Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

38+ och försöker bli gravid.

Milou3 skrev 2017-12-06 15:29:01 följande:

Jag tycker du ska börja tempa. Hade jag inte gjort det denna månad hade jag aldrig trott jag hade haft äl. Det var verkligen på håret att jag började med kortisonet.

Jag är bara i V.4+5 :) så är fortfarande rätt nojig mellanåt.

Bokat in tid för VUL 21:a dec så hoppas allt går bra tills dess. Blir en milstolpe i denna graviditet helt klart.

Men jag mår bra! Kanske lite för bra : / mest ömma och svullna bröst, trött och hungrig. Det där ihållande illamåendet har inte kommit i gång än. Möjligtvis det som oroar mig.

Mitt illamående har alltid börjat efter v 6+ och några dagar, så det behöver inte betyda nåt. Det ska gå bra denna gången, skönt ha ett VUL snart.

Jag är v 39+4 idag, fick hinnsvepning igår och hade duktigt ont på kvällen, men idag är det som bortblåst...

Liten skattades till 3,8 kg på TUL så är en färdigbakt bebis därinne helt klart med tjocka goa kinder och plutmun <3 vill träffa liten nu och se vem det är!
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-12-07 20:36:08 följande:

Smurfen11: nä tar inga Lutinus. Skippade även Trombylen. Blir det mf så går jag dock all in med allt nästa gång!

Att du vågar chansa när du väl blivit gravid! Jag såg allt sådant som livlinor och vågade inte missa någon tablett. Men kanske räcker Prednosilon, inte så insatt i hur de verkar. Men varken Lutinus eller Trombyl gör ju nån skada även om de inte skulle behövas eg...
  • Nykär15

11/12 blev igångsatt när vi vart inne för lite diffusa värkar. Värkarna startade ordentligt vid 21.00.

22.40 började de lägga EDA, 22.50 gick vattnet när läkaren var klar och på 10 minuter fick vi en så efterlängtad son som är född 23.00. Så EDA:n hann inte göra nytta. Trött och lycklig <3 3510 gram och 51 cm lång

• Nykär15

Tusen tack alla! <3 Går inte beskriva lyckan! Är jättenöjd med förlossningen även om det gick rasande fort.

Milou: hoppas inte blödningarna innebär mf, hoppas VUL visar en levande graviditet <3

• Nykär15
    Too tiki skrev 2017-12-13 16:03:10 följande:

Har parat med kliniken nu och och de kommer köra det korta protokollet på mig. Dels pga att jag nyligen ätit pergo, men också för att deras erfarenhet är att det brukar fungerar bättre för oss äldre, även om det för vissa fungerar bättre med det lång protokollet.

Jag ska ta Menopur, något som de också menar på funkar bättre för äldre och det ska jag börja med i början av menscykeln. Skulle resultatet inte bli bra med det korta, då övergår vi till det lång månaden efter.

Känns bra att börja med det korta för min kropp brukar ju reagera negativt på stimulering.

Meeen det bästa av allt, jag får starta direkt nu när min mens kommer igång

Hade sån tur att jag nyligen tagit nya prover på sköldkörteln mm och de såg bra ut så vi kan börja direkt

Så på fredag åker vi till Danmark. Måste sjukskriva mig för vi en massa deadlines som ska bli klara före jul och ingen på jobbet vet om att vi försöker få barn.... Men vad fan, det skiter jag i, kan inte förlora en enda dag till, detta är viktigare än allt just nu

Fantastiskt ju! Vilken härlig julklapp, grattis till ivf-start! Håller tummarna för er <3
  • Nykär15
    Rindi skrev 2017-12-15 13:01:43 följande:

Grattis, vad skönt att höra!!

Just nu är det ganska mycket positivt i tråden väl? Några VUL som har gått bra och ytterligare plus, Nykärs bebis har kommit och Too tiki är i Danmark och skruvar upp volymen, samt några nytillkomna hjältar!

Precis min tanke! Stort grattis till nya plus, lyckade VUL med små kommande bebisar!!

Jag njuter av vår skatt, läker bra trots grad 2-bristning och pumpning av mjölk funkar bra denna gång så han äter mest min mat. Han har fått namnet Milo <3 så kär i min bebis!
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-12-17 08:44:07 följande:

Vackert namn! :)

Tack!
    Rindi skrev 2017-12-17 09:25:43 följande:

Det låter fantastiskt (Ok, inte bristningen...) och vilket fint namn!

Haha nä inte bristningen, men han mådde ju dåligt på slutet så hag ville hellre bara ha ut han än att vänta och slippa brustningen. Två krystvärkar så var han ute :) galet snabb förlossning, men bästa av dem med hur jag mår nu efter.

Så roligt med mycket positivt i tråden just nu!!
  • Nykär15
    InaLo skrev 2017-12-17 21:23:56 följande:

Har inte skrivit i denna tråd sedan i början men jag brukar läsa. Var aktiv i början.

Läste att du hade ett amh på 0,29 och har försökt i två år.

Själv har jag ett amh på 0.3 och ett fsh på 26 så de är inga roliga siffror. Fyller 40 i februari. Men jag är gravid i vecka 8 nu efter 17 försök så omöjligt är det inte.

Åh jag minns dig väl <3 vad roligt att höra att du äntligen är gravid, stort grattis!!!
  • Nykär15
    Flisan41 skrev 2017-12-18 16:23:01 följande:

Skulle vilja veta hur ?gamla? alla är i denna tråd! Själv är jag 42!

Jag är 40 år och hade äl som resulterade i Milo på min 40-årsdag i Barcelona <3 bästa presenten som gick att få! Så blir 41 år i mars och Milo är nu 1 vecka och 1 dag gammal. Tänker mycket på allt vi gått igenom sista två åren innan han iom till oss...både glädje och djup svart sorg. Så otroligt tacksam för vår prins <3
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.