Inlägg från: InaLo |Visa alla inlägg
  • InaLo

38+ och försöker bli gravid.

Rosenlarv skrev 2016-12-01 15:01:46 följande:

Orkade inte vänta. Känner mig som en sån testknarkare;). Gravid är jag hur som helst. Känns fantastiskt!

Körde ju denna månad med progesterall, vitaminer, trombyl och spermievänligt glidmedel. Svårt att veta vad som hjälpte eller om det var slumpen... Hoppas nu bara att det lilla fröet vill stanna och växa till sig. Risken för MF äg nog rätt hög med tanke på att jag haft två tidigare och min ålder. Oavsett hur det går kommer jag följa er andra och hålla tummarna för er! Tack för allt stöd <3

Skönt med när det faktist står med ord, Gravid.

Nu hoppas vi på en liten agustibebis!

Räknar med äl fredag-söndag. Tur att mannar ledig i helgen så att man kan mysa på. Lite svårt när äl är på vardagar och jag jobbar natt och sambon dag. Då är det svårt att få till det. Men nu kommer han inte undan. Vi har redan börjat värma upp.
  • InaLo

Får jag fråga varför man tar trombyl. Vad ska det ge för effekt.

Äl i går enligt FF så nu börjar den långa väntar. Desember brukar flyta på bra. Så det är väl tur.

• InaLo
    Anonym (Jessica) skrev 2016-12-04 12:12:45 följande:

Är såå orolig och ledsen nu!

Vaknade tidigt i morse och blödde, färskt blod, inte mycket. Lyckades somna om, vaknade och tänkte att det var en mardröm, men nej, brunröda flytningar när jag torkade mig!

Vad ska jag göra??

Står inte ut med rädslan, har redan haft två missfall, och sambon har sagt nej till fler försök om det blir ett tredje.

Ska jag åka till gynakuten? Sist jag var där sa de att kroppen klarar missfall själv, och att det är onödigt att åka dit..

Usch jobbigt! Det är väl inte mycket till tröst att säga att en blödning inte måste betyda MF. Grönduvan som var här blödde ju i början och hon har ju sett sin två små hjärtan nu. Du kan ju tyvärr inte göra mycket. Tiden får visa. Håller tummarna för dig!
  • InaLo
    Anonym (Jessica) skrev 2016-12-05 11:13:48 följande:

Tack för alla fina svar!

Åkte till gynakuten i natt, kunde ändå inte sova...

Läkaren kunde inte se varifrån blödningen kom, men allt såg bra ut med graviditeten, den lilla krumeluren var precis lagom stor för vecka 8, och hjärtat blinkade som det skulle!

Vad skönt!

Har själv haft mycket blödningar under två av mina graviditeter som gick vägen. När jag fick MF så krampade det och strålade ner mot i sidan av benen.

Så det blir nog bra.
  • InaLo
    Anonym (Jessica) skrev 2016-12-06 17:14:41 följande:

Tack snälla ni! Känner mig så glad nu!

Jag lämnar tråden nu, och letar upp en passande bf-tråd, men hoppas och håller tummarna för många fler plus här framöver! Kommer nog inte kunna låta bli att kika in ibland och se hur det går

Uppdatera gärna hur det går för dig, lycka till!
  • InaLo
    bluebird6 skrev 2016-12-11 09:59:53 följande:

Hur går det för er? 

Här dök mina Äl-tester upp i fredags. Äl skulle varit ons/torsd. 

Testade ändå fred och lördag men strecken är precis lite mindre röda än controllstrecket. Kan jag då räkna med att ÄL skedde ons som planerat eller ska jag fortsätta testa..

senaste mens 23/11-29/11

Hur sent efter mens kan man få äL egentligen? 

Puh en hel vetenskap detta.. 

Väntar ju på att få använda de andra teststickorna nu:) 

Köpte ett digitalt att spara till ca julafton:) 

Väldigt svårt att säga men för mig böjar det gå ner på äl dagen. Så det är fortfarande lite mörkt på äl dagen. Men alla är ju olika. Skulle tro att du haft äl i fredags eller lördags. Men svårt att säga eftersom man inte vet hur det såg ut innan. Jag hade inte kunna hållit mig från att testa i dag. Tänk om det visar jätte starkt o du missar det.

Äl+8 i dag och minst lika sken gravid som vanligt. Känner mycket i livmodern. Har även ont i brösten men det brukar jag ha fast denna gången strålar det ner i armhålorna. För tre dagar sedan drömde jag att jag födde en liten pojke(har tre tjejer) en snabb och smärtfri förlossning? Snäll kan det inte vara på riktigt nu.
  • InaLo

Tiden mellan mens och äl bör vara minst 12 dagar samma gäller lutealfasen. En kort cyckel tyder ofta på sämre äggkvalitet.

Angående tempmning så är rätt tid, bra sömn ej alkohol eller hårdträning kvällen innan viktig. Men det brukar räcka med en temp var annan och var tredje dag, disscarda om något inte stämmer. Vaginal eller anal temp är mäst pålitlig och har ofta stadigare kurvor.

