38+ och försöker bli gravid.
Tack :)
Tack :)
Efter en lång dag på jobb och sen besök hos frisören skyndade jag hem och hittade testen i brevlådan.
Först såg jag ingenting men sen kom det ett liiitet streck.
Vet inte vad jag ska tro eller känna.
Är så rädd för ett nytt missfall, men vet att vi som varit med om detta måste våga ge bebistillverkningen nya försök :)
Jag har inte ens berättat för min man, tror inte att vi kommer våga prata om det innan vi vet om allt är ok.
Men är såklart väldigt glad :)
Tack Milou3, denna gången ska jag försöka att bara ta det lugnt. Förra gången stressade jag och läste om allla MF symptom och det slutade i MA , så nu ska jag låta det gå någon vecka innan jag ens ringer BM.
Kommer stanna kvar här och peppa er istället för att hoppa till BF grupp :)
[quote=77956636][quote-nick]
Hur mår du nu, några "krämpor"?[/quote]
Mår riktigt bra! Inga krämpor så här långt :) lite andfådd och får lätt mjölksyra i trappor. Men glad så länge foglossningen håller sig borta!
Fick till det nyss! :) så jävla lättad! Och oavsett om det tar sig så eller ej känns det ändå bra att vi iaf inte slösade bort en ägglossning! Nu kommer jag sova gott :)
Måste bara kolla med er vad ni tror och tycker ang progesteronkrämen; är väldigt säker på att äl skedde i dag, ska jag smörja på i morgon eller strunta i det helt denna cykel? Ska lämna blodprov för test av progesteron och AMH 6 september!
Ipren känns ju osäkert. Det står ju att man inte ska äta det då det ökar missfallsrisken, varken när man planerar eller har blivit gravid. Tycker trombyl låter ut bra. Hoppas läkaren går med på det.
Visst är det så att missfallsrisken ökar med vår ålder också?
Sist växte inte min bebis så bra. Det var inget fel på flödet men läste sen att moderkakan också blir sämre med åldern så kanske pga det han vägde mindre. I och för sig 2500 g så inte så farligt liten.
Nä, tyvärr inte. Har gjort i perioder, men nuförtiden litar jag inte på känningarna. När jag stimulerades och gjorde VUL i våras visste jag ju, men kunde inte riktigt koppla till vad jag kände själv. Däremot får jag ett sorts magknip i mitten av magen precis vid ÄL numera.
Dessutom finns det en chans att ägget sugs upp av motsatt äggledare, så även om det är på fel sida vill man ju försöka.
Har hållit mig borta lite från sidan.. Vi har inte riktigt bestämt hur vi ska göra än.
Psyket är inte riktigt med på ett sista försök, men längtan är fortf lika stor.
Hoppet om en lyckad graviditet är rätt utplånad.
Liksom varför skulle det gå bra nu när det inte gjort det de andra 5 gångerna...
och det här djävulens påfund med Ma är inget jag vill uppleva igen..
Svårare och svårare för varje gång att vara positiv..
känslan när kroppen har lurat en igen i flera veckor och man går och bär på ett dött efterlängtat frö som måste tvingas ut med skrapning.. Ja, den har bara blivit värre för varje gång..
Hur vågar man lita på kroppen nu känner, iaf jag..
Däremot så verkar kroppen i fas igen.
Om man räknar med skrapningen som mens, 18/7 så var jag 4 dagar sen och första mensen efter sista graviditeten är nu avklarad.
Detta deppiga inlägg kommer ju nu då vi måste bestämma oss typ nu i dagarna om vi ska köra på inför ÄL... Jag är så jäkla splittrad.. Cd9 idag..
3 Ma på 11 månader och 2 mf innan.. hängt här i tråden över året och i diverse bftrådar emellan. Är det vår tur någon gång?
Få se.. Alltså Cd 12 idag.
Nykär, hemflyttad och alla ni som brukar skriva så bra!!
Ska jag börja smörja med progesterall nu eller vänta till dag 14?
Trombylen, är det från plus eller kan man börja i förebyggande syfte?
Får ju lutinus eller crinone 3 ggr från + sedan.
fragmin pratade läkaren om? var det samma som trombyl eller ska de sprutorna bara tas då?
Åh suck vad nervöst allt blev. Hatar att vi väntade så länge med syskon. Iofs är det väl inga garantier att det hade gått bättre om vi börjat för 5 år sedan, fast då hade vi iaf haft mer tid.
Okej, tack då var det som jag mindes...
Jobbar på med varannan dag här.
13-års jubileum på lördag så kanske blir lite extra
ÄL kan komma när som i cykeln? sedan är det tiden fram till mens som alltid är samma eller hur är det det är nu igen? Blir så mkt fakta att hålla reda på.
Jag testade mig imorse på BIM+5 och fick positivt. Kan inte riktigt ta in att jag faktiskt är gravid..