Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

38+ och försöker bli gravid.

Testar med stegring 10-12 igen...fl alltså...

• Nykär15
    Milou3 skrev 2017-11-15 10:57:55 följande:
    Jaha ja då var det kanske 3+ som du fick ett par dagar efter Bim som jag blandade ihop :)

Men tycker ändå man ser många som får gravid 1-2 runt bim här på fl!
    Ja att få 1-2 på BIM är helt normalt! Kan handla om nån dag så slår det om. Jag testade digitalt igen först när jag var i v 6+0 och fick då 3+. Så efter BIM väntade jag två veckor med test och försökte slappna av bara.....
  • Nykär15
    Hemflyttad skrev 2017-11-15 11:09:48 följande:

Nykär - ja, jag hade för mig att du hade starka test väldigt tidigt. Vi får väl se hur det går, det viktigaste är så klart att det går upp.

Jag testade inte med morgonurin utan väntade till nästa, så det borde ha varit koncentrerat och bra. Sover verkligen som en kratta just nu.

Om jag testar digitalt på lördag borde det i alla fall visa 2-3. Annars räknar jag med att det är kört. Det var det som hände när jag fick missfall i februari, fick ett helt OK streck på ÄL+15 och sedan 1-2 på ÄL+18. Då visste jag att det var kört, väntade ett par dagar och då stod det "inte gravid".

Tänk vad trevligt det vore om man bara kunde glädjas när man plussade ...

Hur det än går har jag i alla fall tillfört en del spänning och underhållningsvärde till tråden de senaste månaderna! Skrattande

Jag håller tummar och tår för en fin ökning och att det snart slår om till 2-3! Det är ju er tur nu och ja spänning har du verkligen tillfört. Tror de flesta i denna tråden kan skriva under på att man inte kan glädjas när man väl får plus...då väntar låååånga veckor av oro över om det ska stanna kvar, hjärtat ska slå osv...och jag slappnar inte av än...räknar ner dagarna och bara hoppas att allt ska gå vägen och att vi snart får se vem Grynet är Hjärta sjukt påfrestande graviditet har detta varit, men samtidigt den jag varit allra mest tacksam för och njutit av varenda dag som gått och för varje spark jag får. Men varje morgon innan hen vaknar står mitt hjärta still och jag har svårt att andas...den är en liten sjusovare på morgonen och det stressar mig nåt galet innan jag får första sparken....

Det ska gå vägen för dig denna gången Hemflyttad Hjärta

• Nykär15
    Milou3 skrev 2017-11-15 14:59:25 följande:

Lille söta läkarfarbror. "Lyckas du nu så är jag nästan värd att bli gudfar" :)

Hehe. Håll tummarna nu att denna kombination hjälper!

Verkligen en toppendoktor du har hittat som skriver ut till dig! Håller tummarna!

Har själv precis slutat med Trombylen...
  • Nykär15
    Zora skrev 2017-11-16 08:53:39 följande:

Ok.. nu börjar spekulationerna igen.. vet inte vad jag ska tro. Äl +9 och testet ser ut så här

Det finns ju något där. Helt klart! Men är det fel på mina tester kanske? Jag fick ju svaga streck förra månaden också?? Fast det kan ju ha varit en kemisk graviditet? Eller är det här också nåt kemiskt? Eller är det rent av på riktigt??? Jag känner mig mest förvirrad...

Helt klart ett streck, grattis!!!
    DragonWoman skrev 2017-11-16 13:32:40 följande:

CB early... Fl drar ju ner kvaliteten nått sjukt så ökade kontrasten..

Nu hämta trollen på dagis...

Skulle inte lita på dessa, CB är riktiga skittest (förlåt) enligt mig att testa tidigt med. Försök få tag i något med röda streck ist, ex Predictor Early som brukar finnas på Kronans apotek, kolla saldo på nätet brukar funka. Lättare att tyda och ger inte den spökskugga som CB ofta ger
  • Nykär15
    DragonWoman skrev 2017-11-16 15:51:24 följande:

Har ett PE hemma som jag funderar på att ta imorgon eller så använder jag babyplan testa tidigt.. Beslutsångest men är det något så borde det synas mer imorgon..

Låter som en bra plan!! Håller tummarna!!
  • Nykär15
    Zora skrev 2017-11-17 07:57:45 följande:

Visst har det ökat? Borde väl betyda att det inte är spökstreck iallafall va? Det har inte hunnit torka på bilden

Ja absolut en ökning!! Stort grattis!!!!
  • Nykär15
    Hemflyttad skrev 2017-11-18 12:54:48 följande:

Nej, det var tre dagar sedan senaste testet och det är mycket svagare. 17 dagar efter ÄL idag.

Håller tummarna för dig nu, det skulle ge mig lite hopp!

Beklagar, hoppades verkligen gör er skull nu!
  • Nykär15
    Zora skrev 2017-11-21 07:15:00 följande:

Vet att testernas styrka kanske inte har någon betydelse för om det blir missfall eller inte, men den här gången har dom ökat väldigt mycket bättre än vid de två missfallen. Det känns lite bättre iallafall :) Vid de två tidigare gångerna har testerna på Äl+13 (första MA:t) och äl +16 (andra MA:t) varit ungefär lika starka/svaga som nu på äl+11/12.

Jättefin ökning! Håller tummarna!
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.