• InaLo
    Too tiki skrev 2016-12-12 15:11:06 följande:

Tack för ditt svar :) Finns det något man kan göra för att förbättra äggkvalitén? Jag tog bidrottninggelé denna månad och rosenrot men vet inte om det gör någon nytta. Har även läst lite om DHEA som verkar positivt men är osäker på om jag vågar börja mixtra nu när jag ska börja med pergotime. Hur är det förresten med pergotime, förbättrar den äggkvalitén eller hjälper den bara kroppen med att ägglossa? Ber ursäkt över alla frågor men jag har läst och läst och blir alldeles surrig av alla bra tillskott man kan äta för diverse problem nu...Misstänker att mina ägg är skruttiga iom min ålder så det hade ju varit kanon om det gick att förbättra, frågan är bara med vad. Är också osäker på rosenrot och bidrottninggelé för de verkar mest vara för dem med långa menstruationer och det är ju inte det jag lider av precis då mina brukar vara runt 21-22 dgr. Denna gång fick jag ev. ÄL dag 13 istället för dag 10 el. 12 som förra månaden så ÄL verkar iofs blivit förskjuten vilket ju var positivt om dag 10 är för tidigt.

Någon här som tagit bidrottninggelé, rosenrot el. DHEA med pergotime eller liknande?

Jag tar tempen varje dag vid samma tid men har sovit väldigt dåligt vid ett tillfälle denna månad och då droppade tempen och dagen före ett glas vin och då steg tempen väldigt mkt dagen efter. Får nog avhålla mig från vid od. runt ÄL för det blir väldigt missvisande och hoppas att jag inte får någon dålig natt sömn för det verkar också påverka min temp väldigt mkt. Nu har jag äntligen fått min termometer med två decimaler och hoppas att det kanske kan hjälpa mig ytterligare för min kurva är väldigt hoppig.

När du väl tar ett utskriven läkemedel så ska du inte mixtra själv med hälsokost. Du kan ta det fram tills du börjar ta medicinen. Men annars att leva nyttigt med grönsaker, fullkorn frukter och balanserad kost. Inte förmycket kaffe och vin. Är väl det du kan göra när du välbörjar med medecin.
  • InaLo
    theLovelyJ skrev 2017-12-17 20:28:33 följande:

Trots mina kassa värden så kan jag inte låta bli att undra nu. Har sjukt ont i brösten, där nere känns det som att mensen kommer vilken sekund som helst och jag är på bim+2. Men nä, testet var negativt.

Jag och maken har pratat om att besöka Dr Nie. Känner ni till henne? <3

Har inte skrivit i denna tråd sedan i början men jag brukar läsa. Var aktiv i början.

Läste att du hade ett amh på 0,29 och har försökt i två år.

Själv har jag ett amh på 0.3 och ett fsh på 26 så de är inga roliga siffror. Fyller 40 i februari. Men jag är gravid i vecka 8 nu efter 17 försök så omöjligt är det inte.
  • InaLo

Hej alla!

Häftigt att se att denna tråd fortfarande lever. Jag var väldigt aktiv i den när den startade men efter att månad efter månad alltid få tant röd så minskade jag Tiden på Familjeliv. Men plötsligt en dag så var plusset där. På 17:onde försöket. Trots jätte högt fsh och väldigt lågt amh. I dag är min underbara dotter 7veckor gammal Och jag 40år. Kämpa på ni. Hoppas ni snart får era efterlängtade pluss.

• InaLo
    Anonym (Sanna) skrev 2018-09-18 21:58:38 följande:

Grattis till lilla tjejen! Minns dig, var också med från första tiden.

Nykär15 skrev 2018-09-19 07:07:43 följande:

Jag minns dig väl! Stort grattis till din dotter!! <3

Tack så mycket!

Hur länge har ni kämpat för ett pluss?
  • InaLo
    Nykär15 skrev 2018-09-19 12:57:42 följande:

Vi har redan fått vår guldklimp <3 han är 9 månader nu! Tog 2 år att få till honom... nu börjar jag bli smått sugen att göra ytterligare ett försök...blir ju 42 i mars så kanske för sent. Pratat om att ev försöka efter årsskiftet...jag vacklar i beslutet om jag vågar ge mig in i det igen, var ju så sjukt jobbigt i perioder. Och om jag orkar två små tätt, gillar eg att ha flera år emellan, men den möjligheten är ju förbrukad om vi vill försöka på en till...

Grattis! Vad kul. Ju tiden er en bristvara och man har ju hört att även trots hög ålder så är man mer fertil första året efter förlossningen, ja om det nu stämmer. Tycker också det är skönt med många år i mellan och har5,6och 7 år mellan mina. Skulle gärna haft en till men sambon är nog nöjd. Så jag får väl vara det med.
    Anonym (Sanna) skrev 2018-09-19 12:31:15 följande:

Nu är det lite mer än 2 år. Har fyllt 41 i år så tiden går.

Jobbigt när det drar så ut på tiden. Lätt att tappa hoppet. Har du sökt hjälp?
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.