Inlägg från: bluebird6 |Visa alla inlägg
  • bluebird6

38+ och försöker bli gravid.

mysmammi skrev 2017-01-04 12:49:57 följande:

tack alla
    Vågar inte riktigt tro det än.. ser fler test i min framtid.
    Tror jag testa mig 4 gånger med förra barnet :)
    Maken däremot går omkring och sjunger Supersperm supersperm suuuper sperm

Vad härligt. 
    Grattis. Lycka till

Här är det ev vecka 7 precis nu (6+0) 
    Vul bokat tills 10/1 Bara för att se att veckorna stämmer inför kubtest. 

Sedan bm igen 18/1. 
    Bara hoppas vi hinner ses fler än 2 ggr denna gång. 
  • bluebird6
    Nykär15 skrev 2017-01-05 17:54:27 följande:

Min äl var nog på CD10 ändå för nu är de svaga och molvärken borta. Hade ju flytningar på cd9 och stegringen började då med. Så nu långa väntan på BIM bara...

Håller alla tummar & tår här..
  • bluebird6

Efter flera år med MF och MA så plussade vi ju äntligen igen på julafton. 

Nu idag fick jag se ett tickande hjärta på vul. Så häftigt.
    grät så de knappt kunde mäta men det verkar stämma med senaste mens.
    fattar inte riktigt hur de räknar men strunt samma. 

Så 30/8 (snitt så kanske 15/8?) om allt går vägen..

Fortsätter kika in för att se hur det går för er.. 

Lycka till. Håller tummar & tår för er allihopa.

• bluebird6
    Too tiki skrev 2017-01-10 12:46:26 följande:
    Så härligt att få se hjärtat ticka :) Njut nu att din graviditet och hör gärna av dig om hur det går för er. Kramar
    Absolut.
    var så skönt att hitta denna tråden, att man inte var ensam om att behöva kämpa emot åldern för att få ett efterlängtat +
    Nykär15 skrev 2017-01-10 13:26:29 följande:
    Åh vad skönt se hjärtat slå Hjärta nu ska det gå vägen! Grattis!
    jag hoppas det.
    Dum som man är så läser (iaf jag) massa statistik istället för att njuta. 
    Men ska försöka fokusera på det nya livet istället:) 

& hoppas jag ger er alla lite hopp. Vi har verkligen försökt flera år.. 

Snart är det er tur.

.. 
  • bluebird6
    wa76 skrev 2017-01-10 19:43:56 följande:
    Underbart att ni fick se lilla hjärtat slå! Att få se det är ju så magiskt även i vanliga falll, men när man försökt så länge och gått igenom flera MF och MA så går ju säkert inte ens att beskriva den känslan! Så så glad för eran skull! <3
    tack så mkt. Fortfarande svårt att tro det. 
    ska göra kubtest om några veckor, antar det blir mer påtagligt då. 
  • bluebird6
    Rosenlarv skrev 2017-01-12 14:20:29 följande:

Hej, tyvärr blir det ingen bebis denna gång. Graviditeten hade trots allt illamående och alla symptom avstannat i v 6. Ligger hemma och har fått cytotec. Så ledsen och förvirrad. Att kroppen kan luras så. Inte minsta tecken på att något var fel.

Nä men fy... sTackare.. 

Vet precis vad du går igenom.. Snacka om att känna sig lurad. 

Jag vet att det är så jäkla klen tröst men i sep när det hände oss så sa de att vi skulle vara "tacksamma" för en del kan gå ända till RUL med symptom o allt och ändå är det ett MA. 

okej att man får + på stickan bim och börjar blöda järnet efter nån vecka. MF innan v 12 det är ju ändå vanligt. Men hela grejen med MA är bara så fruktansvärt. man blir så jädra grundlurad. 

Hoppas det går så smidigt som det kan gå med cytotek och att allt är ute på återkollen sen. 
    ge dig lite tid och sörj det som skulle blivit och sedan försök igen. 
    oss rekommenderade de att vänta 2-3 mensomgångar men jag vet flera som blivit gravida direkt igen utan mens emellan. Typ som kroppen redan är gravidinställd. 

Ma i slutet av sep. Jag hann få mens okt/nov innan plusset till jul.

beklagar!
  • bluebird6
    Rosenlarv skrev 2017-01-13 08:59:12 följande:
    Förstår att det måste ha varit jättetufft. Hade ett annat senare MA innan min stora tjej det var hemskt. På nåt sätt tar jag just nu detta med någon sorts ro även om jag grät floder igår. Jag har ju åtminstone ett gemensamt barn med min nuvarande man, vet ju att ni kämpar för ert första. Det är så frustrerande när längtan, väntan hopp och besvikelse tar upp hela ens tillvaro. Är ju själv tillbaka i den karusellen igen och kommer nog säkert verkligen vara 38+ innan det tar sig ordentligt:( är ju "bara" 37,5. Min kompis som är 40 hade ett MA och ett missfall förra året men är nu gravid i v 20 så det finns hopp! Kram
    Morrn.. 

Hur mår du idag? 

Jag hade 2 MF och ett Ma förra året och 3 månader efter Ma så plussade jag igen. Blir 39 år nu 2/3 så visst blir det fler chanser. För dig och er allihopa. 

