Inlägg från: Anonym (Sanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sanna)

38+ och försöker bli gravid.

Anonym (Smurfwen) skrev 2019-03-25 22:03:06 följande:

Jag håller tummar för dig! Mirakel kan ske!! Vad sade gyn? 

Så himla trist att du blev dåligt bemött sist. Verkligen inte roligt. 

Jag har en väninna som är 6 år äldre än jag (hon fyller alltså 45 år snart) och hon har precis fått en dotter via äggdonation och är överlycklig. I hennes fall är det endometrios som spökat, men mannens spermaproduktion har varit normal. 

Kram

Det gick bra hos gyn. De spolade livmodern för att se att det inte finns polyper och cystor, samt äggledarna. Inget sånt där utan det ser fint ut. Jag håller tummarna för guldägg och guldsspermier. Äl till helgen.

Åh så roligt för din väninna!
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Smurfwen) skrev 2019-03-26 20:57:26 följande:

Hej,

Vad skönt att allt såg fint ut. Måste vara en lättnad.

Har ni testat din mans spermier?

Jag hoppas denna månad ger guldägg och guldspermier! Hoppas du plussar så vi kan följas åt.

Kram

PS. Nämnde bara min väninna som att det finns "success-stories" som kan ha en helt annan riktning än man tänkt, menat som pepp. Men försökte inte insinuera att det skulle vara samma situation för dig, eller att det skulle vara en väg för er. 

Jag tog det bara som pepp.

Vi har inte kollat spermierna nu men vi gjorde en utredning innan första barnet då vi kollade allt. Då fick vi domen att vi inte skulle kunna bli gravida utan hjälp (ivf) men tji fick dem. Precis då var mensen sen och det visade sig att jag var gravid, två månader efter spolningen. Det är därför jag hoppas så mycket på den, att det kan hjälpa oss. Det är mitt sista halmstrå. Vet ju att åldern och även vikten är emot mig.
  • Anonym (Sanna)

Jag har kontaktat en ivf klinik för att kolla vilken åldersgräns samt bmi rekommendation. De hade 43 år och 35. Det känns bra veta, att möjligheten finns, även om vi sagt att vi inte ska gå den vägen. Jag frågade lite om vilket Amh värde de går efter och enligt barnmorskan var inte mitt så dåligt.

• Anonym (Sanna)
    Anonym (Smurfwen) skrev 2019-03-27 19:03:06 följande:

Vad bra, låter som ni har en plan! Håller tummarna för er!!!

Hur kommer det sig att ni inte vill genomgå IVF-behandling? Blev ni dåligt bemötta? Eller är det för att det lyckades förra gången utan?

Jag har tänkt att jag är för gammal, att åldersgränsen är 42 och mitt bmi är för högt. Kändes bra få reda på vad som gäller på ivf-kliniken i vår närhet. Eftersom vi har barn sen tidigare har vi diskuterat att vi kör på, går det så går det, men att vi inte har lust göra ivf. Dels för kostnaderna men också för allt vad det innebär.

Jag hoppas ju det ska gå på egen hand men det är klart att få hjälp är nog är ett måste i vår ålder.
  • Anonym (Sanna)

Är ni öppna mot andra om er barnlängtan och att ni försöker? Är det någon som har synpunkter pga er ålder?

Jag har inte berättat till mina vänner. De är för länge sedan färdiga med småbarnsåren och jag vill nog inte ha frågor om hur det går hela tiden.

Min syrra verkar inte särskilt intresserad. Berättade till henne först förra sommaren. Hon har fullt upp med egen bebis.

Känner att jag inte har någon att ventilera allt med, min förhoppningar och drömmar. Jag kanske borde blogga eller nåt. Det är ju bra med en tråd, men tyvärr är den ju inte så aktiv.

• Anonym (Sanna)

Hur mår du Smurfwen?

Det är bra med mig. Lång väntan på bim bara.

• Anonym (Sanna)
    Anonym (Smurfwen) skrev 2019-04-03 07:19:52 följande:

Jo då, går bra! Just nu är mina symton att brösten är ömma och att jag är typ "extra snygg" om jag får säga det själv, haha :-P

Men annars är jag så himla stressad på jobbet att jag inte hinner tänka på graviditet. Ska byta jobb snart. Hoppas jag inte stressar bort embryot.

När har du BIM?

Härligt du känner dig extra snygg! Men trist med all stress just nu. Du får försöka återhämta dig på kvällarna.

11 dagar kvar till Bim.
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Smurfwen) skrev 2019-04-03 18:55:46 följande:

Keep me posted!

PS. Idag är jag extra orolig. Vet ej varför. Så stressad över jobbet. Hoppas inte den lilla far illa.

Har du kunnat koppla av lite i helgen? Hoppas det.

Bim om en vecka. Känner ingenting. Vad hade du för symtom innan bim?
  • Anonym (Sanna)

Det börjar närma sig Bim. Jag har tyvärr inga känningar att det skulle ha tagit sig men jag försöker hålla humöret uppe så gott det går.

• Anonym (Sanna)
    Anonym (Smurfwen) skrev 2019-04-12 19:17:10 följande:

Innan mensen kommit så finns det alltid en sannolikhet att det tagit sig!!

Jag tog ett test - negativt! Och sen kom mensen.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.