Inlägg från: Anonym (Sanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sanna)

38+ och försöker bli gravid.

Anonym (stress) skrev 2019-01-09 12:58:20 följande:

[quote=79347307][quote-nick]lyckligast80 skrev 2019-01-09 09:44:56 följande:[/quote-nick]Hej!

Förstår dig! Ska ha min mens idag, har heller aldrig känningar innan. Vill också att den ska komma om den ändå ska det så vi kan köra igång med vårt 3e ivf försök! : ) Min mens brukar vara som en klocka.... Hoppas såklart att den inte kommer men är man inte gravid vill man ju bara att den ska komma nu!! Har inte tagit något test heller. Ja vi får vänta...[/

Testade idag...positivt!! Kan det ens vara sant?!!??????????????

Åh vad roligt! Grattis!
  • Anonym (Sanna)

Själv har jag äl i dagarna. På måndag ska jag till gyn, har bokat på nytt för att få en second opinion, om det går att öka chanserna något. Annars lutar det nog åt ivf men mannen är inte så pigg på det.

• Anonym (Sanna)

Det är klart man skulle oroa sig för mf, särskilt när det är ökad risk med åldern, men samtidigt tror jag det är viktigt att istället försöka tänka positivt. Man kan ju inte göra något åt det, om det händer så händer det. Gläds nu åt plusset. Hur gammal är du förresten?

• Anonym (Sanna)
    cilia81 skrev 2019-01-18 21:17:03 följande:

Det känns som jag aldrig kommer kunna bli gravid igen.. Vet inte om det är för jag vill så mycket bli gravid att det inte händer något..

Ska till gyn nästa vecka för att kolla om allting ser ok ut då jag har blödningar väldigt ofta och då blir man lite orolig vad det kan vara..

Jag var till gyn i veckan och fick utskrivet primolut nor eftersom min mens varit lite konstig och för att blöda ut ordentligt (slemhinnan var också väldigt tjock). Om det sen kan hjälpa vet jag inte men hoppas på det. Känner detsamma om möjlig graviditet igen men vill inte ge upp hoppet.
  • Anonym (Sanna)

Hur går det för alla?

Cilia81: Har du varit till gyn än?

Anonym (stress): Hur mår du?

Nykär15: så kul om ni bestämmer er försöka igen. Var ju här i tråden när det tog sig sist. Vi kämpar än fast vi har fått rekommendation köra ivf men mannen är inte så sugen på det. Så med andra ord hoppas jag på ett litet mirakel.

• Anonym (Sanna)

Bim idag. Laddar för nästa äl.

• Anonym (Sanna)
    Anonym (Varför går det inte?) skrev 2019-02-19 22:32:23 följande:

Hej alla fina i tråden!

En liten uppdatering här ifrån.... Lilla embryot som blev insatt i slutet av september  valde att stanna och idag är jag gravid i vecka 23+1. Fortfarande svårt att förstå att vi faktiskt efter flera års försök verkar få den där sladdisen vi längtat så efter. Sluta inte kämpa, tjejer! <3

Vilken rolig nyhet. Grattis!
  • Anonym (Sanna)

Hur går det för alla?

Jag hoppas mensen uteblir, bim-2 idag. Haft känning av mensvärk i ryggen för några dagar sen men vet inte om det är ett tecken. Hoppas det i alla fall.

• Anonym (Sanna)

Här kom mensen - igen! Blev så ledsen, hade trott att februari var lyckomånaden. Försöker ladda om inför ny äl.

• Anonym (Sanna)
    Mumin4 skrev 2019-02-27 16:57:48 följande:

43 år. Två barn sedan tidigare relation. Nu försöker jag och min pv skaffa ett gemensamt barn. Längtan är stor!

ÄL+7 eller 8 idag. Väntar på att kunna testa.

Molvärk i över en vecka, rätt mycket. Men mindre nu i två dagar. Lite flytningar. Smått illamående och yr till och från.

Vet att chanserna att jag är gravid är små. Men hoppas så!

Håller tummarna!

Hur länge har ni försökt?
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.