra! Vi fick se ett pickande hjärta på en riktigt minimini. Hjärta
    2.5 mm, så lite tidigare än vad jag trodde ca 5+6.
    Nu gömde den sig lite bakom gulkroppen, så vi får se vad nästa vul säger. 

Men vi kanske kan starta en +38 och äntligen gravidtråd. Eller? 
    Så behöver vi inte ta upp massa plats att prata om vul, graviditetsoro och så härinne. 

Hur roligt det än är för oss så kanske det gör ont i något hjärta som inte plussar denna månaden heller?! 

Men jag hänger gärna kvar och kikar hur det går för er andra.
    Snart året man kikat runt härinne och delat både plus, mf, Ma och komplikationer. 

• bluebird6

Men då hänger jag gärna kvar här också och pratar om allt möjligt..... 

Håller tummarna för Er allas om närmar er Bim. 
    Juni verkar helt klart vara en bra månad. 

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.