Väntat på syskon till vår son på 8 år i evigheter. Ingen vet varför det bara blev Mf och när vi väl fick en utredning så hade jag en graviditet på G som stannade kvar iaf ett tag innan Ma. Och nu vet jag jag ju inte detta gången heller hur det går, men får försöka tänka positivt inför kub och att liten lever fortf då. 

Kikar in och ser hur det går för er. KRAM
  • bluebird6

Hejsan.. 

Tråkigt att det inte blivit fler plus här är. 
    Men ni kämpar på och verkar vara vid gott mod?!

Vi plussade ju äntligen igen på julafton efter senaste MA i sep. 

Nu sitter jag här och väntar på skrapning igen.
    Började blöda i helgen, skulle gått in i v 11 (10+0) i tisdags men istället konstaterade de att fostret dött i vecka 8 igen. 

Jag vet varken ut eller in och har knappt orkat tänka på några dagar. Provade Cytotek igen denna gången då det räckte med det sist. Men grynet denna gång är envist kvar. Vilket jäkla påfund MA är. 

haft 2 Mf innan i v6-7 och då kom liksom allt ut direkt. Kroppen slutade tro att den var gravid. Men det här att sitta med gravsymptom och vänta på att det ett dött foster ska komma ut är fan rena tortyren. 

Det var ju inte så här det skulle bli. Hur vågar man försöka igen? 

Känner mig rätt hopplös. Denna gång ska vi iaf få hjälp med en utredning då det är 4:e gången på raken. Inga problem att bli gravid trots åldern men att få behålla våra hjärtegyn börjar kännas omöjligt. 

men då måste man vänta på utredning 4-6 v så jag hinner få en mens. Men snart 39 och det känns som varje månad räknas. 

• bluebird6
    Too tiki skrev 2017-02-02 12:54:40 följande:

Beklagar verkligen Gråter Har ju själv aldrig haft dessa problem men det var ju många år sedan jag var gravid så skulle jag nu bli det räknar jag att åldern gör att det inte blir lika lätt att behålla en graviditet. Hoppas verkligen ni orkar kämpa vidare men förstår om det inte känns så aktuellt just nu Hjärta

Nja, vid gott mod är jag inte, tror inte det blir ngt denna månad heller. Fick mkt mindre äl sekret av pergo denna månad så nästa kör jag utan och hoppas sen att jag får någon att skriva ut letrozol till mig istället...

Många styrkekramar Hjärta

Ja här går vi och väntar på Äl. sedan Bim och sedan att man ska nå v 12 och därefter någon gång. Det är väl bara att börja om och hoppas på det bästa. 

vad är letrozol? Jag har inte blivit erbjuden något innan trots ålder och upprepade Mf/MA. 

Håller tummarna. Har fortsatt kika in här även om jag inte skrivit aktivt. 
    wa76 skrev 2017-02-02 13:45:11 följande:
    Nej, vad hemskt :( Många styrkekramar till dig <3
    Här är det segt, haft mens tre gånger sedan senaste missfallet i vecka 10, inte lyckats bli gravid. Känns just nu att mina chanser att bli gravid är lika stora som att vinna på lotto... man vill bara ge upp.
    Ja, väntan på det där plusset är fruktansvärt. Vår son är 8 år och både han och vi längtar så vi går sönder efter ett syskon, men det vill sig bara inte..

Du kanske behövde lite tid på dig att "läka" denna gången. Det kommer nog ska du se. Jag hade ett missfall förra julen sedan blev jag inte gravid förrän juli. 
    Det låter ärtigt, men kämpa på!
    valere skrev 2017-02-02 15:08:23 följande:
    Usch så hemskt, beklagar verkligen! Hjärta Har du provat Progesteronkräm? Vet att det ska kunna motverka missfall.
    Tack..
    Ska få göra en utredning nu och blir jag gravid innan den är klar så ska jag få hjälp med hormoner, trombyl och något mer som skulle hjälpa immunsystemet. 

Jag trodde man bara använde progesteron framtill en viss tidpunkt i cykeln? Att det kunde hjälpa en att bli gravid, inte förhindra mf? Får kika på det. 
    Har som sagt inga direkt problem att bli gravid om vi verkligen försöker, men får inte behålla dem. 
  • bluebird6

God förmiddag!

Håller tummarna fö Er Too Tiki och Nykär.. 

Hemma sjukskriven denna veckan ut så jag kan få vila, gråta och fundera färdigt på om man vågar försöka igen... 

Hur vågar man försöka? Jag tänkte verkligen att denna gången var det vår tur. Att det inte kan sluta på samma sätt. 

Vänta på utredning flera veckor och sedan på svar?
    eller försöka direkt och ta emot all den hjälp de erbjuder under graviditeten? 
    Hormoner, blodförtunnande och ev hjälp mot immunförsvaret.

Jag fixar inte en gång till att nästan ta mig till Kub och sedan göra vul som visar att fostret dött v 8. Får vul då och då pga upprepade mf.
    nu senast var det ju v v 11 ()10+0 och snart dags att ta prover inför kub. Så jäkla arg och besviken på min kropp. 
    man känner sig så jäkla misslyckad. 

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.