Lindsey77 skrev 2019-05-07 11:28:30 följande:
Jag har provat diverse saker. Men jag gjorde lite tester hos Werlabs och det visade sig att mitt TSH värde låg på 3,5. I fertilitetssammanhang ska det helst ligga under 2,0. Men enligt vårdcentral är 3,5 normalt. Läste då att man kan sänka det med zink. Blev gravid 6 mån efter att jag börjat med dem. Inga missfall efter jag började med dem. På inskrivningen hade jag ett värde på 1,9. Mitt största problem är inte att bli gravid, utan att inte få missfall. Jag provade även en massa progesteoronkräm. Vem vet om det har hjälpt eller om jag behållt denna grav ändå. Kan även berott att de andra äggen hade kromosomfel då äggen ska utvecklas vidare 10 dagar efter befruktningen, och de utvecklades inte i mitt fall. Har fått fyra missfall i exakt vecka 4+3. Till slut kom guldägget. :) Trots att det verkade hopplöst... efter de fyra missfallen trodde jag att det var kört. Men man ska veta att efter 40 slutar många graviditeter i missfall, så är ett av tio ägg bra är det ju bara att försöka om och om igen.
Så fortsätt bara, mycket som ska klaffa för att det ska bli ett barn. :)
Helt otroligt du kunde sänka tsh med zink. Superbra!
Jag äter levaxin, smörjer med progesteron men vi lyckas tyvärr inte träffa guldägget. Jag tycker det är konstigt att jag inte ens blivit gravid de här åren vi har försökt. Kanske mannens spermier är helt slut också.