Inlägg från: InaLo |Visa alla inlägg
  • InaLo

38+ och försöker bli gravid.

Nykär15 skrev 2016-11-09 13:13:31 följande:

Bara reserven ser de med det provet. Om man har bra på testet så har man ofta bra kvalité med, men de ska ju ta andra prover med så får väl kanske lite mer svar när de är gjorda.

Vi gör privat, känns som de går in lite djupare med provtagningar direkt än från de som jag känner som gjort via landsting. 

Jag har två barn sen innan med annan pappa, 5 och 8 år gamla. Jag och killen har 1 mf och 1 MA i bagaget i år...hade vart fantastiskt att bli gravid innan årets slut igen...bästa julklappen!

Vilket försök är ni på? Kollar no FSH?

Funderar också på att göra en koll om det inte tar sig denna gångrn.
  • InaLo
    Tvilling73 skrev 2016-11-09 15:56:35 följande:

Japp jag kör på det så får vi väl se

Om det är glad gubbe imorgon också då?? 

Är det bara att mysa vidare då eller??

Det är väl lika bra att köra de närmaste 2-3 dagarna och spara testen. Det är väl 24-48 timmar efter första gubben så om du skulle fått i går med så skulle det nu vara 0-24 timmar kvar. Så då är det ju 0-48 timmar kvar så 2-3dagars mys nu. Sätte i gång!
  • InaLo
    Anonym (Jessica) skrev 2016-11-10 11:52:12 följande:

Kände igår att jag var väldigt luktkänslig, och väldigt sugen på mjölk, vilket jag aldrig dricker annars. Var uppe på natten och drack nästan en liter mjölk. Testade i morse och det var positivt utan tvekan!! Hoppas verkligen att den stannar kvar denna gång!

Grattis vad kul!!!

Många plus hör i tråden. Hoppas det fortsätter så.
  • InaLo
    Tvilling73 skrev 2016-11-10 15:04:44 följande:

Blev en glad gubbe idag igen på ÄL testet.

Vi kör väl på ett par dagar... 

Tänk om det kunde bli plus efter detta nu då!!

Och grattis till alla andra som plussat

Ja!!!! Nu tar vi och plussar resten också!
  • InaLo
    Nykär15 skrev 2016-11-10 19:35:28 följande:

Fått svar på mitt prov, resultatet är mycket bra och min äggreserv är bra. Jade resultat som är ovanligt bra för min ålder = 2,1 (normal nivå när man är 30-32 år) - så jätteskönt!!!

Underbart, vad skönt. Då är det bara köra på.
  • InaLo
    GrönaDruvan skrev 2016-11-11 15:53:30 följande:

Är i vecka 5+5 idag och igår försvann illamåendet och idag kommer det blod, så nu sitter jag troligtvis här med missfall nr.3 sen april... Helt knäckt..

vad jobbig. Hoppas det bara är en liten skrämmas.
  • InaLo

Äl + 6 i dag. Blir väl test på torsdag fredag. Hur går det för er andra.

• InaLo
    GrönaDruvan skrev 2016-11-13 12:34:40 följande:

Jag vet inte vad jag ska tro.... Blödde ju lite i förrgår, men igår inget och idag inget än sålänge. Fortfarande ömma bröstvårtor och mår illa...kan ju faktiskt finnas hopp trots allt att den lille stannar.

O vad bra. Håller tummarna för dig!
  • InaLo
    Nykär15 skrev 2016-11-13 17:02:57 följande:

Verkar väl som äl kom till slut denna månaden ändå som det verkar. Så BIM 25/11. Måste ringa kliniken i morgon o säga till, bör börja med Lutinus gissar jag.

Bild överst i förrgår, sen igår och idag

Skönt att äl äntligen kom. Tråkigt om du behövt vänta till nästa månad.
  • InaLo
    pimpim78 skrev 2016-11-13 17:24:32 följande:

Vi ligger hyfsat lika jag är ovitrelle spruta +4.  Än så länge alldeles för tidigt att testa men snart bör nog sprutan vara ute ur kroppen. Tänkte börja testa på ons för att se att den går ur kroppen ordentligt för att sen kunna testa för grav.

Har dock en dålig känsla den här månaden, kan inte riktigt förklara varför. MEn de säger att ägget skall släppa 36 timmar efter sprutan, jag tog den på ons kväll kl 20:30 och när jag inseminerades på fredag kl 12 hade den fprtfarande inte släppt. Det är 39 timmar senare.

Vet inte hur exakt detta räknas men hoppas såklart till månen och tillbaka men nåntng säger att det inte gått vägen.

Trist med en sån känsla innan man ens fått börja testa........

Har spermierna varit frysta? Då lever de väl inte lika länge.

Här går man och känner efter hela tiden. Allt man känner funderar man på om det kan vara en gravsymtomen.

Har två tjejer födda i juli och det skulle vara så mysigt med en till junibebis.

Märkte att även denna gången om det skulle bli något så skulle det bli juli. Även förra gången. Eftersom jag har en cykel på 25 dagar så hamnar det nu på slutet av juli oc förra gången i början av juli.
    Nykär15 skrev 2016-11-13 17:39:12 följande:

Tack, jätteskönt men oväntat! Men hann iaf sexa tre ggr innan ägget släppte. Trodde först det var mensvärk men kändes mer som äl, fick en chock när teststrecket till och med var starkare än kontrollstrecket, aldrig hänt innan! Slemhinnan bör ju iaf vara tjock och fin, byggts i 28 dagar ju.

Ville se först att testen blev svagare igen då jag kan ha rätt starka äl-test före mens men då hade de ju stannat kvar uppe i styrka. Så nu vågar jag tro på att det faktiskt var äl :)

Bara vänta och se nu!

Menar du att om man har tidig äl att slemhinnan kanske inte hinner byggas upp?
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.