Inlägg från: Anonym (Sanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sanna)

38+ och försöker bli gravid.

Jag är cd 14 men tror jag räknar äl imorgon. Det är mer sekret nu än tidigare i veckan. Får väl se hur det artar sig.

• Anonym (Sanna)

Bästa kommentaren om äggrika påsken. Hoppas verkligen på det.

Jag har också hållit graviditeten hemlig till åtminstone v 12 för vänner och släkt. Fast till min mamma och syrra har jag berättat några veckor tidigare. Om jag blir gravid nu måste jag nog berätta på jobbet rätt tidigt så de hinner fixa en vikarie. Förra gången jag blev gravid var jag föräldraledig så då fanns ingen brådska berätta.

• Anonym (Sanna)

Hemflyttad: det var så jag gjorde nu (testade två gånger) både fredag och lördag. Men bara en gång i torsdags. Mest troligt var stegringen i fredags.

Ett digitalt skulle vara lättare att tolka men jag känner inte för att lägga pengarna på dem eller en fertilitetsmonitor. Jag märker oftast av äl tydligt men som sagt får väldigt sällan utslag på äl test.

• Anonym (Sanna)

Tycker också sekretet är som vanligt, särskilt det trådiga. Ibland är det lite knepigt men då tror jag det kan bli två äggsläpp eller så beror det på att det håller på avslutas. Hoppas inte det sistnämnda, vill ju hinna få en bebis först.

Då lyckades ni tajma in bra Malou. Håller tummarna!

Vi missade chansen igårkväll så försöker på nytt ikväll. Antingen har inte äl varit igårkväll utan idag så vi prickar eller så lyckas vi få till det timmarna efter äggsläpp så det ändå kan träffas rätt. Får hoppas på det bästa!

• Anonym (Sanna)

Det blev inget igår heller. Det känns surt men så är det ju ibland. På natten hade jag ont så undrar om det var äggsläpp då, svårt veta exakt. Men vi fick inte till en bra omgång denna månad.

• Anonym (Sanna)

Typisk äggen var på fel sida Hemflyttad. Du får hoppa på det bästa.

• Anonym (Sanna)

Jag har haft en liten ljusrosa blödning i samband med äl men väldigt sparsam. Kroppen är verkligen lurig. Håller tummarna för dig!

• Anonym (Sanna)

Ny har jag molvärk så kanske äggsläpp nu. Eller igår eller ingen alls. Verkligen en konstig cykel. :-/

• Anonym (Sanna)

Det blev inget igår heller men ikväll så bara måste vi ju även om jag tror det är försent. Vi får ta nya tag i maj istället.

• Anonym (Sanna)

Bluebird: du förstör inte stämningen. Alla känslor är okej. Vilken kämpe du är! Tänker det måste vara skönt veta att nästa gång får ni ett läkemedel som ska förhindra ytterligare mf. Men såklart tungt med det ni gått igenom. Styrkekram!

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.