Inlägg från: Anonym (Sanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sanna)

38+ och försöker bli gravid.

nypan78 skrev 2019-05-01 21:06:49 följande:

Nej inte försya, men haft mf och yngsta är 4,5 år. Jag har lågt amh och läkarna sa att tiden rusar för mig.

Hur är ditt amh?

Jag vet inte riktigt vad det ska ligga på för åldern. Jag är 41 och har 0,56. Den ivf sköterska jag pratade med tyckte det var ett okej värde.
  • Anonym (Sanna)
    nypan78 skrev 2019-05-02 14:15:19 följande:

Jag har 0.8 men man kollar alltid med UL också. Nu fick jag positivt på digitala också så man ska aldrig ge upp. 20:e maj vet jag mer

Grattis!

Har ni försökt länge nu?
  • Anonym (Sanna)
    Babycakes79 skrev 2019-05-05 12:18:21 följande:

Fick mensen igår så känner mig nedstämd som sjutton.

Fyller 40 i år och sambon är 35, har två barn sen innan och min sambo har inga. Stora drömmar om ett gemensamt.

Det här blir tredje försöket.

Nästa BIM 1/6

Kram. Det är så trist när mensen kommer. Hoppas maj blir er månad istället.

Själv inväntar jag (inte) bim. Tror inte det här tagit dig denna gång.
  • Anonym (Sanna)
    Lindsey77 skrev 2019-05-07 11:28:30 följande:

Jag har provat diverse saker. Men jag gjorde lite tester hos Werlabs och det visade sig att mitt TSH värde låg på 3,5. I fertilitetssammanhang ska det helst ligga under 2,0. Men enligt vårdcentral är 3,5 normalt. Läste då att man kan sänka det med zink. Blev gravid 6 mån efter att jag börjat med dem. Inga missfall efter jag började med dem. På inskrivningen hade jag ett värde på 1,9. Mitt största problem är inte att bli gravid, utan att inte få missfall. Jag provade även en massa progesteoronkräm. Vem vet om det har hjälpt eller om jag behållt denna grav ändå. Kan även berott att de andra äggen hade kromosomfel då äggen ska utvecklas vidare 10 dagar efter befruktningen, och de utvecklades inte i mitt fall. Har fått fyra missfall i exakt vecka 4+3. Till slut kom guldägget. :) Trots att det verkade hopplöst... efter de fyra missfallen trodde jag att det var kört. Men man ska veta att efter 40 slutar många graviditeter i missfall, så är ett av tio ägg bra är det ju bara att försöka om och om igen.

Så fortsätt bara, mycket som ska klaffa för att det ska bli ett barn. :)

Helt otroligt du kunde sänka tsh med zink. Superbra!

Jag äter levaxin, smörjer med progesteron men vi lyckas tyvärr inte träffa guldägget. Jag tycker det är konstigt att jag inte ens blivit gravid de här åren vi har försökt. Kanske mannens spermier är helt slut också.
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Smurfwen) skrev 2019-05-07 18:34:53 följande:

Gå och gör en fertitlitetsutredning? 

(båda två såklart)

Det är väl nästa steg, eller snarare ivf, men där är vi inte än.
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Smurfwen) skrev 2019-05-07 21:22:39 följande:

Förstår. Är nog en mental process det också. 

Vad jag uppfattat gör man en utredning innan man kommer till IVF-kö. Efter man är 35 år står det att man kan söka fertilitetsutredning för IVF om man testat i 6 månader utan lyckat försök, under 35 år så står det att man ska ha försökt ett år.

Lycka till!!!  Hoppas det går vägen för er nu i maj!

Vi har inte bestämt oss för ivf utan har ju tänkt att blir det så blir det. Jag har varit till privatgyn och kollat upp vissa delar men de har tyvärr inte varit så "hjälpsamma". Beslut om ev ivf får bli efter sommaren.

Hur mår du nu?
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Smurfwen) skrev 2019-05-08 07:39:11 följande:

Har din man kollat sig?

Minns man kan bli lite "seg"

Min man har inte kollat sig nu. Jag har ju främst tänkt det beror på min ålder, äggen osv. Men kan ju vara en kombination för han är ju några år äldre.
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Smurfwen) skrev 2019-05-08 20:35:08 följande:

Se till att han får ändan ur och provar!

Han kanske är rädd för att göra en utredning och drar sig för det pga det? Men jag tycker du ska va lite tuff i detta, han vill väl också ha barn? 

Förlåt om jag lägger i ditt privatliv, men tycker han kan göra det för er som kämpat så. 

Vi kommer göra en fertilitetsutredning ifall vi väljer ivf. Det blir i så fall efter sommaren. Nu kör vi på som vanligt och hoppas på det bästa.
  • Anonym (Sanna)
    Charlieellerså skrev 2019-10-18 08:09:09 följande:

Jag är 39 och nu i v 10 så här har det gått bra än så länge. Jag håller tummarna för er andra som försöker <3

Så roligt! Grattis!

Vi har ännu inte på ett plus.
  • Anonym (Sanna)

Nykär vilken chock! Tur att allt gick bra men såklart synd på vägledaren. Minns dig från förra omgången. Tänk att er kille redan är två år.

Kul ändå att ni nog vill försöka på en till.

• Anonym (Sanna)
    Guldfisken1 skrev 2021-08-10 21:05:06 följande:

Gammal tråd som dök upp. 

Hur har det gått för alla här inne? 

Blivit gravida eller rent av redan fått er efterlängtade bebis? Vid vilken ålder då och vilken väg tog ni isf? Kramar! 

Jag plussade vid 43 år. Körde en dubbelkur letrozol och då släppte guldägget och guldspermien hittade fram. Min bebis är 3 månader nu.
  • Anonym (Sanna)
    Guldfisken1 skrev 2021-08-14 01:22:53 följande:

Åh stort grattis!!

Vad är letrozol o var kan man köpa det?

Var det naturligt eller fick ni hjälp? Fick du bebis vid 44år då? Så glad för er skull. ?

Letrozol ger ägglossningen en extra skjuts, kanske något som behöva när man är över 40, det är läkare som skriver ut det. Kontakta en gynekolog och hör dig för om de kan hjälpa dig.

Utöver tabletterna så sexade vi på som vanligt hemma. Har fyllt 44 nu.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.