Inlägg från: Anonym (Sanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sanna)

38+ och försöker bli gravid.

Lindsey77 skrev 2018-11-13 20:53:05 följande:

Vet inte om ngn kommer ihåg mig, men nu är jag gravid igen för femte gången det senaste året. :) Haft fyra missfall där jag fick svaga plus före BIM, och på BIM var plusset nästan inte synligt. Alla missfall i v 4+3.

Denna gången fick jag ett starkt plus på BIM som håller i sig, så jag hoppas förstås extra mkt den här gången. Är 41 år, så äggkvaliten är väl inte den bästa. Vecka 4+2 idag, dagarna går verkligen sakta nu...

Jag minns dig. Grattis! Håller tummarna nu det håller i sig.
  • Anonym (Sanna)
    Lindsey77 skrev 2018-11-14 07:06:59 följande:

Nej, vi försöker få en sladdis. Har redan fyra barn, så det är ingen katastrof om vi inte lyckas, men en stor guldkant i livet om vi lyckas. :)

Känner detsamma! Längtar så efter en till men är lycklig över de jag har.
    cilia81 skrev 2018-11-14 15:49:15 följande:

Hejsan

Jag känner som du oxå. Jag har 4 barn den yngsta är 8 år, men jag känner mer nu är jag är lite "äldre" att jag verkligen vill ha en till liten sladdis. Har inte haft sådan här stor längtan förut. Men bara för jag har sådan längtan kanske det inte blir något. Men blir det inget är jag otroligt tacksam för dem 4 barn jag har fått. ????

• Anonym (Sanna)

Här i huset är vi förkylda så få se om det blir nåt alls. Det är mannen som har feber så just nu har han ingen ork. Planerar i alla fall för lördag och måndag. Då borde vi pricka in äl.

• Anonym (Sanna)

Gynläkaren jag träffade nu menade att det var normalt att det kan ta 1,5-2 år också när jag tog upp att det tagit så lång tid. Jag tycker det är så underligt att jag inte alls blivit gravid under de här åren. Misstänker att jag varit gravid en gång pga vissa symtom men då kom mensen någon dag tidigare men det var för mer än ett år sen.

Det känns hopplöst att det någonsin ska ta sig men samtidigt hoppas jag på guldägget.

• Anonym (Sanna)

Hur är det med alla? Är äl nära?

Jag har äl idag eller imorgon. Har inte hemma några test så kan inte kolla fast jag brukar alltid missa stegringen när jag testar. Känner av äl rätt tydligt. Nu gäller det att pricka rätt. November är vår månad.

• Anonym (Sanna)
    Anonym (Varför går det inte?) skrev 2018-11-20 13:50:05 följande:

Hej på er!

En liten uppdatering från mig. Graviditeten tickar på och jag är nu i vecka 11. Håller alla tummar för er andra. 

Härligt!
  • Anonym (Sanna)

Jag har molvärk/mensvärk, mest i ryggen men lite i magen också. Så här brukar jag inte ha, är ju bara på äl+3-4 någonting. Så jag googlade och fann några som också haft så. Får hålla tummarna det är ett gott tecken.

• Anonym (Sanna)
    cilia81 skrev 2018-11-24 08:00:53 följande:

Jag håller tummarna att det är ett bra tecken. Själv har inte min mens kommit ännu, men det blödde varannan vecka under 1 månads tid. Så vet inte riktigt vad den håller på med.

Men lycka till..

Hoppas mensen stabiliserar sig. Ett tips är att äta rosenrot som ska göra att cykeln kommer igång som den ska.
  • Anonym (Sanna)

Det blev inget denna gång heller. Haft den klassiska psm:en så vet att mensen kommer imorgon. Jag hann hoppas så mycket i och med den konstiga mensvärken efter äl. Så försök 190 (känns det som) i stöpet.

• Anonym (Sanna)
    Anonym (43+ önskar sladdis) skrev 2018-12-03 01:34:50 följande:

Äl imorgon om cykeln håller sig stabil men maken är bortrest så vi kommer inte kunna få till det denna äl heller... Suck!

Ska bli skönt när detta projektet är klart för honom så vi kan börja försöka på riktigt.

Spännande ändå att fortsätta tempa och följa cykeln då den sedan uttag utav hormonspiralen i augusti för varje månad som går blir lite mer lik så som det var innan jag satte in den. Nu sist var första gången som mensen höll i sig i fyra dagar och inte typ två som i början.

Någon annan som det tagit tid för för att få igång cykeln på riktigt efter uttag av hormonspiral?

Jag har haft hormonspiral. Tror cykeln kom igång rätt bra ändå, tog ca två månader, men den har blivit kortare än innan. Det kan i och för sig bero på åldern. Mådde inte så bra av spiralen, skyller lite på den att ingenting händer, fastän jag vet att det inte är så egentligen.

Hoppas din cykel snabbt är tillbaka som den ska.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.