Babycakes79 skrev 2019-04-15 09:10:56 följande:
Kommer inte ihåg om jag skrivit här eller inte. Jag är 39 år (40 i juni!), och planerar ett tredje barn. Har två barn från ett tidigare förhållande och hade inga tankar på att skaffa fler. Sen blev jag blixtförälskad och nu vill vi inget hellre än att få ett barn ihop. Vi började försöka förra månaden och gör ett nytt försök nu. Jag vet att det kan ta lång tid men jag håller tummarna.
Blev gravid lätt de andra gångerna men det var ju några år sen och med en annan man. Sen blir man ju livrädd när man läser all statistik!
Hoppas gör jag i alla fall!
Välkommen! Hoppas det går lika lätt som tidigare denna gång. Det kan ju gå.
För oss har det alltid tagit längre tid, det normala för oss liksom, men nu är vi snart uppe i tre år. Vet inte om vi missat ägglossningen många gånger, haft för lite sex eller om åldern tagit ut sin rätt. Jag har ägglossning och mens som en klocka, proverna ser bra ut, livmodern och äggstockarna likaså. Jag skulle behöva gå ner i vikt för att optimera chanserna. För oss gäller det att pricka in guldägget eller göra ivf. Jag slutar inte hoppas men det är tungt mellan varven.