Inlägg från: Anonym (Sanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sanna)

38+ och försöker bli gravid.

Anonym (stress) skrev 2019-04-13 18:04:33 följande:

Så ledsen!! Det hjälper ju inte vad man säger för man blir ju ändå lika ledsen och lite uppgiven varje gång!

jag har (än så länge) en solskenshistoria som sagt, men det tog några år och det var jobbigt under tiden.

Tack!

Hur går det för dig?
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (stress) skrev 2019-04-13 18:21:44 följande:

Det går bra. Efter 3 år utan nåt, ett IVF försök så blev jag gravid naturligt trots att det inte skulle vara direkt möjligt. 

jag fyller 40 år i år och jag är nu i v 19...orolig som tusan eftersom jag typ "vet" att detta är vår enda och sista chans till en bebis, men jag hoppas och tror att det ska fortsätta gå bra.

Inväntar RUL om 1.5 v så då får vi se.

Så spännande med rul snart. Verkligen en lycka att ni lyckades naturligt trots alla odds emot er.
  • Anonym (Sanna)

En läkare sa till mig en gång att man är som mest fertil på sommaren. Frågade inte desto mer, men tänker att allt är ju roligare på sommaren, och är man ledig har man ju oftast mer tid och lust för sex.

• Anonym (Sanna)
    Mawie skrev 2019-04-15 19:36:45 följande:

Läste att på Carl von linne ska man inte fyllt 39 år.

Känner att pengarna måste finnas, behöver få med min man i detta, har precis grälat Vill att han ska läsa mer ta reda på mer saker vill känna att det sker mer tillsammans

Vi fixar varje helg i sommarstugan och renoverar upp den så vi kan sälja den till midsommar, behöver få ihop pengar till det här, gravsten till dottern och fiber som ska grävas för 25000kr,

En konsultation i Stockholm får det nog bli att börja med.

Livet pågår och det behövs alltid pengar till annat. Känner själv att det är mycket pengar. Skulle bara tipsa dig om Livio ivf klinik som finns på flera olika ställen i Sverige och har åldersgräns 43. Kolla om det är samma på den i Stockholm. Jag blev så glad när jag upptäckte det för jag har trott att tex. ivf inte är ett alternativ pga min ålder. Jag fyller ju 42 i år.
  • Anonym (Sanna)
    Babycakes79 skrev 2019-04-15 09:10:56 följande:

Kommer inte ihåg om jag skrivit här eller inte. Jag är 39 år (40 i juni!), och planerar ett tredje barn. Har två barn från ett tidigare förhållande och hade inga tankar på att skaffa fler. Sen blev jag blixtförälskad och nu vill vi inget hellre än att få ett barn ihop. Vi började försöka förra månaden och gör ett nytt försök nu. Jag vet att det kan ta lång tid men jag håller tummarna.

Blev gravid lätt de andra gångerna men det var ju några år sen och med en annan man. Sen blir man ju livrädd när man läser all statistik!

Hoppas gör jag i alla fall!

Välkommen! Hoppas det går lika lätt som tidigare denna gång. Det kan ju gå.

För oss har det alltid tagit längre tid, det normala för oss liksom, men nu är vi snart uppe i tre år. Vet inte om vi missat ägglossningen många gånger, haft för lite sex eller om åldern tagit ut sin rätt. Jag har ägglossning och mens som en klocka, proverna ser bra ut, livmodern och äggstockarna likaså. Jag skulle behöva gå ner i vikt för att optimera chanserna. För oss gäller det att pricka in guldägget eller göra ivf. Jag slutar inte hoppas men det är tungt mellan varven.
  • Anonym (Sanna)

Här är det snart dags för äl. Håll tummarna april är vår lyckosamma månad.

Hur går det för andra?

• Anonym (Sanna)
    Mawie skrev 2019-04-26 22:54:13 följande:

Plussade nyss

Åh så roligt! Grattis!
  • Anonym (Sanna)
    Mawie skrev 2019-04-27 13:49:57 följande:

Eftersom vi förlorade våran tjej fem dagar innan bf, har vi redan blivit lovade hjälp om vi skulle bli gravida igen.

Vi har även blivit lovade att starta igång förlossning redan i v 37 om det nu skulle gå bra och vi inte får missfall.

Kan höra med den läkaren som skrev ut trombyl om Fragmin.

Det låter ut som en bra plan. Denna gång ska det gå vägen.

Nu är det lång väntan till bim (11 dagar) Förra månaden kom mensen två dagar innan. Det var första gången på länge som jag tog ett test (negativt) och en timme efter kom mensen.
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (43+ önskar sladdis) skrev 2019-04-27 01:13:59 följande:

Denna månaden ska vi lyckas pricka äl. Har inte gått så bra med det pga makens jobb under vintern och våren. Bara lyckats en gång på 5 månader. Suck!

Inte blir jag yngre heller men får hoppas på denna månaden nu :)

Tur att makens resande tar slut nu till midsommar. Då ska vi väl ha lite bättre chanser framöver.

Äter lite folsyra nu men inget annat. Borde man det?

Jag äter multivitamin kvinna, d vitamin, folsyra, omega 3, Q10, e vitamin, magnesium. Kör även med munkpeppar och bisolvon. Har testat rosenrot i över ett år men inte nu längre.
  • Anonym (Sanna)
    nypan78 skrev 2019-05-01 18:22:54 följande:

Dagens test behöver kanske ej tydas...vågar inte ropa hej på länge. Jag är 40 år och har väntat på detta så!

Är det ditt första barn?

Blir så glad. Nu hoppas vi det blir allt starkare.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.