Hemflyttad skrev 2017-09-12 08:49:04 följande:
AMH säger inget om kvaliteten, men det är ändå bra att ha ett bra värde eftersom det då troligen innebär att det finns fler ägganlag för kroppen att välja bland. Tror inte jag har ett bra värde för jag brukar ha rätt få omogna äggblåsor vid ultraljud. Tror det finns ett samband.
Hur är det med dig annars?Usch. Vad tråkigt. Ja, jag testar på lördag, kanske fredag kväll innan jag tar ett glas vin.
Hoppas Rosenrot gör sin grej bra den här månaden, och zinken! Så bra att sambon tar också.
Tack för kosttipsen, jag är rätt påläst men försöker att få in mer i min vardag. Äter inte mycket onyttigt alls, men behöver få in mer näringsrika livsmedel. Tänkte faktiskt fråga hur du fick in nyttiga fetter i din kost med tanke på det du skrev tidigare, men avokado, nätter och oliver är väl bra för det. Har för mig att det är viktigt med bra fetter för äggen.
Ja så är det ju absolut, har man många ägg är ju chansen större att de gömmer sig en del bra däribland :)
Milou3 skrev 2017-09-12 09:21:47 följande:
Ja det är väl där jag faller i min annars nyttiga kost. Tål inte nötter och inte heller avokado, men avokado äter jag ändå. Konstigt nog så tål jag det bättre om jag pressar en massa citron över.
Nu har jag bestämt mig för att sluta röka!
Kommer lugna kroppen med någon enstaka snus i veckan men sen blir det helt slut med nikotinet!
Stort lycka till! Dock tror jag inte du behöver lugna kroppen, det sägs väl att nikotinet är ute efter tre dagar. Tror mer på att stå över helt, brukar funka bättre än att dra igång begäret då och då. Finns väl te, nikotinfritt snus, elcigarett utan nikotin osv som isf är bättre? Stort lycka till iaf, det är svårt med det GÅR! Slutade helt för 11 år sedan så jag vet hur det är....